Ekip, Wildlands haritasını tasarlamak için, Bolivya'ya kadar gidip bölgeyi yerinde öğrenmeye çalışmış.
Ubisoft'un belki de bugüne kadar yaptığı oyunlar arasında, en büyük haritaya sahip olacak olan Ghost Recon Wildlands, Bolivya temalı bir çevrede geçecek.
Bu haritanın teması olarak Bolivya'nın seçilme nedenleri ise, bölgedeki koka arazileri, uyuşturucu tacirleri ve doğal güzelliklerinin bir arada olmasıydı. Böylesine bir çevrede, bir çok farklı senaryonun gerçekleşmesi mümkün olduğu için, hem güzel görünen, hem de strateji kurmaya uygun bir yapı oluşturma şansı bulunuyordu.
Ubisoft Paris'te çalışan sanat yönetmeni Benoit Martinez'e göre; "Geliştirme sürecinin en başında, Bolivya'nın bu oyun için uygun bir yer olduğuna karar verdik çünkü, Bolivya, bir Tom Clancy oyunu için çok uygun bir bölgeydi. Nerede olduğunu biliyoruz ancak, çoğu kimse oraya gitmemiştir. Bu da bize, oyuncuların bu ülkeyi ve kültürü keşfetmesini sağlayacak bir tabiat oluşturma şansı veriyor."
Geliştirici ekip, Bolivya'yı doğru bir şekilde canlandırabilmek için, bir kaç haftalığına bölgeye gitti ve oradaki insanlarla konuşup, bol bol resim çekip, video kaydettiler.
"En büyük zorluk ise, "dünyamızı" tanımlamaktı. Bir kaç haftalığına Bolivya'ya gittik ve ülkenin kuzeyine, güneyine, doğusuna ve batısına gitmesi için farklı ekipler belirledik. Her yere dağıldık, Altiplano'dan "ölüm yoluna", ormanlara, adalar ve civardaki bu aradaki her yere kadar." Bu arada, Bolivya'daki ölüm yolu, 2006 yılında BBC tarafından "dünyanın en tehlikeli yolu" olarak tanımlanmıştı.
Ekip ayrıca, orada koka yetiştiren ve toplayan insanlarla konuşmak için koka tarlalarını ziyaret etti ve onların günlük yaşamları hakkında bilgi topladı.
"Bolivya hakkında bilgi edinmek bizim için çok önemliydi. Geri döndüğümüzde elimizde 15.000 adet resim ve 10 saat üzerinde video kaydı bulunuyordu. Bolivya hakkında bilgi toplamak, resim çekmekten daha çok vaktimizi aldı."
Bu geziden sonra ekip, geliştirme sürecine geçti ve bazı soruları göz önüne almaya başladı: Görevler arasında ne kadar mesafe olmalı? Harita üzerindeki görevlerin yoğunluğu ne kadar olmalı? Kaç adet şehir olacak? Kısacası, Bolivya'yı birebir taklit etmek iyi bir oynanış tecrübesi sağlamayacaktı ve bu yüzden bazı değişiklikler gerekiyordu.
"Harita, gerçek Bolivya'yı yansıtmıyor. Oyunculara, daima keşfedebilecekleri yeni bir şeyler sunmak için, bölüm tasarımları yapmamız gerekiyordu."
Sonuçta ortaya, çöllerden dağlara, ormanlara kadar çeşitlilik gösteren 11 farklı biyoma, içerisinde köyler, kamplar ve özel yapılar bulunan 150 farklı bölgeye sahip bir harita çıktı. Bütün bunların yanı sıra Santa Blanca karteli, asiler, yozlaşmış devlet güçleri ve yerli halk da, oyuncuların karşılaşacağı karakterler arasında bulunuyor. Bütün bu karakterler, sadece çevrelerine karşı değil, "Ghosts" ekibinin de hareketlerine karşı tepki gösterme kabiliyetine sahipler.
Bu dengeleyici harekete ekip, "harita zekâsı" adı veriyor ve bunun, Wildlands'ın geliştirme sürecinin başından beri, eşeledikleri bir felsefe olduğu söyleniyor.
"Biyomları, bölgeleri, şehirleri ve yapay zekâların kendilerinin tanımlamak için, harita zekâsı ve tutarlılığı çok önemli bir konumdaydı. Eğer herhangi bir yerde bir köy varsa, oradaki ziraâtin bölgeyle tutarlı olduğundan emin olmamız gerekiyor. Etraftaki herhangi bir yapay zekâ karakterinin, bu özel bir etkinlik ya da sadece işe gitmek bile olsa, bir amaç uğuruna orada olduğundan emin olmamız gerekiyor."
Bolivya üzerinde yapılan bütün bu çalışma ve ülkenin doğa örtüsü, oyunu oynadığımızda ön plana çıkacak. Ancak, Martinez'in ekibinin aklında çok daha önemli hak sahipleri var: iş arkadaşları. "Bu haritayı oluştururken ki hedefimiz, oyunun sadece kamplara sızdığımız ve kötü adamları vurmaya odaklandığımız bir Ghosts Recon oyunu olmamasıydı. Asıl mesele insanlara, görevleri ve hikâyeyi tasarlayabilecekleri bir harita oluşturmak ve onlara bir fırsat tanımaktı."
Ghost Recon Wildlands, 7 Mart 2017 tarihinde Xbox One, PS4 ve PC platformları için çıkış yapacak.
VG247 Türkiye’yi, Facebook ve Twitter üzerinden takip edebilirsiniz.