Menü
https://leadergamer.com.tr/pillars-of-eternity-ii-deadfire-duyuru/
For Honor , Popüler 28 Ocak 2017 14:19

For Honor İnceleme (Kapalı Beta)

Kılıçlarınızı kuşanın. Samuray, viking veya şövalye olmaya gidiyoruz!


İlk olarak E3 2015 sırasında gösterilen, üçüncü şahıs bakış açısına sahip olan bir rekabetçi yakın dövüş oyunu olan For Honor, çıkışını PlayStation 4, Xbox One ve PC platformları için 14 Şubat 2017 tarihinde gerçekleştirecek. Oyun, bahsettiğimiz o günde çıkacak ama çıkış tarihinden önce bir de kapalı beta süreci yaşanacak oyun için. İşte o kapalı beta süreci, uzun bir bekleyiş ardından gerçekleşti ve beta kapıları, ardına kadar açıldı. Bizler de fırsat bu fırsat diyerek, oyunun kapalı betası için küçük bir inceleme yazalım dedik. İnceleme yazımıza başlamadan önce küçük bir uyarı yapalım, bu inceleme yazımız kesinlikle oyunun ana inceleme yazısı değildir. Sadece kapalı beta özellikleri göz önünde bulundurulacaktır ve ona göre inceleme yazılacaktır. Oyun asıl çıkışını gerçekleştirdiği zaman da ana inceleme yazımız yayımlanacaktır.

For Honor Beta_20170126091118

Bir eksiklik mi var?

For Honor kapalı beta incelememe öncelikle oynanıştan bahsederek başlamak istiyorum. Oyun modları, ekstra yetenekler ve dövüş hareket seti bir yana, oyunun oynanış kısmı bana oldukça sıkıcı geldi. Hem gerçek oyuncularla, hem de yapay zekaya karşı birçok maç yaptım ve oyun beni pek eğlendiremedi. 4’e 4 gerçekleşen bayrak kapma mücadelelerinde piyonları öldürmek, her ne kadar bir süre zevkli görünse de, büyük kahramanların karşılaşması bana oldukça sıkıcı geldi. Evet, ortada bir düello var. Hack & Slash tarzı bir oynanış beklemiyoruz bu büyük kahramanların karşılaşmalarında da ama oynanışı etkileyici kılacak bir şey eklenmeliydi bence. Ne diye soracak olursanız, bilmiyorum. Peki, bilmek benim işim mi? Hayır, Ubisoft’un işi. Yine de temel oynanıştaki sıkıcılığı kendi oyunculuğuma vereceğim. Çünkü For Honor tarzı oyunlar, çok sık oynadığım oyunlar değil. Belki başka oyuncular, çok daha farklı zevk alabilir.

Şimdi oynanış katmanının bir üstüne çıkmak istiyorum, oyunun modlarından ve bu moda bağlı bir şeyden bahsederek. Oyunda bildiğiniz gibi 3 farklı oyun modu var. 4’e 4 olan Dominion, 2’ye 2 olan Brawl ve 1’e 1 olan Duel. Ayrıca oyunda bir de sanal Dünya haritası bulunuyor. Peki, bu harita ne işinize yarıyor? Bu harita üzerinde oyun içerisinde bulunan 3 farklı grubun da sahip olduğu topraklar görünüyor. Eğer kendi seçtiğiniz grubun (Viking, Şövalye veya Samuray) daha fazla toprağa sahip olmasını istiyorsanız, bol bol oyun oynayıp, oyun sonlarında kazandığınız destek güçlerini bu sınırlara göndermeniz gerekiyor. Bu, oyunun sürekli devam eden en büyük etkinliği. Bir diğer adıyla, War of Factions.

War of Factions modunda hiçbir şekilde oyuncu, bölge, ülke veya konsol sınırlaması bulunmuyor. For Honor oynayan PC oyuncusu da, PlayStation 4 oyuncusu da, Xbox One oyuncusu da aynı istatistikler üzerinden, aynı War of Factions modunu görüyor. Yani PC oyuncusunun gönderdiği destek birlikleri, Xbox One oyuncusunun ve PlayStation 4 oyuncusunun War of Factions moduna da etki ediyor. Peki, War of Factions sisteminin asıl amacı ne? Neden oynamalıyız? Çünkü daha farklı silahlar ve kıyafetler. War of Factions modu sezonlardan oluşuyor ve her sezon sonunda, içerisinde bulunduğunuz grubun yüksek sıralarına kadar ulaşırsanız, belli başlı özelleştirme ögelerine sahip oluyorsunuz. Tabii bu, oyun içi eşya kazanmanın tek bir yolu. Başka yolları da var!

