Epic Games, bir süre önce Fortnite: Battle Royale için yeni bir performans ayarı sundu. Bu performans ayarını aktif ettiğiniz an oyun 60 FPS oluyordu. Ayrıca bu ayar, oyunun çıkış yaptığı tüm konsollarda bulunuyordu. Yani bu ayar hem PlayStation 4, hem PlayStation 4 Pro, hem Xbox One, hem Xbox One S, hem de Xbox One X üzerinde vardı. Tabii bu tüm konsollarda da FPS değeri aynı olsa da, çözünürlükler farklıydı. Mesela oyunun Xbox One ve Xbox One S sürümü 60 FPS olduğu zaman çözünürlük 900p oluyordu. PlayStation 4 ve PlayStation 4 Pro konsolları da 1080p oluyordu. Son olarak bir de Xbox One X konsolumuz var tabii. Fortnite: Battle Royale içerisinde 60 FPS ayarını aktif ettiğiniz zaman da bu konsolda oyun 1800p oluyordu. Evet, 1080p değil, doğru yazdık. 1800p oluyordu. Şimdi ise 4K olacak!
Her şeye rağmen Fortnite: Battle Royale için doğal 4K hedeflenmiyor.
Game Developers Conference 2018 sırasında Epic Games tarafından yapılan açıklamaya göre Xbox One X oyuncuları yakında 60 FPS ayarını açtıkları zaman oyun 1800p değil, 2160p olacak. Yani oyun 4K çözünürlüğe kavuşacak. Yine de oyunun bu çözünürlüğü doğal 4K olmayacak. Epic Games, oyun içerisinde bir dinamik çözünürlük sistemi kullanacak ve bu yüzden, oyunun performansının sabit 60 FPS olarak kalabilmesi için çözünürlük zaman zaman otomatik olarak düşecek. Bu konuda çözünürlüğün en fazla hangi noktaya kadar düşeceği bilinmiyor ama maksimum yükselebileceği nokta dediğimiz gibi 2160p olacak.
Tüm bunlar basit bir aldatmaca olarak görünse de, Game Developers Conference 2018 sırasında Epic Games gerçekten epik bir sunum yaptı ve neyin, nasıl olacağını daha net herkese anlattı. Oyuncular, bu dinamik sistem ile olabildiğince en yüksek çözünürlüğü, yani daha fazla detayı almaya çalışacak. Tabii tüm bu dinamik çözünürlükler etrafta uçuşurken, oyunun çapraz platform desteğinde neler olacak bilemiyoruz. Tabii ki FPS değerine karşılık çözünürlük çok önemsiz kaçıyor işin rekabet tarafında ama yine de bir düşünmek lazım.