Avatar
Yazar: Mert Durmaz, Editör Yazım tarihi: 04.10.2016

Microsoft kanadının en büyük markalarından biri olan Gears of War serisinin yeni oyunu Gears of War 4 bildiğiniz üzere geçtiğimiz haftalarda geliştirilme sürecini tamamlamış ve çıkış videosunu yayımlamıştı. Hem Epic Games hem de yeni geliştirici ekip The Coalition ile çalışarak, Gears of War serisinin bugünlere gelmesini sağlayan en önemli isimlerden olan Rod Fergusson, Motherboard adlı internet sitesiyle yaptığı röportajda, AAA oyunlara tutkusundan bağımsız oyunlara dek birçok şey paylaştı.

Gears of War 4

Epic Games'ten ayrıldıktan sonra Gears of War serisine veda eden Rod Fergusson, Irrational Games kadrosuna katılarak 2013 yılında Bioshock Infinite gibi başarılı bir oyuna imza atmıştı. Bu başarılı yapımın ardından önüne birçok yeni seçenek çıkan ünlü geliştirici, Microsoft'un yaptığı teklifi kabul edip The Coalition'ın başına geçerek Gears of War 4'ü yapmaya başlamıştı. Tecrübeli geliştiricinin Motherboard ile yaptığı röportajda AAA oyunlar ile ilgili olarak, "Benim tutkum fark yaratacak, dergi kapaklarına konu olacak, bir oyuncuyu harekete geçirebilecek oyunlar yapabilmek. Bir geliştirici olarak derin ve eğlenceli oyunlar yapmak ana amacım." dedi.

AAA yapımlarda çok büyük bütçeler ve çalışan sayıları olduğu için stresli bir geliştirme süreci geçirdiği ile alakalı da sorular alan Rod Fergusson, "Büyük bütçeli oyunlarda, geliştirme sürecinin sonuna geldiğimizde çıkan nihai üründen mutlu oluyorum. 300 kişinin bir arada, tek bir amaç için çalışabilmesi beni mutlu ediyor. Gears of War 4'ü Ekim 2016 çıkışına hazırlamak gerçekten zor bir görevdi ancak üstesinden geldiğimize inanıyorum." dedi.

Röportajda bağımsız oyunlara da değinmeyi ihmal etmeyen tecrübeli geliştirici, "Bağımsız yapımcıların, oyunlarını geliştirme süreçlerinde kendilerini biraz abarttıklarını düşünüyorum. Günde 24 saat çalışıp, ailelerinin küvetlerinde uyuyorlar. Bu hippi tarzını anlayabiliyorum. 'Ben bağımsız bir geliştiriciyim bu nedenle AAA oyunlarda çalışsam bile kendi bağımsız yapımımda çalıştığım gibi çalışmayacağım.' diyorlar. Ancak bunu yanlış buluyorum. Asıl olayın sıkı çalışmak olduğunu düşünüyorum. Eğer yaptığınız işe tutkunuz ve inancınız varsa, yaptığınız işte en iyi olmak istiyorsanız çok sıkı çalışmalısınız. Ekibinizin çalışan sayısı gibi etkenler burada önemli değil." diyerek aslında bağımsız oyunlar ile AAA oyunlar arasında göründüğü gibi fark olmadığına, bir şey başarmak istiyorsanız çok sıkı çalışmanız gerektiğine vurgu yapıyor.

Gears of War 4'ün, Xbox Play Anywhere programına dahil olduğunu bu yüzden aldığınız oyunu hem Xbox One'da hem de PC'de oynayabileceğinizi hatırlatalım. Yapım, 11 Ekim 2016'da çıkışını gerçekleştirecek.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.