For Honor Beta_20170126163714

Her karakter, oynanış tarzınızı belirliyor. 

Oyunda, karakter ve silah özelleştirmeleri büyük bir yer kaplıyor. Bu özelleştirmelerden biraz sonra bahsedeceğiz, şimdi bu özelleştirmeleri kazanma yolundan bahsedeceğim. İlk yolu, War of Factions idi. Bundan bahsettik. Bir diğer yol ise para kazanmak. Çünkü bu özelleştirme ögeleri, para ile de açılabiliyor. Para kazanmak için, basitçe bir oyunu bitirmeniz yeterli. Ayrıca oyun içerisinde görevler de bulunuyor. Bu görevler mesela, Dominion modunda 400 piyon öldür, 5 oyuncuyu canlandır gibi görevler oluyor. Bu görevler de 3’e ayrılıyor aslında. İlki günlük görevler ve bu görevleri seçemiyorsunuz. Oyun rastgele veriyor. İkincisi ise kontratlar. Aynı anda 3 kontrat/görev aktif edebiliyorsunuz fakat önceden seçebileceğiniz 6 farklı kontrat bulunuyor. Üçüncü kısım ise etkinlik görevleri. Bunun ne olduğunu bilmiyoruz çünkü kapalı betada bu kısım ne yazık ki boş. Yani War of Factions haricinde yapılacak görevler, üzerimizdeki sorumluluklar bitmiyor.

Oyun içerisinde, yukarıdaki görevlerden kazandığınız para ile açabileceğiniz 6 adet karakter bulunuyor. Standartta 9 karakter var fakat 3 tanesi açık. Yani toplamda, 3 farklı grup için 3 karakter bulunuyor. Oyun geldiğinde açık olan karakterler, herhangi bir oynanış tarzı bulunmayan ve kullanması kolay olan karakterler. Fakat açılabilen karakterlerde farklı oynanış tarzları ve zorluklar bulunuyor. Ayrıca şunu söylemekte fayda var, bu 9 karakterleri de hemencecik açabilmek oldukça mümkün. Çünkü her karakter sizden 500 para birimi istiyor. Oyunun öğretici görevlerini tamamladığınız zaman ise 2000 para birimi kazanıyorsunuz. Yani bu kadar para ile 4 karakter açabilirsiniz. 1000 birim kazanmakta pek zor görünmüyor oyun içinde. Peki, tüm bu karakterleri nasıl özelleştireceğiz?

9 karakter için de farklı farklı özelleştirme seçenekleri bulunmakta. Bu özelleştirmeler sırası ile, cinsiyet, ten rengi, kask süsü, sağ omuz logosu, sol omuz logosu, sırt logosu, kıyafetin alt kısmı için logo, bu logoların rengi ve zırhımızın materyali. Şimdi, bu saydıklarım sadece karakterin dış görünüşünü etkileyen, kozmetik şeyler. Fakat bir de, direkt olarak zırhı değiştirme kısmı var. Zırh setimizde kolluklarımızı, gövde koruyucumuzu, başlığımızı ve silahımızı özelleştirebiliyoruz. Fakat bu özelleştirmeler sadece kozmetik değil, karakterin özelliklerini de etkiliyor. Mesela ben seviye atladığımda ücretsiz gelen bir kolluk parçası, dayanıklılığımı arttırırken, blok hasarı dayanıklılığımı düşürebiliyor. Bu yüzden, bu kısımda dikkatli davranmak gerekiyor.

For Honor Beta_20170126162522

Geleceği görüyorum. Orada bolca mikro ödeme ve ganimet kutusu var.

Karakter özelleştirmelerinde ekstra olarak yeteneklerimiz, bitirici hareketlerimiz ve emote hareketlerimiz de bulunuyor. Her karakter sınıfının benzersiz 4 farklı temek yeteneği var ve bu 4 temel yetenek, her biri 3 adet olmak üzere gelişebiliyor. Yani tek bir karakter için seçebileceğiniz tam 12 farklı yetenek var. Bitirici hareketler ise, oyunun dehşet verici yanını ortaya çıkarıyor. Tabii bunu kötü anlamda demedik. Bu bitirici hareketleri, Mortal Kombat serisinin Fatality sistemine benzetebiliriz. Sadece bu oyundaki animasyonlar daha sakin ve tuş kombinasyonu yok. Sadece tek bir tuşa basıyorsunuz. Emote kısmında ise yendiğinizde, yenildiğinizde veya dövüş esnasında yapabileceğiniz duygu hareketleri bulunuyor. Bu saydığım tüm kategoriler için, kapalı beta sürecinde temel 2 hareket var ve 1 tane de satın alınabilir hareket var. Bu hareketlerin bedeli ise 5000 ile 3000 birim arasında değişiyor.

