Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 30.03.2017

Eminiz ki Horizon: Zero Dawn isimli yapıtı, birçok PlayStation 4 oyuncusu, bu güne kadar oynamıştır veya oynamayı planlamıştır. Bu oyun, birçok yönden oldukça başarılı fakat bize soracak olursanız zayıf yönlerinden bir tanesi, senaryosu. Tabii burada, oyunun senaryosu kötüydü demiyoruz. Çünkü kötü değildi, güzel bir anlatım vardı ve oyuncuyu, oyuna bağlıyordu bu senaryo. Yine de tek başına yeterli bir senaryo değildi mesela. Yani, senaryo odaklı bir oyun olamadı Horizon: Zero Dawn. Peki, neden? Bu sorumuza belki cevap olmayabilir fakat oyunun senaryosunun yazımı ardında çok büyük sorunlar yatıyormuş. Bunu, oyunun baş yazarı, Kotaku'ya verdiği bir röportajda anlattı.

Horizon: Zero Dawn yazarı, oyunun senaryosu hakkındaki zorluklardan bahsetti

Daha önce Fallout: New Vegas için senaryo da yazmış olan John Gonzalez, vermiş olduğu röportaja, "Fallout: New Vegas için bir senaryo yazmak, hiç kolay değildi. Fakat oyunun teması ve evreni, önceki oyunlar ile oturtulmuştu ve oyunu tek bir cümle ile anlatabiliyordunuz: Bir bomba düştü ve geriye kalan bu. Horizon: Zero Dawn ise farklıydı, karışıktı. Düşük teknolojiye sahip insanlara karşı yüksek teknolojili robotlar, güzel bir açıklamayı hak ediyordu. Teknoloji, insanların sürekli olarak etraflarındaydı ama insanlar bunu nasıl unuttu?" şeklinde başladı.

John Gonzalez ardından sözlerine, "Horizon: Zero Dawn için birçok şey yapmamız gerekiyordu. Bunlardan ilki, yabancı bir dünyaya uyabilecek, tamamen yeni bir geçmiş idi. İkincisi, oyuncuları oyuna çekebilecek ve oynatabilecek bir ana kahramandı. Üçüncüsü ise bu karakterin, oyun içerisindeki görevleri yapmasının doğru düzgün bir amacı olmasıydı. Ardından bu karakterin kişisel nedenlerinin, oyunun en büyük sırrı ile buluşması gerekiyordu. Son olarak da, oyunun içerisinde kalan tüm soru işaretlerinin, etkileyici bir şekilde yok olması lazımdı." şeklinde devam etti.

Horizon: Zero Dawn yazarı, oyunun senaryosu hakkındaki zorluklardan bahsetti

Oyunun baş yazarı, ardından Aloy karakterinin küçüklüğüne ve gençliğine değindi. Oyuncuların, oyunun en başında Aloy karakterini benimsemedi gerekiyordu. Bu başarılamazsa, ne erken bölümler, ne de oyunun kendisi, kendini oynatabilirdi. Bu yüzden, tek bir diyalog bile oluşturulmadan, oyundaki tüm detaylar tekrar ve tekrar kontrol edilmiş ve gerektiği zaman, senaryo tekrar yazılmış. Yani, açıklamalara göre bu oyunun ardında çok büyük bir emek vardı. Zaten bu emek de belli oluyordu. Oyun, senaryosu ile bizleri çok etkilemişti. Umuyoruz ki, şu sıralarda hazırlanan senaryo genişletme paketi de, güzel bir hikaye anlatır bizlere.

Tüm bunların haricinde, 2017 yılında çıkacak oyunlar listemize, Mass Effect: Andromeda inceleme yazımıza veya Halo Wars 2 inceleme yazımıza göz atabilirsiniz. Yakın zamanda resmi duyurusu gerçekleştirilmiş olan Destiny 2 hakkında bildiğimiz her şeye de mutlaka göz atmanızı öneriyoruz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.