2017 yılının en çok beklenen oyunları arasında olan Ghost Recon: Wildlands, Tom Clancy's The Division'ın bir benzeri mi olacak?
Ghost Recon Wildlands ve Tom Clancy's The Division, her ikisi de Ubisoft tarafından farklı ekipler altında geliştirilen açık dünya oyunu. Her iki oyunda da kurgusal bir senaryo ve gerçek mekânlar yer alıyor. İnternette bu konuya dair bir kaç içerik bulunuyor ancak, bu tartışma şimdilik pek yaygınlaşmamış diyebiliriz. Ancak Segment Next, Ubisoft ile bu konu üzerine bir röportaj yapmış.
Peki bu iki oyunun benzer, belki de birbirinin kopyası olma ihtimali var mı?
Öncelikle potansiyel benzerliklere bakmak gerekirse, hem Wildlands'de hem de The Division da tepeden tırnağa donanımlı ve tehlikeli bir çevrede operasyonlara girişen bir karakter grubu söz konusu. Wildlands, detaylı bir şekilde modellenmiş bir Bolivya haritasında geçerken, The Division ise Amerika'nın göbeğinde sayılabilecek bir bölgede, yani New York'ta geçiyor. Ancak yok olmanın eşiğine gelmiş bir New York'tan bahsediyoruz. Sokaklar, çeteler ve buna benzer saldırgan kişilerce kuşatılmıştı.
Tabi bu ihtimali akıllara getiren bir başka faktör ise, Ubisoft'un kendisi. Assassin's Creed serisinde olanları herkes biliyor ve bu oyundaki bazı mekaniklerin Far Cry ve Watch Dogs'daki yansımaları da gözlerden kaçmamıştı. Durum böyle olunca, oyuncular da şüphelenmeden edemiyor.
Aradaki farklılıklara baktığımızda, The Division neredeyse tamamen siper alma mekaniğine bağlı ilerlerken, Wildlands bizlere o özlediğimiz eski mekanikleri, yani eğilerek kendi elimizle bir duvarın arkasına geçtiğimiz zamanlardaki sistemi kullanıyor.
Bir diğer farklılık ise, düşman karakterlerle ilgili. The Division'da kimi zaman normal bir şekilde, tek mermiyle ölen düşmanlar görülmesine rağmen, bazı görevlerde de şarjörler dolusu mermi harcamamız gerekebiliyor. Wildlands'de böyle bir durumun olmayacağına dair güçlü kanılar bulunuyor.
Karakterlerden bahsetmişken, Wildlands'de dört kişilik bir ekip olarak ilerliyoruz. Eğer bu ekibi dolduracak arkadaşlarınız yoksa, yapay zekâ ekip arkadaşlarınızın kontrolü devralıyor. Bildiğiniz gibi, The Division'da böyle bir durum söz konusu değil. Ayrıca Wildlands için herhangi bir PvP modundan bahsedilmedi.
Harita büyüklüğü konusuna değinmemiz gerekirse, önce her iki oyundaki araçları incelememiz gerekiyor. The Division'da istediğimiz an kullanabileceğimiz herhangi bir ulaşım aracımız yokken, Wildlands fragmanlarında motosikletten, helikoptere kadar çok çeşitli bir araç yelpazesine sahip olacağımızı gördük. Durum böyle olunca, Wildlands'in daha büyük bir haritaya sahip olacağını düşünmek pek de yanlış olmaz.
Bütün bunlar bir yana, The Divison'da bol bol RPG ögeleri bulunurken (sağda solda eşya bulma, gelişim ağacı vb.), Wildlands'de böyle bir duruma dair bir şey göremedik. Yani oyun, daha çok taktiksel çatışmalar üzerine kurulu olacak ve görevlerde ihtiyaç duyacağımız ekipmanlar bizlere oyun tarafından sağlanacak.
İki oyun arasındaki farklar ve potansiyel benzerlikler dışında, ufak bir çekince daha var. The Division'un çıkışının üzerinden 1 yıl geçtikten sonra, Wildlands çıkış yapmış olacak ve görünüşe göre daha gelişmiş bir oyun olma yönünde ilerliyor. Ya Ubisoft bunu alışkanlık haline getirirse? Sonuçta geniş çaplı bir çoklu oyuncu ağına sahip olan The Division'a kuma olarak gelmesi mümkün olan Wildlands, diğer oyunun popülaritesine leke sürer mi? Yoksa bu oyunların farklı oyuncu toplulukları mı oluşur? Bu ve bunun gibi bir çok soru yaratmak mümkün.
Sonuç olarak şu an elimizdeki bilgilere baktığımızda, Wildlands kendine özgü bir oyun olacak, burası kesin. Fakat, mart ayında çıkış yaptıktan sonra, her ne kadar farklı bir oyun olsa da The Division'ın önünü kesecek mi? Bunu ancak vakti geldiğinde görebiliriz.
Ghost Recon Wildlands, 7 Mart 2017 tarihinde PS4, Xbox One ve PC platformları için çıkış yapacak.