GamesInsider.biz tarafından yapılan habere göre, Facebook'un espor hakkındaki görüşleri oldukça pozitif. Hatta, şirket yetkilileri espor etkinliklerini sonuna kadar desteklediklerini söylüyorlar.
Espor organizasyonları ile yaptığı anlaşmaların sayısını her geçen gün artıran Facebook, bunun temel nedenini açıkladı. GamesInsider.biz tarafından bizlere iletilen bilgilere göre şirket, kendini espor etkinliklerini yayınlayan büyük bir platform haline getirmek için oldukça kararlı gibi görünüyor.
Bu sonbaharda düzenlenecek olan Paladins Premier League ligi, yalnızca Facebook Live üzerinden yayınlanacak. Bu da demek oluyor ki, yalnızca basit bir sosyal medya platformu olma yolundan çoktan uzaklaşılmış bile. Facebook Küresel Oyun Ortaklıkları Yöneticisi Leo Olebe, GamesIndustry.biz'e bu konuda konuştu. Tüm kartlarımızı ve çiplerimizi masaya koyuyoruz diyen Leo Olebe, şirketin bu konudaki net tavrını ifade etmiş oldu.
Olebe tarafından vurgulanan bir başka konu ise, Facebook'un yalnızca bir video oyunu ağından da ibaret olmadığı. Oyun canlı yayınlarının yapılabildiği bu platform, aynı zamanda geniş bir sosyal medya ağı. Bu sayede kitlelere ulaşma potansiyeli çok daha yükseliyor.
Paladins Premier League'i düzenleyecek olan Hi-Rez Studios'un kurucu ortağı Todd Harris de neden Facebook'u tercih ettikleri konusunda açıklamalarda bulundu. Konuşmasında, "Oldukça kapsamlı bir vizyonumuz var ve bunu başarmak için de oldukça kapsamı bir platforma ihtiyacımız var." ifadesini kullanan Harris, Leo Olebe'nin görüşlerini desteklemiş oldu. Aylık 800 milyon civarındaki Facebook kullanıcısına hitap edebilme potansiyeli, oyun yayınlamak için oldukça ilgi çekici olsa gerek.
Leo Olebe, Facebook reklamlarına da değindi. Facebook Küresel Oyun Ortaklıkları Yöneticisi'ne göre, şirketin tek amacı reklamlar üzerinden para kazanarak bu işi bir döngüye sokmak değil. Onlar mükemmel özellikleri olan büyük topluluklar da yaratmak istiyorlar. Ticaret işi içindeki bir şirket için bu ne kadar doğru olur bilinmez, ancak halka bu şekilde yansıtılması da olumlu bir nokta. Bakarsınız bir gün reklamsız videoları yeniden görmeye başlarız.