LGM Özel: No Man’s Sky’dan beklentilerim!

LGM Özel: No Man’s Sky’dan beklentilerim!

Evren bizi bekliyor da, bizi nasıl bir oyun bekliyor?

Önümüzdeki 2 hafta içerisinde PlayStation 4’üme oldukça hoş bir oyun gelecek. Sınırsızca gezegenler arasında dolaşabileceğimiz, uzay korsanlığı yapabileceğimiz, silahlarımızı, gemimizi ve ekipmanlarımızı güçlendirerek, evrenin merkezine bir yolculuğa çıkacağımız No Man’s Sky’dan bahsediyorum tabii ki. Açıkça söylemek gerekirse, bu oyunu duyurulduğu tarihten beri bekliyorum. Çünkü uzayda geçen oyunlar her zaman ilgimi çekmiştir. Fakat Star Citizen tarzı değil, daha yumuşak uzay oyunları. Şimdi durum böyle olunca da oyunu büyük bir merakla beklemeye başladım. Fakat aynı anda da kendime sorular sormaya başladım. Bu soruların ilki tabii ki, No Man’s Sky’dan beklentilerim ile alakalıydı. Acaba bu oyun beklentilerimi karşılayabilecek mi?

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

ResourceLab

Sizlere bu içeriğimde No Man’s Sky’dan beklentilerimi sıralayacağım ve bunu yaparken de kendi sorularıma cevaplar bulmaya çalışacağım. Bu oyundan beklentilerimin fazla olması ve bunun beni tedirgin etmesi aslında bu oyun ile alakalı değil. Tam aksine diğer oyunlar ile alakalı. Until Dawn, Destiny ve Tom Clancy’s The Division, şu an isimlerini hatırlayabildiğim, beklentilerimin çok yüksek olduğu 3 oyundu fakat Until Dawn’ın performansı, Destiny’deki para gözlülük ve Tom Clancy’s The Division’daki içeriğin az olması resmen beni yüz üstü bıraktı. Bu yüzden işte No Man’s Sky’dan korkmaya başladım. İşte oyundan beklentilerim!

FPS Çok Önemli

Her şeyden önce değinmek istediğim ilk nokta tabii ki oyunun performansı. Until Dawn’dan örnek vereceğim, oyun kusursuz bir yapıya sahipti fakat konsolumda 20 FPS ile 30 FPS arasında, stabil olmayan değerlerde oynadım oyunu. Bu durum, benim Until Dawn deneyimimi mahvetti. Eğer No Man’s Sky gerçekten bir uzay oyunuysa, keşif önemliyse ve uzay gemimizde seyahatler edeceksek, oyun stabil 60 FPS vermeli PlayStation 4’te. Bunun aşağısına veya üstüne gerek yok. Oyunun grafiklerinin çok deli olmadığını ve oyunun yapısının da çok basit olduğunu göz önünde bulundurursak, 60 FPS ulaşılması gereken bir rakam.

Sesler ve Müzikler

Daha önce yapmış olduğumuz bir haberde, No Man’s Sky’ın diskinin 6 GB civarı olduğunu belirtmiştik. Bu 6 GB’ın neredeyse tamamının da ses dosyalarından oluştuğu belirtilmişti. O zaman şöyle kaliteli bir şeyler beklemek sanıyorum ki hakkımız. Oyunun müzikleri zaten şimdiden dinlenilebilir bir halde piyasada, ben çok beğendim. Fakat umuyorum ki ses efektleri de öyledir. Uzay gemimizden çıkan sesler olsun, farklı gezegenlerin farklı çevre sesleri olsun, silahlarımızın sesleri olsun, hepsi benzersiz olmalı.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

LandingPad

Yolculuk, Gerçekten Yolculuk Olmalı

Daha önce de söylediğim gibi, No Man’s Sky’da uzayda dolaşıyor, gezegenlerden diğer gezegenlere yolculuklar yapıyoruz. İşte yaptığımız o yolculuklar öyle 5-10 saniye sürmemeli. Ne bileyim, mesela bir American Truck Simulator yolculukları kadar olmasa da, azıcık uzun sürmeli ki bende o sırada uzay gemimden dışarıya bakabileyim. Diğer gezegenleri uzaktan seyredeyim, gözüm, gönlüm açılsın. Hele bir de arkaya muhteşem bir müzik denk gelirsek, iş tamamdır.

Başkalarını Görebilmek

Sayısını şu an kesinlikle hatırlayamadığım kadar çok gezegen bulunacak No Man’s Sky’da, oyuncuların birbirlerini görebilme ihtimali de var. Eğer yanlış bilmiyorsam zaten oyunda tek bir dev sunucu var. O yüzden oyuna sahip olan herhangi bir oyuncu ile karşılaşma ihtimalimiz var. İşte o ihtimal çok düşük olmalı eğer bir uzay hissi verilmek isteniyorsa. Ne bileyim, mesela ben saat başı 3 oyuncu göreceksem kendimi uzayda hissedemem. Nadir olarak birilerini görmem lazım ki, kendimi uzayda, yalnız hissedebileyim. Ayrıca bu sayede birini gördüğüm zaman da müthiş bir heyecan yaşayabilirim.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

NoMansSky_Monolith

Bağlantı Sorunları

No Man’s Sky bizlerin sürekli çevrim içi olmasını istiyor. Eğer çevrim dışı olursak, oyunu yine oynayabiliyoruz fakat yaptığımız keşiflerin hiçbiri diğer oyunculara gösterilmiyor. Yani oyunu oynamak için pek bir sebebiniz kalmıyor. Şimdi, oyunun internet bağlantısı bu kadar önem taşırken, bağlantı sorunları kesinlikle kabul edilemez bir durum. Günümüzde sıkça yaşanan bir sorun olduğunu göz önünde bulundurursak, Hello Games’in kesinlikle aynı hatayı yapmaması gerekiyor.

Hayatta Kalma Çok Baskın Olmamalı

No Man’s Sky’da hayatta kalma büyük önem taşıyor. Gezegenlerin atmosferlerindeki gazlardan tutun da, çok sıcak havalarda bile ölme tehlikemiz bulunuyor. Peki, bu ölüm tehlikeleri sürekli peşimizde mi olacak? Mesela, ben çok sakin görünen bir gezegene indiğimde, sürekli zamanla mı yarışacağım? Kıyafetimin kalkanı inmeden şuraya da bakayım da, öyle gemiye gideyim mi diyeceğim? Kesinlikle böyle olmamalı. Ben bir gezegene indiğimde, gerçekten orayı keşfetmek isterim. Umarım keşif modunu bozacak çok fazla şey yoktur oyunda.

RedSpace

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.