Avatar
Yazar: Emrah Subaşı, Editör Yazım tarihi: 05.03.2018

Yaklaşık 1,5 ay daha sabredersek, God of War ile olan beklenen kavuşma gerçekleşecek. Önümüzde bilinmeyenlerle dolu bir oyun var. Farklı bir kültür, farklı bakış açısı, farklı mekanlar ve farklı bir Kratos olacak oyunda. Tüm bu yenilikleri beklerken, oyunun mutfağındaki isimlerden gelen açıklamalar da heyecanımızın katlanmasına vesile oluyor. Son olarak oyunun çevre tasarımcıları Nate Stephens ve Luke Berliner tarafından yapılan açıklamalar sayesinde yeni detaylara ulaşıldı. Biz de sizler için haberimizde, oyunun mekanları ve çevre tasarımıyla ilgili olan bu yeni detayları toparlayıp sunuyoruz.

God of War çevre tasarımları ile ilgili yepyeni detaylar geldi

God of War mekan tasarımlarıyla da oyuncuların aklını alacak.

Yapılan açıklamalara göre; oyunun çevre tasarımı ekibi, yaklaşık 40 kişiden oluşuyor. Başlarda birkaç kişiden oluşan ekibin zamanla artması kararı alındı. Bunun sebebiyse yeni oyunun, serinin eski oyunlarındaki çalışmaları kullanmadan, yeni tasarımlar üzerine inşa edilme fikriydi. Çevre tasarım ekibi, her parçanın daha gerçekçi olduğu bir dünya geliştiriyordu ama onların hayalindeki hedef gerçekçilik değildi. Bu nedenle yaptıklarını tanımlamak için mitolojik gerçekçilik terimini kullanmaya başladılar.

Mitolojik gerçeklik kavramı; tarihsel detaylar, mitoloji ve 80’li yıllardaki filmlerin renk paletleri olmak üzere üç temel unsur üzerine oluşturuldu. Yeni oyunda görüş açısı ana karakter Kratos’a yakın olacağından, 80’li yıllardan esinlenilen yeni renk paleti ile daha etkileyici görüntülere ulaşıldı.

Mitoloji adımları üzerine oyunun yönetmeni Cory Barlog tarafından çok fazla araştırmalar yapıldığı açıklanıyor. Çevre tasarımlarında bu bilgiler esas alındı. İskandinav mitolojisine göre; Yggdrasil ağacının dallarında tutulan dokuz bölge var ve bu bölgelerin hepsi birbirine bağlıdır. Çevre tasarımları yapılırken bu bölgelerden Midgard, mitolojik temeller ışığında gerçek dünyaya daha çok benzetilerek tasarlandı. Diğer bölgeler ise fantastik yapısıyla göze çarpacak. Ayrıca yalnızca tanrılar tarafından geçilebilen bu bölgeler arası seyahati Kratos öğrenecek ve aralarında geçişler sağlayabilecek.

Ekip üyeleri tarafından başlangıçta her bir bölgenin yapımı için çok uğraştıkları bilgisi geliyor. Birbirinden farklı olması ve oyuncular tarafından rahatlıkla ayırt edilmesi gereken bölgeler için ekibin yüzlerce konsept çizimi hazırladı. Örneğin yalnızca Alfheim bölgesi için en uygun görünümü bulmak, üç dört ay kadar sürdü. Helheim bölgesi nasıl olması gerektiği ise birkaç ayda tasarlanabildi. Bu tasarılar konusunda Sony ekibinin de aşırı derecede titiz davrandığı söyleniyor.

Örneğin; Midgard dağları için hazırlanan bir tasarımın başlarda beğenildiği fakat sonrasında Norveç ormanları gibi olmadığından ötürü düzeltilmek zorunda bırakıldığı ifade ediliyor. Çevre tasarım ekibine yapılan uyarıda Norveç ormanlarının; çok daha yeşil, daha nemli, daha kısa ağaçlardan oluştuğu, çok sayıda yosun ve çeşitlilik gösterdiği gibi detaylar bulunuyordu. Ekip de bu uyarılar doğrultusunda, hazırladıkları ilk çevre tasarımını değiştirmek zorunda kaldı.

God of War çevre tasarımları ile ilgili yepyeni detaylar geldi

Yeni God of War mekanları, hikaye ile bağlantılı biçimde hazırlandı.

Çevre tasarım ekibi, yeni God of War dünyasında, oyuncuların fark edemeyeceği kadar çok ayrıntı olduğunun altını çizdi. Açıklamalara göre;  oyundaki her bir alanın farklı hikayesi olduğundan, tasarlanan bölgeler de hikayeye dayanarak özenle hazırlandı. Örneğin, Helheim bölgesi soğuk iklim olarak tasarlandı ve hikayenin önemli bir bölümüne tamamen uyuyor. Her bölge için benzer biçimde uyumlu çalışıldı.

Oyunun hikayesi doğrultusunda çevreyi tasarlayan ekip, yeni God of War oyununun, serinin eski oyunlarıyla olan farklarıyla ilgili açıklamalar da yaptı. Bu açıklamalara göre Kratos, bilindiği üzere eski Kratos değil. Sadece bir intikam avcısından ibaret olmayan ana kahramanımızın daha fazla detayı kullanmasından ötürü, çevre tasarımları yine bu yönde düzenlendi.

Çevre tasarımlarının oyuna olan etkileri üzerinde de konuşuldu. Oyun alanlarındaki tehlikelerin, ilerleyişi engelleyecek biçimde tasarlandığı açıklandı. Tabii bu engellemeler, oyundaki dövüş ve bilmeceler için bir altyapı niteliği taşıyacak. Ayrıca ortamdaki pek çok nesne ve çevresel alan, Kratos tarafından kullanılacak. Verilen bir başka detay ise; çevre tasarım ekibinin, değişen kamera sistemi nedeniyle zorlaşan koşulları düzenlemesi oldu. Ekip, oyuncuların yol bulmalarını kolaylaştıracak işaretleri, bölgelere düzenli bir biçimde yerleştirdi. Oyun bir açık dünya değil ama gidilecek pek çok ayrı bölge ve seçim olacak. Oyuncunun dikkatini dağıtmayacak olan işaretler es geçilse dahi, harita alanları zorlanmadan keşfedilebilecek.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.