Şimdi geldik işin en Ubisoft kısmına. Oyunda birçok özelleştirme ögesi var dedik. Peki, oyunda bir özelleştirme sistemi varsa, başka ne olabilir? Tabii ki ganimet kutuları. Evet, For Honor içerisinde de satın alabileceğiniz, şu an için sadece 4 farklı kutu var  ve hepsi uygun oyun fiyatı ile satılmakta. Bu kutulardan ilki, “Basic Pack” ve 300 birime satılıyor. Bu paketten 3 farklı zırh seti eşyası düşebiliyor. Bu 3 eşyadan 1 tanesi de yüksek seviye, garanti. Diğer iki paket ise Armor Pack ve Weapon Pack olarak geçiyor. Adından da tahmin edebileceğiniz gibi, Armor Pack içerisinden 3 farklı garanti zırh ögesi düşüyor ve bunlardan bir tanesi garanti olarak yüksek seviye oluyor. Weapon Pack kutusundan ise aynı şekilde silahlar ile alakalı 3 öge düşüyor, 1 tanesi garanti yüksek seviye. Bu iki paket de 400 birime satılıyor. Son paket ise Premium Pack ve fiyatı 500 birim. Bunun içerisinde ise 3 değil 5 farklı zırh/silah ögesi var. Fakat 2 tanesi garanti yüksek seviye.

Belki şu an için eyvallah denilebilir fakat buradaki mikro ödeme potansiyelini, kimse bana görmedim demesin. İlerde bu paketler, gerçek para ile de satılacaktır ve unutmayın, zırh/silah parçaları kozmetik olduğu kadar, karakter istatistiklerini de etkiliyor. Yani parayı basan, tüm zırh setini en son seviyeye rahatlıkla getirebilecektir. Belki bu durum kapalı betada yaşanmayacak, oyun ilk çıktığında da yaşanmayacak, fakat mutlaka yaşanacak. Ayrıca küçük bir not olarak şunu da söyleyeyim, kutuların içeriği bana oldukça cömert geldi. En ucuz kutuda bile yüksek seviye eşyanın olması, her ne kadar iyi olsa da, gerçek olmak için çok iyi. Büyük bir ihtimalle oyun ana çıkışını yaptığı zaman da kutu içeriklerini düzelteceklerdir. Kapalı beta için cömert davranıyorlar. Yani özetle, oyun kusursuz olsa bile Ubisoft şu an bu oyunu mikro ödemeler ile mahvedecek güce sahip. Sebebi mi? Daha fazla para.

For Honor Beta_20170126175829

Karakter ve silah özelleştirmeleri oldukça önemli.

Gelecekteki mikro ödemelere her ne kadar laf etmiş olsam da, karakter özelleştirmenin biraz daha detaylarından ve bu detayların ne kadar eğlenceli olduğundan bahsetmek istiyorum çok az. Şimdi, en başa gelelim. Zırhımız veya silahımız için parçaları oyun sonlarında ve seviye atladığımızda bulabiliyoruz. Etkinliklerden kazanabiliyoruz ve tabii ki kutular açabiliyoruz. Ben, denemek için 3 adet Premium Pack açtım ve içeriği oldukça benzerdi. Çok fazla aynı parçadan çıktı. Tabii kapalı beta olduğu için zırh parçası sayısı azdır. Yine de denemek istedim. Karakterimin özelleştirme kısmını açtım ve uygun gördüğüm tüm parçaları karakterlerime yerleştirdim. Şu an Nobushi karakterini kullanıyorum ve kask hariç her zırh ve silah parçasında varsayılan haricinde bir parça var.

