Avatar
Yazar: Evrim Kılıç, Editör Yazım tarihi: 23.04.2013

Batman: Arkham Asylum gibi, hastaların hastaneyi ele geçirmesi gibi bir durum var anlayacağınız. Fakat bu sefer Batman gibi, oradakilerin yarısı bizden korkuyor olmayacak. Sebastian ve dostlarının başına pek çok bela açılacak, epey kan dökülecek, karakterlerimiz bazı karşılaşmalardan yalnızca sağ kurtulmayı düşünecek, yani her düşmanı pataklamak gibi bir durum söz konusu değil.

Oyunun ortamları da oldukça rahatsızlık verici. Mikami'nin önderliğinde oluşan sanatsal doku sizi devamlı diken üstünde tutacak. Yardım edemeyeceğiniz, öldürülmekte olan polis memurlarından; video kameraya yansımış, bedeninin yarısını kaybetmiş doktorlara kadar pek çok şey psikolojinizi sınayacak. Oyun yapımcılarından gelen açıklamalar arasında "Akıl Hastanesi" kavramının, fikri mülklerine ait bir anahtar olduğu da var zaten.

The-Evil-Within-7Yaratıklar Sebastian'dan güçlü; ama Sebastian da ortamla etkileşime geçebiliyor. Üzerine doğru gelmekte olan bir yaratığa, eline geçirdiği şişeyi fırlatıyor. Cephanesi sınırlı da olsa silah bulabiliyor. Kısacası Mikami aksiyon tarafını da boşlamıyor; ama yukarıda belirttiğimiz gibi suyu çıksın da istemiyor. Oyuncuya herhangi bir olağanüstü güç vermeyeceklerini söyleyen Mikami, karakterleri savunmasız bırakmayı da düşünmediklerini söylüyor.

Shinji Mikami, oyun dünyasının Resident Evil'a ait ilk oyundan beri çok değiştiğinin farkında. Oyuncuları korkutmanın eskisi kadar kolay olmadığını da biliyor. Ayrıca, çizgisel oyunların ve kıt animasyonların tepki aldığını kendisi de söylüyor. Fakat Mikami ve ekibi tüm bunlardan sıyrılmak için elinden geleni yapıyor. Oyunda karakterinizi nasıl hareket ettirdiğiniz çok önemli ve ezbere oynamak pek mümkün değil.

Toparlamak gerekirse, The Evil Within oldukça gergin bir atmosfere sahip olacak. Büyük olasılıkla hem korkup hem eğlenecek; hem gördüklerinizden iğrenecek hem de tasarımlarına hayran kalacaksınız. Çünkü Bethesda kolay kolay her yapımın dağıtımını üstlenmez; ayrıca Shinji Mikami de bunca yıllık tecrübesiyle boş bir yapımın çıkmasına izin vermez.  Dilerseniz yazıyı Shinji Mikami'nin sözleriyle tamamlayalım da The Evil Within'i  ne kadar ciddiye aldığını görün:

"Eğer oyuncular 'uzun zamandır bir oyunda bu kadar korkmamıştık' derlerse kendimi mutlu hissedeceğim"

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.