Avatar
Yazar: Evrim Kılıç, Editör Yazım tarihi: 02.05.2013

Tango Gameworks'ün başındaki ve The Evil Within'in arkasındaki isim Shinji Mikami, oyunla ilgili bazı detayları paylaştı. Buna göre, oyunun ana karakteri Sebastian Castellanos'un karakteri güçlü olacak ve etrafında yaşanan her şeyle başa çıkabilecek. Mikami; korkan, aklını kaçırıp uzaklaşan karakterlerden hoşlanmadığını ve bu yüzden Sebastian'ı güçlü biri olarak tasarlamak istediğini vurguladı.

The Evil Within'de otomatik bir uyarılma sistemi bulunacak. Buna göre, Sebastian, düşmanlar yaklaştığı zaman tepki gösterecek. Kendi kendine çöker pozisyon alması gibi durumlar söz konusu olacak. Sebastian'ın eski haline dönebilmesi, ancak düşmanlardan uzakta olmasıyla mümkün hale gelecek.

The-Evil-WithinTıpkı Resident Evil'ın Japonya'da "Biohazard" adıyla anılması gibi; The Evil Within de bu bölgede "Psycho Break" olarak adlandırılacak. Gelen açıklamaya göre, Shinji Mikami "Psycho" kelimesini oyunun psikolojik yanını ve "Break" kelimesini de karakterin başına gelecekleri belirtmek için seçmiş.

Işıklandırma oyunun temel bir parçası haline gelecek. Elinizdeki fenerin kapandığı ve tersliklerin yaşandığı zamanlar olacak. Ayrıca, Sebastian ve diğer karakterlerin, düşmanları alt etmek için beraber çalıştığı kısımlar da oyunun içinde yer alacak.

2014 yılında PC, Xbox360 ve PS3 için çıkarılması planlanan oyunun yeni nesile gelip gelmeyeceği şu an belli değil; ayrıca şu küçük detaylar da paylaşılmış durumda:

  • Oyunda "Arayüz" diyebileceğimiz bir şey olmayacak; eşyalar üzerindeki tanımlama amaçlı etiketler yaklaşıldığında kendini gösterecek.
  • Müzikten ziyade ses efektlerine ağırlık verilecek. Bu sesler olayları tanımlayabilmek ve bilgi toplayabilmek için temel unsurlardan biri olacak. Bazı düşmanların seslerini duyacak, fakat ne yönden geleceklerini kestiremeyeceğiz.
  • Oyunda renk paleti kısıtlı olacak, cıvıl cıvıl bir oyun göremeyeceğiz.
  • "Çivi Bombası" kullanılabilecek tuzaklardan biri. Kapıların arkasına ya da pencere altlarına yerleştirebileceğiz.
  • Oyunun başta envanter ve silah olmak üzere, menüleri dairesel şekilde olacak. Gamepad yön tuşlarına da bazı eşyaları hemen seçebilmek için atama yapabileceğiz.
  • Silahla nişan alındığında, kamera omuz üstünden yakınlaşacak.
  • Oyun sinematik geniş ekran olarak tasarlandığı için; normal 16:9 formatında oynandığı zaman filmlerdeki siyah çizgiler ortaya çıkacak.
Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.