Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 02.08.2014

Yeni nesil konsolların çıkması ile birlikte oyunlardaki oynanış ve oynanış öğelerinin değişeceğini sanan biz oyuncular, sanırım biraz hayal kırıklığına uğradık. Çünkü oynanış ve oynanış öğelerinin herhangi bir şekilde değişikliliğe uğramaması beklenen bir durum değildi. Peki nedir bu değişmeyen öğeler? Nedir bu her oyunda karşımıza çıkan klişe oynanış tipleri? Buyrun hep birlikte göz atalım!

Sürekli karşımıza çıkan kontrol noktaları.

Günümüzdeki neredeyse her oyunda, her 5 dakikada bir yeni bir kontrol noktasından, checkpointten, geçmiyor muyuz? Her dakika başı otomatik kayıt sistemi devreye girmek zorunda mı? Mesela her patron veya bölüm sonu canavarı savaşından önce 1 adet kontrol noktası olsa daha hoş olmaz mıydı?

Gizlilik oyunlarındaki patron savaşları.

Sessiz sakin yol alırken, düşmanlarımızı arkadan bıçaklarken veya susturucu silahlarımızla kimseye görünmeden koskoca bir bölgeyi temizlerken bölüm sonunda karşımıza çıkan patron savaşları da nedir? Gizlilik ve sessizlik gerektiren oyunlarda neden sürekli patron veya bölüm sonu canavarları görüyoruz?

bossfight

Ek paketler.

Ek paketler mi demeliydim yoksa oyunun kendi, asıl parçalarının daha sonra para ile satılması mı demeliydim?

Olgun kitleye hitap eden oyunların yumuşatılması.

Oyun dünyasındaki her oyunun, her kitleye hitap etmesi mi gerekiyor? Bu dönemde evet gerekiyor, yoksa büyük dağıtımcılar ve geliştiriciler nasıl para kazanacak? Bundan seneler önce +18 ibaresi ile çıkmış birçok ünlü seri şuan yeni oyunlarını +13 ibaresi ile piyasaya çıkartıyor.

Uğraşılmadan PC platformuna port edilen oyunlar.

Konsol tabanlı çıkartılan birçok oyun daha sonraki dönemlerde PC platformu için çıkartılıyor ama nasıl? Tabii ki de basit bir port işlemi ile, buna en iyi örneği Dark Souls 1 ve Dark Souls 2 olarak gösterebiliriz. Tuş kombinasyonlarını değiştir, yarım saatlik bir optimizasyon ayarı çek ve bitti!

Eskort görevleri.

Battlefield ve Call of Duty serilerinde bol bol gördüğümüz eskort görevleri artık neredeyse her oyunda karşımıza çıkmıyor mu? Nereden geliyor bu koruma merakı biz henüz anlamış değiliz.

call-of-duty-4-death-from-above-4

Zombiler.

Birçok farklı kaynaktan şöyle bir baktım da, son 4-5 yılda sayamayacağımız kadar zombi temalı oyun piyasaya sürülmüş. Tabii ki bunlar ana teması zombi olan oyunlar. Bir de yan veya bonus görevlerde karşımıza çıkan zombi temalı oyunlar bulunuyor. Ek paket ile zombi eklenen oyunlar da var. Pardon, bir de oyuncuların yaptığı modlar ile birlikte oyuna eklenen zombiler var. Eğer yarın öbür gün gerçek hayatta bir zombi istilası ile karşılaşırsak en az tepkiyi oyuncular verecektir hatta hiçbir şey yokmuş gibi hayatlarına devam edecek oyuncular bile olabilir.

İnternet bağlantısı gereken oyunlar.

Hı hı evet, bir oyuna internet bağlantısını zorunlu kılınca korsan kullanımı azaltmış oldunuz. O azalan korsan kullanım sayısı değil, oyunu orjinal alan kesim.

Çoklu oyuncu oyunlarında karşımıza çıkan "şakacı" insanlar.

Call of Duty'den  World of Warcraft'a kadar bu "şakacı" arkadaşlarımız bizim çoklu oyuncu oyun deneyimimizi mahvetmiyor mu? Peki bu insanlar neden bunu yapıyor diye kendi kendinize düşündünüz mü hiç? Biz düşündük, yok arkadaş cevabını bulamadık.

Mikro ödemeler.

Şuna $5 verelim, şuna $10 verelim, karşımızda en yüksek seviye eşyalara sahip bir oyuncu fakat oyundaki oynayış süresi 1 saat. Bu arada mikro ödemeleri yanlış anlayıp $60 fiyat etiketi ile mikro ödeme adı altında satış yapan oyunları da unutmamak lazım.

dungeon

Her sene çıkan oyunlar.

Need For Speed serisinin 23, Call of Duty serisinin ise 25 oyununun olduğunu biliyor muydunuz? Call of Duty, Assassin's Creed veya Need For Speed severlere üzülmekten başka bir şey gelmiyor elimizden, her sene aynı oyunu alıp duruyorlar...

"Gerçek" korku oyunları.

Sanırım bu başlığı yanlış yere attık, günümüz oyunlarında hiç göremediğimiz şeyler bölümüne yazmamız gerekiyordu bunu. Tabii bir de her defasında, "Bu sefer sizi korkutacağız, alın bu oyunumuzu." diyerek korku oyunu yapan oyun firmaları bulunuyor değil mi? Hangimiz o oyunlardan korktuk?

Ön sipariş sistemleri.

"Oyunumuza şuradan ön sipariş verin, ışın kılıcı kazanın. Oyunumuza buradan ön sipariş verin altın kaplama silah kazanın. Oyunumuza bizden ön sipariş verin, oyun içi para kazanın." Hepsini isteyen insanlar ne yapacak? En sonunda aynı oyundan yaklaşık 5-6 tane edinmemiz gerekecek.

26c215a1e627c2a0e78bbcbb6e466fe0437cba6d4ef3c8348f708984c54c261a

Erken erişim sistemleri.

Henüz bitmemiş bir oyunu, hatta ve hatta henüz alfa seviyesine bile ulaşmamış bir oyunu satın alıp hevesinizi kaçırmanın mantığı tam olarak nedir? Fiyat konusunda daha ucuza oyunu satın almak istiyor olabilirsiniz anlarım fakat 2 hafta sonra o oyundan sıkılmayacak mısınız? Erken erişimin ilk günlerinden DayZ Standalone alanların kaç tanesi o oyunu oynamaya devam ediyor?

 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.