Avatar
Yazar: Emrah Subaşı, Editör Yazım tarihi: 15.01.2018

Efsanevi bir seri, uzun süre yeni oyunlarıyla ortalıkta görünmüyorsa, merak edilmesi doğaldır. Bir de seride köklü değişikliklere gidileceği söylendiyse, merak kavramı daha yüksek noktalara taşınıyor. God of War için, tam da böyle bir durum söz konusu. Yeni God of War ile hikaye, oyunun dünyası, işlediği mitoloji kavramı değişecek, biliyoruz ama daha da önemlisi, oynanış dinamiklerinde yaşanacak değişimle, oyuncuların aklında soru işaretleri, acaba soruları yer ediyor. Yeni haberimiz de aslında hiç beklemediğimiz yerden, oyundaki teknelerin, oynanışa katacağı zenginlikle ilgili. Tekne deyip geçmememiz gerekiyor söz konusu God of War olunca. Önemli bir noktası olacak yeni oyunun, tekneler ve sıklıkla karşımıza çıkacak diyerek haberimize geçelim.

God of War tekne kullanımıyla derinlik kazanacak

God of War oyun yönetmeni Cory Barlog, yaptığı açıklamalarla, oyunun yayımlanan tanıtım videolarında da göze çarpan tekneler konusuna açıklık getirdi. Öncelikle söylemek gerekir ki tekneler, sadece ara sahnelerde veya geçiş anlarında kullanacağımız, alelade ulaşım araçları olmayacak. İskandinav mitolojisi, tamamen değişen dövüş mekanikleri, balta kullanımı gibi mekanikler ilgi çekiyordu ama tekneler de oyuna ayrı bir zenginlik katacak. Oyunda kullanılabilecek tekneler sayesinde, yeni yerler, farklı alanlar keşfedilebilecek. Tekneler vasıtasıyla God of War oyununun düz giden oynanışına, bambaşka bir derinlik katılacağı anlaşılırken, hikaye anlatımına da etkisinin büyük olacağını söyleyebiliriz.

Cory Barlog tarafından yapılan açıklamalarda, tekne kullanım mekanikleri, yapımcı ekip tarafından, başlarda biraz sorunlu algılandığı ifade ediliyor. Kratos ve oğlu Atreus için yüzme efektleri geliştirilebileceği belirtiliyor oyun yönetmeni tarafından. Fakat sonradan tekne kullanımı fikri, soru işaretlerini tamamen silmemekle birlikte, ön plana çıkıyor. Baba-oğul, deniz ve su olan bölgeleri, bir yolla geçmeleri gerekiyordu çünkü. Tekneler, hem oyundaki, çizgisel ilerleyişe dahil olmayan noktalara ulaşım imkanı sağlayacak hem de hikayedeki dokunaklı baba-oğul diyalogları için imkan sunacak. Öte yandan Cory Barlog, pek çok kişi gibi kendisinin de yüzme mekaniklerinin olmasını istediğini söylüyor. Gel gelelim, tekne kullanımının getirilerini azımsanamadıklarını sözlerine ekliyor.

Piyasaya çıkarılan diğer God of War oyunlarında, tekne kullanımı gibi dinamikler daha önce denenmemişti. Yeni oyundaysa hiç de azımsanamayacak bir süremiz teknelerde geçecek. Cory Barlog, oyunun yüzey alanının yüzde 25-30’luk bir kısmının tekne kullanılarak geçileceğini belirtiyor. Tabii bunu net rakamlar olmadığını da ekliyor ama tekne bulunan kısımlarının arttırılabileceğini de ekliyor. Yani tekneleri, sinematik geçiş kısımlarının dışında bol bol kullanacağımızı anlıyoruz. Yine de Cory Barlog, oyunun bir yelkenli simülasyonu olmadığını, eklemeden edemiyor. Bir geçiş aracı ama sıklıkla kullanılacak bir geçiş aracı, oyundaki tekneler. Ayrıca geliştirme ve kademe yükseltme, tekneler için mümkün olmayacak. Gerektiği yerlerde bulunacaklar ve kullanıma hazır halde bekleyecekler.

Oyunun çıkışı yaklaştıkça, nasıl bir oyunla karşılaşacağımız konusunda merakımız sürekli olarak artıyor açıkçası. God of War, hiç bu kadar merak uyandırmamıştı. Önceki oyunlar, hikaye olarak, grafiksel olarak yenilikler getirmesine rağmen, bu derece köklü bir değişime ilk kez gidiliyor. Oyunun hikayesi, Kratos, oğlu Atreus ve tamamen değişen mitolojik kavramlar bir yanda bekliyor. Diğer yanda, değişen oynanış mekanikleri, kamera açısı, dövüş sistemi duruyor. Şimdi de tekne kullanımı ve bunun hikayeye ve oyunun keşfetme kavramına getireceği yenilikler eklendi soru işareti ağacımıza. Bir an önce çıksın God of War ve görelim artık tüm yenilikleri demekten başka, elimizden bir şey gelmiyor ne yazık ki.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.