Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 01.09.2015

Oyun dünyasında sürekli olarak gelişmeler yaşanıyor. Yeni teknolojiler geliyor, grafikler daha ileriye taşınıyor, animasyonlar gelişiyor falan filan. Burada oturup oyun dünyasının nasıl geliştiğini anlatmayacağım şuan. Bugün sizlere bir oyunu mahveden en büyük etkenden bahsedeceğim. Bu etken ne mi? Tabii ki oyunun berbat bir performansla çalışması. Başka bir deyiş ile, optimizasyon problemleri...

Until-Dawn1

Güzelim grafiklerin tadını bir türlü çıkartamadık be!

Geçtiğimiz 1-2 senedir oyun geliştiricileri karşımıza çok güzel oyunlar çıkartıyor. Yanlış mıyım? Fakat biz bu oyunları bir türlü doğru dürüst oynayamıyoruz. Çünkü bu oyunlar bir türlü doğru dürüst optimizasyon ile karşımıza çıkamıyor. Hata dolu oluyor. Oyun deneyimimiz mahvoluyor. Bu duruma en güzel örnekler sanırım Assassin's Creed: Unity, The Witcher 3: Wild Hunt ve Batman: Arkham Knight olacak. Fakat ben bu yazımda çok daha yeni bir oyunu ele alacağım. Ele alacağımız bu oyun Until Dawn olacak.

Until Dawn'ı ilk olarak Gamescom 2012 konferansında PlayStation 3 için görmüştük. Karakterin gözünden gördüğümüz ve PlayStation Move tabanlı bir oyun olarak düşünülen Until Dawn, 2013 senesi içerisinde çıkacaktı fakat çıkış yılı geldi, geçti ama Until Dawn'dan ses çıkmadı. Bazı basın kaynakları Until Dawn'ın iptal edildiğini belirtmişti ki oyunun geliştirici ekibi olan Supermassive Games bu bilgiyi yalanladı ve Gamescom 2014'te Until Dawn, PlayStation 4 için daha farklı bir şekilde tekrar duyuruldu. Ardından da geçtiğimiz haftalarda başarılı bir şekilde çıkışını gerçekleştirdi. Sanırım Until Dawn hakkında bu kadar ön bilgi yeterli.

Until-Dawn™_20150822144211

Oyunun daha girişinde FPS problemleri kendini gösteriyordu. 

Bir üst paragraftan da okumuş olacağınız gibi Until Dawn'ın geliştirilme süreci biraz sıkıntılı geçmiş. Her neyse, Until Dawn çıkışını gerçekleştirdi ve ben gittim satın aldım hemen. Oyunda geçirdiğim her dakika, oyuna olan ilgim çok daha fazla artıyordu fakat gözümü sürekli rahatsız eden bir durum vardı. O da oyunun FPS değerleriydi. Siz nasıl bir oyuncusunuz bilemiyorum fakat aslında benim için oyunun grafikleri de FPS değeri de önemli değil. Fakat o FPS değeri stabil olacak arkadaş. FPS değeri stabil olduktan sonra ister 120 olsun, ister 60 olsun, ister 30 olsun, ister 24 olsun, umurumda olmaz. Fakat Until Dawn'ın FPS değeri stabil değildi. Bazen 30'a sabitleniyordu, bazen 20'lere kadar düşüyor ve 40'lara kadar çıkıyordu. Oyunda beni en çok rahatsız eden bu oldu ve neredeyse kusursuz bir oyun olan Until Dawn'ın içine... Peki neden böyle oldu?

Until Dawn çıkışını yaptığında tüm oyuncular oyunun FPS probleminden şikayet etti. Oyunun incelemelerinde sürekli olarak eksi hanesinde FPS problemi görüldü. Tüm bunlara rağmen oyunun geliştiricilerinden hiçbir açıklama gelmedi. Neden açıklama gelmediğini bilemiyoruz. Açıklama gelmediği için oyundaki FPS probleminin temelini de bilemiyoruz. Genelde PlayStation 4'e özel olarak çıkışını gerçekleştiren oyunlarda FPS problemi ile karşılaşmazdık. Belki de Sony, geliştirici ekibi çok sıkıştırdı oyunun zamanında çıkabilmesi için. Eğer gerçekten bu problemin arkasında böyle bir durum varsa, erteleyin gitsin be arkadaş. Erteleyin de gitsin, bitsin.

Until-Dawn™_20150825132604

Sony ve geliştirici ekip sanıyorum ki burada "Hızlı" seçeneğini seçmiş...

Batman: Arkham Knight'ın henüz düzeltme güncellenmesi yayımlanmadı fakat Assassin's Creed: Unity ve The Witcher 3: Wild Hunt'ın düzeltme güncellemeleri oyunun çıkışından sonra yavaş yavaş, parça parça yayımlanmıştı. Fakat Until Dawn için henüz açıklama bile getirilmedi bu konu için. Bizler ise burada oyunu bitirdik kaç kere. Peki mutlu oldum mu? Olamadım arkadaş. Oyunda o kadar güzel sahneler, o kadar güzel finaller vardı ki hiçbirinin tadını doğru düzgün çıkartamadım. Verdiğim paraya da yavaş yavaş pişman olmaya başlıyorum sanırım. Umarım Sony ve Supermassive Games yakında bu FPS problemine değinir. Yoksa ben burada kafayı yiyeceğim sanırım.

Until Dawn'da yaşadığım sorunları daha önce The Witcher 3: Wild Hunt ile de yaşamıştım fakat CD Projekt RED bu sorunun üstesinden hemen gelmişti. The Witcher 3: Wild Hunt gibi efsane bir oyundan soğumadan, oyunu oynamaya devam edebilmiştim. Bu yüzden Until Dawn için artık söyleyecek bir şey bulmak pek güç. Oyun dünyasında, oyun geliştiricileri tarafından artık normal bir duruma dönüşmüş bu problemler. Neredeyse aldığımız her oyunda karşımıza çıkıyor aynı problemler fakat bu sorunların konsola özel bir oyunda çıkması ve bu oyunun efsane bir yapıt olması, üzerine de bu problemlerin yaşanması bizleri üzüyor.

Sizlerin de farketmiş olduğu gibi bu yazım tamamen bir sitem yazısıydı. İnsan bir noktadan sonra patlamaya ihtiyaç duyuyor. Bu güne kısmetmiş. Until Dawn'ı gerçekten stabil bir FPS oranı ile oynamak isterdim. Neyse, eğer sizlerin de başına bu tür durumlar geldiyse lütfen yorumlarda belirtiniz veya bu yazı hakkındaki yorumlarınızı dile getiriniz. Okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Bol oyunlu günler olsun!

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.