PS4 oyunlarını PS4 Pro için dönüştürme zahmetine katlanmayan bütün oyun geliştiricileri, Helldivers yapımcılarından ders çıkarmalı.
Bilindiği üzere bazı PlayStation 4 oyunları, geliştiricilerinin "bunu yapmak çok zor" bahanesinin arkasına sığınarak üşenmeleri nedeniyle PS4 Pro konsoluna dönüştürülmüyordu. The Witcher 3 ve Batman: Arkham Knight'ı bu duruma örnek verebiliriz. Fakat bizlere empoze edilen bu düşünce aslında görünenden oldukça farklı!
Helldivers oyununun geliştirici firması olan Arrowheads'in başkan yardımcısı Patrik Lasota, GamingBolt'a yaptığı röportajda bazı bilinmeyen gerçekleri gün yüzüne çıkardı. Lasota yaptığı röportajda "Toplam olarak oyunun yapılmasına harcanan iş saatlerini düşünürsek, PlayStation 4 Pro’ya oyunu uyumlu hale getirmemiz, söylenilen yüzdeden bile daha düşüktü diyebilirim. Biz o süreyi de biraz daha uzatıp sorunsuz bir şekilde 4K çözünürlük ile oyunu dönüştürdük.” cevabını verdi. Böylece PS4 oyunlarını PS4 Pro'ya dönüştürmenin oldukça zahmetsiz olduğu ortaya çıktı. Zaten PlayStation 4 Pro'nun çıktığı dönem konsolun sistem mimarı olan Mark Cerny'de bu dönüştürme işinin oyunun geliştirme sürecinin sadece %0.2'si olduğunu belirtmişti. Buna rağmen CD Projekt RED başta olmak üzere birçok oyun geliştiricisi bu dönüştürme işleminin zahmetli ve uzun süreli bir iş olduğu fikrinin arkasında durmaya devam ediyor.
Sizlere özel hazırladığımız ve kafanızdaki bütün soruların cevaplandığı PlayStation 4 Pro incelememize bu haberimizden, Sony’nin ufaltılmış konsolu PlayStation 4 Slim’in incelemesine ise bu haberimizden ulaşabilirsiniz. Ayrıca 2016’da çıkacak diğer oyunları bu haberimizden, 2017’de gelecek yeni yapımları ise buradan öğrenebilirsiniz. VG247 Türkiye’yi Facebook ve Twitter üzerinden takip edebilirsiniz!