Bu noktada görüyorum ki, bu zırh/silah parçalarının da nadirlik seviyesi ve seviyesi var. İşin ilginç kısmı, Premium Pack içerisinden çıkan her şey, “Common”, yani düşük seviyede. Daha önce bahsettiğim o en güçlü parça çıkma olasılığı da, zırhları 1 seviye değil, 3 seviye şeklinde kutudan düşürüyor. Tabii ilerde, “Common” seviyesi üstünde de eşyalar düşecektir fakat şu anki durum ile geleceği o kadar net göremiyorum. Her neyse, seviyelerden bahsetmiştim. Evet, zırhlarınızı seviye atlatabiliyorsunuz. Seviye atlama işlemi ise, hem oyun içi para birimi ile, hem de parçaladığınız zırhlar ile oluyor. Yanlış anlaşılmasın, ikisinden biri değil. İkisini de mecburi olarak kullanıyorsunuz bu birimlerin. Para zaten kazanılıyor, diğer parçalanmış zırhları da, doğal olarak zırhları parçalayarak elde ediyorsunuz. 1. seviye bir zırhı parçalarsanız, 5 parça elde ediyorsunuz. Herhangi bir 1. seviye zırhı, 2. seviye yapmak için ise 20 zırh parçası ve 30 para birimi gerekiyor.

Peki, tüm bunların nesi eğlenceli? Dediğim gibi, karakter özelleştirmede sadece kozmetik kısmına ayrılan bir bölüm var. O farklı. Fakat zırh parçalarını değiştirmek de görünüşünüzü değiştiriyor. Ayrıca bu zırhalara seviye atlatarak çok daha güçlü olabiliyorsunuz. Evet, çok detaylı bir sistem değil fakat üzerinde düşünülmesi, mantıklı hareket edilmesi gereken bir sistem. Ben de bu yüzden sevdim zaten. Son olarak bu kısım ile ilgili şu detayı vereyim, her karakterin zırh parçası birimi ve düşen eşyaları ayrı. Mesela, bir kutu alacaksınız fakat bunu almak için önce karakter seçmeniz gerekiyor. Kutunun içeriği ise seçtiğiniz karaktere göre belirleniyor. Yani hiç kullanmadığınız bir karakter için eşya düşmüyor. Bu iyi bir şey. Kötü olan şey ise, zırh parçaları birimi de karakterlere özel. Mesela, X karakterinde 20 tane zırh parçalasanız, elinize geçecek belki de 100 adet zırh parçasını, Y karakterinde kullanamayacaksınız. Sadece X karakteri için kullanılabilir olacak.

For Honor Beta_20170126161456

For Honor bizi etkiledi mi?

Son olarak For Honor yapıtının biraz teknik kısımlarından bahsetmek istiyorum. Öncelikle çok kısa bir şekilde animasyonlardan bahsedeceğim. Oyundaki animasyonların neredeyse birçoğu, oldukça yumuşak geçişlere sahip ve gerçekçi bir havası var. Fakat sayılı birkaç animasyon, gerçekten çok berbat. Bu berbatlığı nasıl anlatırım bilmiyorum fakat, görünce gözünüzü kanatacak seviyede. Umuyorum ki Ubisoft tüm animasyonları, gerçekten güzel şekilde yapar. Çünkü böyle bir tipteki oyunun, animasyonları kusursuz olmalı.

Grafiklerden ve performanslardan bahsetmek gerekirse de, beta sürecine PlayStation 4 Pro üzerinden katıldım, 1080p bir televizyon kullanarak. Bana grafikler normal geldi. Tabii ki bir Uncharted 4: Bir Hırsızın sonu veya Battlefield 1 grafikleri yok. Fakat kesinlikle bu grafikler kötü de değil. Karakter modelleri, zırhlar ve silahlar da oldukça güzel bir şekilde modellenmiş ve tasarlanmış gibi geldi bana. Performans ise oldukça iyi. FPS seviyesi stabil ve hiçbir şekilde FPS düşüşü yaşamadım oynanış sırasında. Bu da rekabetçi bir oyunda oldukça önemli. Yani, anlayacağınız temel oynanış ve mikro ödeme sistemi hariç, her şey şu an güzel görünüyor.

For Honor, çıkışını 14 Şubat 2017 tarihinde, PlayStation 4, Xbox One ve PC platformu için gerçekleştirecek. Ben genelde bazı oyunları öncelikle beta süreçlerini oynayarak alıyorum. Yani, beta süreci benim oyunu alma konusundaki fikrimi belirliyor. Peki, For Honor hakkındaki fikrim nedir? Almayacağım. Fakat bu, oyun kötü olduğu için değil. Oyun bence ortalamanın biraz üstünde şu an. Fakat benim tarzıma hitap etmiyor. Tabii bu söylediğim her şey, oyunun kapalı beta süreci için geçerli. Şurada çok az bir zaman kalmış olsa da, Ubisoft birçok şeyi düzeltecektir gibi geliyor. Neyse efendim, bundan sonra planlamış olduğumuz bir de Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands beta incelememiz bulunuyor. O incelemede görüşmek üzere!

Kaan GEZER Editör