God of War ile ilgili detaylı silah görselleri ve oynanışa dair bilgiler

God of War ile ilgili detaylı silah görselleri ve oynanışa dair bilgiler

God of War için yeni silah görselleri yayınlanırken, bu görsellerin ve karakterlerin oyuna nasıl etki edeceği hakkında yeni bilgiler var

PlayStation’ın her iki anlamda da efsanevi serisi God of War, yakın zamanda yeniden hayranlarına merhaba diyecek. Oyunun çıkmasına tahmini olarak üç ay kadar bir süre kalırken heyecanlı bekleyişin sonuna yaklaştıkça oyunla ilgili yeni detaylar ve görseller gelmeye, akıldaki soru işaretlerinin yanıtları gün yüzüne çıkmaya devam ediyor. PlayStation 4 platformuna özel olarak hazırlanan yapımda kullanılacak silahlara ait detaylı görseller paylaşılırken, Oyun Baş Tasarımcısı Jason McDonald ve Oyun Baş Mühendisi Jeet Shroff’dan da oynanışla ilgili detaylar geldi. Bu iki isim, yeni oyunla neleri hedeflerini anlattılar.

God of War ile ilgili detaylı silah görselleri ve oynanışa dair bilgiler

Kendi eşini ve çocuğunu bilmeden de olsa vahşice öldüren bir adamın, kendisine bunu yaptıran Savaş Tanrısı’na duyduğu intikam hırsıyla başlamıştı God of War serisi. Bu seri, dünya çapında büyük ses getirmiş, ödüller almış, kendisinden sonra gelen oyunların oynanış mekaniklerini değiştirirken adeta farklı bir tür oluşturmuştu. Serinin ilk iki oyunu PlayStation 2 platformuna, üçüncü oyunuyla olayların başlangıcını konu alan God of War: Ascension isimli oyunu PlayStation ise 3 platformunda çıkışını gerçekleştirmişti. Yeni nesle geçilmesine rağmen serinin yeni oyunu bir türlü açıklanmamıştı. E3 2016 fuarında, Sony’nin ilk tanıttığı ve oynanış videosuyla konferansa katılanlarla birlikte tüm oyunseverleri heyecana boğan yeni God of War oyunu, serinin bilinen biçimde devam etmeyeceğini açıkça gösteriyordu. Oyun yapımcıları neler yapmaya çalışmışlar, yeni oyun mekaniklerinde bizleri bekleyen hangi yeniliklerle karşılaşacağız gibi sorulara yapımcıların anlattıkları vasıtasıyla yanıt bulmaya çalışacağız.

Mekânın değişmesine rağmen öncelikle belirtmek gerekir ki Kratos hâlâ savaş sırasında Sparta’lı köklerini koruyor. Vahşiliği ve etkinliği sürecek ama artık onun bir oğlu var, Atreus. Kratos savaşçılığı oğluna öğretmek isteyecek ama ondan kendisi gibi olmasını beklemeyecek ve artık intikam almak için yaşayan birisi değil. Atreus, İskandinav büyüleri ve ilmine sahip olacakken, Kratos fiziksel anlamda varlığını sürdürecek. Geliştiriciler Atreus’un rolleri hakkında biraz kararsızlarmış yapım aşamasında. Muhtemelen oğul, bir nevi yardımcı ve ilerleyişte büyüleri kullanabilen anahtar görevi üstlenecek. Oynanıştaki en önemli husus ise Kratos’un mevcut durumu. Eskisi gibi güçlü ve korkusuz bir savaşçı ama belirtildiği gibi intikam peşinde koşan birisi değil. Kısaca bu durum, yeni oyunda şiddetin dozajını ayarlayacak. Eski oyunlardaki gibi düşmanının kolunu söktükten sonra tekrar tekrar boğan, vahşiliğin diğer adı olan bir karakter olmayacak karşımızda ve her şeyden önemlisi artık o bir baba… Öfkesini kontrol etmek, doğru örnek teşkil etmek ve korumacı bir tutum sergilemek zorunda…

God of War ile ilgili detaylı silah görselleri ve oynanışa dair bilgiler

Yeni oyunda göze çarpan yeniliklerin başında kamera açısı geliyor. God of War ile eski oyunlardaki gibi geniş bir görüş aralığı sunulmazken, görüntü biraz daha yakınlaştırılarak omuz hizasına çekilmiş durumda. Kameraya dair yenilikler de oynanışa doğrudan etki edecek ve oğul Atreus’un rolü özellikle kalabalık alanlarda artacak. Bu, uyarı veya vuruş yardımı şeklinde olabilecek. Kamera açısının yakınlaştırılması bambaşka bir oyun deneyimi sunacağına işaret ediyor. Tabii ki serinin hayranlarının bol dövüşlü ve hızı tempolu bir macera bekleyeceklerini bilen oyun tasarımcıları yeniliklerin dengeli kullanılabilmesini amaçladı. Balta kullanımları sırasında, çıplak elle dövüşe geçildiğinde, Atreus’un aktif olacağı anlara girilirken daha çeşitli bir deneyim yaşamaya itilecek oyuncular.

