Avatar
Yazar: Serkan Mehmedali, Editör Yazım tarihi: 24.12.2016

PlayStation 4'ün kaslı hali olarak da nitelendirebileceğimiz PlayStation 4 Pro, çıkış yaptığından beridir salt olarak kendisi göz önüne alınarak bir oyun yapılmış değil. Piyasada hali hazırda çıkış yapmış oyunlar da, The Witcher 3: Wild Hunt gibi PlayStation 4 Pro'ya destek getirmeyecek ve Deus Ex: Mankind Divided gibi destek getirenler olarak ikiye ayrıldı. Bunun sebebi ise aslında çok basit. Bu yeni güçlü konsola, oyunun normal sürümünü yüksek çözünürlüğe dönüştürmek oldukça zahmetli ve vakit alıcı. En azından biz oyunculara aktarılan düşünceler bu şekildeydi fakat Helldivers'ın dediği aksi durumları ortaya koyuyor.

PlayStation 4 Pro - Helldivers

PlayStation 4 ve PlayStation 4 Pro'nun sistem mimarı olan Mark Cerny, bir oyunun normal sürümünü güçlü konsola dönüştürmenin, geliştirme sürecini 0.2% olarak uzatacağını söylemişti. Bu yüzden yapımcıların yeni konsolu desteklememesi için hiçbir sebep olmadığını da not etmesine rağmen, CD Projekt gibi büyük bir firma, bu işin fazla insan gücü ve vakit sömüreceği için gerçekleşmeyeceğini söylemişti. GamingBolt isimli oyun sayfası ise Helldivers isimli oyunun yapımcı şirketi olan Arrowheads'in başkan yardımcısı Patrik Lasota ile bu konu hakkında röportaj yaptı. Yapılan röportajda Mark Cerny'nin bu söylemi ne kadar doğru diye sorulduğunda, "Toplam olarak oyunun yapılmasına harcanan iş saatlerini düşünürsek, PlayStation 4 Pro'ya oyunu uyumlu hale getirmemiz, söylenilen yüzdeden bile daha düşüktü diyebilirim. Biz o süreyi de biraz daha uzatıp sorunsuz bir şekilde 4K çözünürlük ile oyunu dönüştürdük." cevabını aldılar. 

Alınan bu cevap en azından Mark Cerny'nin sözlerini doğrulamış oluyor. Özellikle Helldivers'ın yapımcıları olan Arrowheads gibi ufak bir firma bile rahatlıkla oyunu PlayStation 4 Pro'ya dönüştürebiliyorsa, büyük şirketler bunu rahatlıkla yapabilmeli. Tabii ortada tek bir pürüz kalıyor. Büyük şirketlerin oyunları da haliyle büyük oluyor ve oyunlarını dönüştürmek ciddi anlamda büyük bir zaman alıyor olabilir. Bunu demişken, yine de hali hazırda popülerliğini yitirmeye başlamış, sadece tekli oyuncu modu sunan oyunların bu işte yeteri kadar çıkar bulmadıkları için direkt olarak çözünürlük yükseltmeyi iptal etmeleri de gerçek dışı sayılmaz. Umarız bu yeni nesil konsollar kitlelerini memnun edecek kadar oyuna sahip olur ama en önemlisi, parayı peşin vererek konsolların normal sürümlerini satın alan kişiler dışarıda bırakılmaz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.