Video Game Awards etkinliğinin kurucusu ve yapımcısı Geoff Keighley, aynı zamanda Hideo Kojima'nın çok yakın da bir arkadaşı. Hepimiz Hideo Kojima'nın Konami ile arasında geçen gergin dönemi az çok biliyoruz. Fakat hiçbirimizin bugüne kadar bilmediği, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in yapımının son 6 ayında neler olduğunu Geoff Keighley'nin ağzından öğrenmiş olduk. Hideo Kojima'nın 6 ay boyunca kendi ekibinden uzak bir odaya kilitlendiğini, ekibi ile herhangi bir şekilde konuşma, mailleşme veya telefonla görüşmeye izin verilmediği, gerektiği takdirde başka bir Konami çalışanı ile konuşup, o çalışanın Kojima Productions ekibine aktarması emredildiğini açıkladı. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain'in normalde 3 bölümden oluşması gerekirken son bölümün hiç oyuna eklenmemesi ama konsept çizimlerinin olması, ilk bölümün çok iyi olup ikinci bölümün çok boş olması tamamen bu olay ile alakalıymış.
Yaşanan trajedi hiç bu kadar açık bir şekilde söylenmemesine rağmen bazı Kojima Productions çalışanları, serbest yazarlara Konami'deki durumların çok insanlık dışı olduğunu, telefon ve internetin yasak olduğunu, giriş kartlarının çalışmadığı, çalışma masalarının habersiz yer değiştirdiği ve sürekli olarak kamera ile gözlendikleri söylenmişti. Durumun bu kadar ciddi olduğuna kimse ihtimal vermese de Geoff Keighley konuyu açıklığa kavuşturdu ve Video Game Awards 2016'da Hideo Kojima'ya ödülünü vermeden önce bu konuya değindiğinde Hideo Kojima sadece kafasını salladı.
Gerçekten ne diyeceğimizi bilmiyoruz. Oyun endüstri kadar barışçıl ve eğlenceli olayların geçmesi gerektiği bir yerde, köle çalıştırır gibi 20 yıllık sadık çalışanına bir şirket nasıl böyle yapar, anlamıyoruz ve sanırım anlayamayacağız. Neyse ki Hideo Kojima, Sony himayesinin altına girerek her şeyi yoluna sokmuş bulunmakta. Dileriz bir daha böyle bir durumun uzaktan ya da yakından benzeri olmaz. Geoff Keighley'in sahnedeki duygusal konuşmasını aşağıdan izleyebilirsiniz.