Yapımcılar için düşündürücü olan nokta ise kamera açısının yakınlığından ötürü oyuncuların zorlanacağı oldu. Bu yapımcılar, özellikle kalabalık alanlarda düşmanın takibi ve savaş alanını doğru bir biçimde değerlendirmek adına karşılaşılacak muhtemel zorluklar üzerine yoğun mesai harcadılar ama bu değişikler sadece olumsuz taraflar ibaret değil tabii ki. Farklılaşan kamera açısıyla birlikte savaşın daha yakından yaşanması sağlanırken, düşmanlar daha tehditkâr gözükecek, böylelikle oyuncular savaş yoğunluğunu daha fazla hissedebilecek ve artık oyuncular düşmanın kafası, bacağı gibi farklı noktalarına hedeflenerek saldırı yapabilecekler. Ayrıca kameranın konumu sebebiyle Kratos’un arkasındaki düşmanları fark etmekte zorlanacağından ötürü oyuncular daha bilinçli ve taktiksel konumlanmalara gitmek zorunda kalacakları için savaşa farklı bir derinlik getirilmiş olacak.

God of War ile ilgili detaylı silah görselleri ve oynanışa dair bilgiler

Savaşlardan bahsetmişken artık kolumuza zincirlerle bağlı, havayı kesen kılıçlar kullanmayacağız. God of War oyunlarıyla simgeleşen bu aletler yerine bir baltamız ve kalkanımız olacak. Oyun yönetmeni Cory Barlog, oyunun birincil farklılığı olmasından ötürü oyuncuların bu değişikliği en başından beri deneyimlemesini istemiş. Kratos’un kalkanı ise farklı görüşlerin ardından yeni bir unsur olarak eklenmiş. Simgesel büyük bir kalkan ve silahlarla Viking hissini vermeyi amaçlamış yapımcı ekip ama Kratos’un her yere dev bir kalkanla gitmesini uygun bulmadıklarından ötürü gerektiğinde görünen ve yok olan bir kalkan fikrinin hayata geçirmişler. Başlarda şüphe duyulsa da geri bildirimler gayet olumluymuş. Artık kalkanı da Kratos’un savaş tarzının bir parçası halinde… Baltamız, kalkanımız ve bir adet de oğlumuz var savaşlar esnasında. Baltasını fırlatabilen bir Krotos genelde yakın dövüşe odaklanacak olsa da oğlumuz zamanı geldikçe çılgın yeteneklerini kullanarak bize yardım edecek.

Evet bir oğlumuz var. Oyunda sadece dibimizde dolaşmak ve ayak bağı olmak için tasarlanmadı haliyle. Gerçi zorluk çıkaracağı bölümlere de sıklıkla rastlayacağız gibi geliyor ama tek ortağımız da İskandinav mitolojisine dair yeteneklere sahip olan oğlumuz. Yapımcı ekibin açıklamalarına göre Atreus’un Kratos’a ihtiyacı olduğu kadar babasının da oğluna ihtiyacı var. Atreus’a geçiş yapmamız mümkün kılınsa da asıl amaçlanan; gerektiği anlarda babası tarafından verilen emirleri yerine getirmek, güçlü büyülerini kullanmak ve oyuncuya karar verme çeşitliliği sunmak olacak ama genel olarak Atreus savaş alanının dışında kalacak ve savaşın bir uzantısı olarak rol oynayacak.

God of War ile ilgili detaylı silah görselleri ve oynanışa dair bilgiler

Oynanış süresinin diğer God of War oyunlarından çok daha uzun olacağı için farklı mekanikler de kullanılmış, rol yapma öğeleri arttırılmış, keşfedilebilen yerler ve bulunabilecek öğeler vakit harcatacak derecede ayarlanmış. Çizgisel bir oynanışın dışına çıkmayı hedeflerlerken, sinematik anların yeni oyunda korunduğu fakat rastgele X ve O gibi tuşlara basmak yerine uygun vuruş tuşları seçilerek yapılacağı verilen bilgiler arasında. Sistemin işleyişinin mükemmel hale gelmesi için ekip bir hayli uğraşmış keza artık oyun ile sinematik geçişleri kesintisiz olacak ve video gibi gözükmeyecek.

Haberleri okudukça bir an önce piyasaya çıksa da deneyimleme imkânına kavuşsak diye düşündüğümüz yeni God of War oyununun 25 ile 35 saat arasında bir oynanış sunacağı belirtilmişti. PlayStation 4’e özel üretilen oyun için 22 Mart 2018 tarihi sızdırılmıştı ama henüz çıkış tarihi hakkında resmi bir açıklama yapılmadı.

1 kişiye çekiliş ile Dead Rising 4: Frank’s Big Package (PlayStation 4) veriyoruz

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın