Facebook VR ürün tasarımcısı Katya Kostyukova, Facebook VR hakkında konuştu

Facebook VR ürün tasarımcısı Katya Kostyukova, Facebook VR hakkında konuştu

Uxservices tarafından düzenlenen kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik etkinliği UXistanbul’un dördüncüsü yoğun bir katılımla gerçekleştirildi.

Uxservices tarafından düzenlenen kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik etkinliği UXistanbul’un dördüncüsü yoğun bir katılımla gerçekleştirildi. Servis tasarımı temalı etkinlikte konuşan IBM Servis Tasarımı Programı Direktörü Peter Fossick, dördüncü sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0’ın farklı koşullarında rekabet etmek isteyen kurumların Tasarım 4.0’a ihtiyaçları olduğunu söyledi. Facebook VR Ürün Tasarımcısı Katya Kostyukova ise 1 milyarı aşkın kullanıcısı olan platforma VR teknolojilerini nasıl entegre ettiklerini aktardı.

Facebook VR ürün tasarımcısı Katya Kostyukova, Facebook VR hakkında konuştu

Kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik alanlarında bölgenin ve Türkiye’nin ilk uluslararası konferansı olan UXistanbul’un dördüncüsü geniş bir katılımla gerçekleştirildi. UXservices’in organizasyonu ve Yandex’in sponsorluğunda Point Hotel Barbaros’ta düzenlenen etkinlikte, servis tasarımı konusu geniş bir kapsamda değerlendirildi. IBM, Facebook, Booking.com, Idean ve Designit tasarım yöneticilerinin keynote konuşmacısı olarak söz aldığı etkinliğin açılış konuşmasını yapan UXservices UX Tasarım Müdürü Besim Kosova, Türkiye Kullanıcı Deneyimi Raporu’nun son edisyonundan içgörüler aktarmanın yanında servis tasarımının kapsamı ve kapsayıcılığına ilişkin bilgi verdi.

Ardından konuşan IBM Servis Tasarımı Programı Direktörü Peter Fossick ise servis tasarımının yaşamı nasıl değiştirdiğine dikkat çekti. “Hizmet sektörü İngiltere’de istihdamın neredeyse yüzde 80’ini oluşturuyor ve ekonominin yüzde 67’sine katkıda bulunuyor. Şu anda ABD ekonomisinin yaklaşık yüzde 70’i hizmet endüstrisi tarafından yönlendiriliyor” diyen Fossick, “Giderek maddi ürünlerin üretiminden uzaklaşarak, bir çıktı sunan maddi olmayan hizmetlerin üretimine yöneldik. Bu, “Çıktı Ekonomisi” (Outcome Economy) olarak adlandırılıyor. Bu, yeni pazarlar yaratırken, müşteri ve kullanıcılara ulaşabilmek için yeni beceriler ve yeni iş modelleri gerektiriyor. Davranışlar ve beklentiler değişiyor. Çıktı Ekonomisi’nde rekabet etmek ve IoT, makine öğrenimi, otonom sistemler ve bilişsel hesaplama özellikli, dördüncü sanayi devrimi Endüstri 4.0’ın bir parçası hizmetler sunmak isteyen şirketler için, Tasarım 4.0 olarak adlandırdığım yeni bir model gerekir” dedi.

Etkinliğin keynote konuşmacılarından Facebook VR Ürün Tasarımcısı Katya Kostyukova, 1 milyardan fazla kullanıcısı olan bir platforma VR teknolojisini nasıl entegre ettiklerini anlattı. Kostyukova, “Sahip oldukları cihazdan bağımsız olarak, VR teknolojisini herkese açmamız gerekiyor. VR kullanıyorsam, onların uygun cihazları olmasa bile ailem ve arkadaşlarımla iletişim kurabilirim. Bunu şu an arkadaşlarınızı Messenger’dan görüntülü sohbetten arayarak ya da haber akışınızda canlı yayın yaparak Facebook Spaces’ta gerçekleştirebilirsiniz. İkincisi, uygun cihazınız olmasa bile, VR’da sadece bir gözlemci olarak kalmaz, aktif bir katılımcı olabilirsiniz. 3B yorumlar ve 3B emojiler gibi özellikleri test ediyoruz. Böylece canlı yayın sırasında arkadaşınızdan bir yorum gelirse, bu 3 boyutlu bir nesneye dönüşüyor ki bu çok ‘sihirli’ bir durum. Ayrıca insanlar VR’ın büyüsünü görür ve bunun bir parçası olmak isterlerse, bunun VR uyumlu cihaz satın almalarına da teşvik edeceğini düşünüyoruz” dedi.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın