Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 31.08.2017

Zaman zaman gençlerin katıldığı bir oyun partisi ve düzgün bir espor etkinliği olmak arasında gidip gelse de, PUBG Invitational yine de bir harikaydı.

ESL ve Bluehole Gamescom fuarında PlayerUnknown's Battlegrounds Invitational düzenleyeceklerini açıkladıklarında, herkes yılın en popüler oyunun gerçek bir rekabet ortamında nasıl olacağını görmek için oldukça heyecanlanmıştı. Ancak bu heyecan bir süre sonra endişe verici sorulara dönüştü. Nasıl Gamescom'un ortasında 100 oyuncuyu ortak ağ bağlantısına sığdırabilirsiniz ve nasıl 100 farklı bakış açısından dev gibi bir haritayı canlı olarak yayınlayabilirsiniz gibi sorular bunların birkaçı.

ESL'in işin içinde olması tabii ki bazı korkuları dindirdi, esporla alakalı Reddit forumlarının iddia ettiğinin aksine, ancak dünyanın en büyük üçüncü parti espor organizatörü için bile bunun her bölümde büyük bir zorluk olacağı kanıtlandı. Etkinlik bazen ESL'in en iyilerinden gibi gözükürken, sanki Intel Extreme Masters Katowice World Şampiyonasında veya ESL One Köln'de kapışır gibi, bazen ise gençlerin bir araya geldiği bir oyun partisi gibi hissettirdi.

“PUBG Invitational'ın başardığı şeyden gayet mutluyum.” diyor Lauren 'Pansy' Scott, deneyimli bir espor yayıncısı ve turnuvanın yorumcularından birisi. “Bu turnuva etkinliğe gelirken sahip olduğum beklentileri biraz daha öne çıkardı ve bu oyunun espor arenasındaki büyük gelişme potansiyelini kanıtladı.”

evermore_wins_pubg_3pp_solo_tourney_trophy_1

"Bu turnuva oyunun espor çevresinde gelişmek için sahip olduğu büyük potansiyeli gösterdi." - Lauren 'Pansy' Scott

Potansiyel, buradaki anahtar kelime. Turnuvaya giderken hiç kimse bir ağ üstünden bağlantı etkinliğinin izleyicilere nasıl sunulacağını bilmiyordu, ancak herkes mükemmel olması için bir potansiyel olduğunun farkındaydı. Eğer her şey yolunda gitseydi ve üst seviye aksiyon görebilseydik, bu kesinlikle şimdiye kadar gördüğümüz en eğlenceli espor etkinliklerinden birisi olabilirdi. Belki de izlenebilirliğin düğüm noktası, yayının kendisiydi. Başka hiçbir esporda bu kadar fazla oyuncunun aynı anda yarıştığını göremezsiniz ve oyuncuların ne yapacağının garantisi yok. Bu da aksiyon bulmayı oldukça zor kılıyor.

ESL, turnuva için özel bir yayın çözümü geliştirdi. Bu çözüm ile bütün PC'lerden canlı akış elde edecek ve hangisinin o anda yayına çıkacağını belirleyeceklerdi. Teoride bu oldukça iyi bir fikir olarak görünüyor, ancak prodüksiyon ekibi aksiyonun nerede olduğunu bulmak için 100 farklı ekrana baktığında çok fazla aksiyon gözden kaçıyor. Bu durum sunucuların bir şey istemesi ve bunun ancak 10 saniyede yapılmasıyla iyice kötüye gitti. Bu büyüklükte bir etkinlikte bir şeylerin kaçırılması kabul edilebilir, ancak saniyeler alması gereken eylemlerde uzun gecikmelerin yaşanması durumun göz ardı edilmesini imkansız kılıyor.

Scott etkinlikte yaşanan sorunlar hakkında bir soru aldığında, “Hayata geçirilmesini beklediğim şey, kesinlikle gözlemleme istemcisi : yaşanan aksiyonun görülmesine muhteşem bir katkıda bulunacaktır.” şeklinde cevaplıyor.

pubg_fps_terror_2

PUBG'da bir izleyici modu bulunuyor olsa da, harita görünümüne tamamen odaklanmadan her şeyi takip etmek neredeyse imkansız. Birazcık yenilenme ile birlikte bu araç bütün yayın sorunlarını çözebilir, ancak şimdilik kendi sistemleri ile çözmesi için gözler ESL'in üstünde olacak.

Yayının görsel tarafı en zayıf unsurlardan olsa da, işlerin ses kısmının kesinlikle mükemmel olduğuna şüphe yok. Sunucu ikili Scott ve Richard 'TheSimms' Simms birlikte çok iyi çalıştılar. Tüm oyun boyunca ilgi çekecek konuşmalar ile ortaya çıkan ve yorumcular olmadan takip etmesi zor kısımları izleyiciler için kolaylaştırdılar.

“Aslında PUBG sunmayı Counter-Strike: Global Offensive sunmaktan daha kolay buluyorum. Sonuçta her maçta bahsetmeniz gereken yalnızca bir konu var ve bunu takip etmek oldukça kolay.” diyor asıl görevi CS:GO turnuvalarını sunmak olan Scott. “Öte yandan bu oyun, işler kızıştığında hiç olmadığı kadar takip etmesi zor bir hal alıyor. PUBG kesinlikle büyük bir potansiyele sahip ve kurallar ideal oyunu daha iyi yansıttığı anda sunum da iyi olma yolunda ilerler." ifadesiyle sözlerine devam ediyor.

pubg_survivor_crate_1

İşlerin yayın tarafından uzaklaşırsak, asıl gerçekleşen kısmına odaklanabiliriz. Gamescom fuarında gerçekten katılanlar için etkinliği izlemek oldukça zordu, bu yüzden pek çok insan Twitch üzerinden takip etmeyi seçti; ki bu hiçbir zaman iyi bir fikir değildir. Yalnızca birkaç metre ötede Rainbow Six Siege finalleri düzenleniyordu. Etkinliğin atmosferi değiştiren sesli bir kalabalığı vardı ancak bunlar oyuncuların kendi çığlıklarından başka bir şey değildi. Canlı kalabalıklar espor etkinliklerinin kesinlikle sahip olması gereken unsurlardır, üstelik PUBG gibi popüler oyunlarda bu çok daha önemli oluyor.

Günün başındaki uzun bekleme süreleri de tabii ki bambaşka bir konu. Her maçta en az 70 insanla her şeyin kolay olmayacağı aşikardı, ancak sorunların çok sık ortaya çıktığını hissettirdi bu etkinlik.

Değinilecek başka bir konu ise en garip zamanlarda ortaya çıkan röportajlar. Röportaj yapılan kişi işi olduğu için kamera karşısında olsa bile, garip zamanlamalar gerçekleşiyor. Son olarak, oyunun mavi alanda saklananlara puan vermesini sağlayan ve ölümlere değer vermeyen sistemini kim unutabilir ki?

playerunknowns_battlegrounds_hbao+_on_6

"PUBG pek çok karakteri bir araya getirebilir ve bunlar üzerinden uzun zaman boyunca hatırlanacak hikayeler yaratabilir."

Bütün bu olanlara rağmen PUBG Invitational yine de en iyi espor etkinliklerinden birisi olabilir. Geliştirilmesi gereken çok fazla şey vardı, ve kesinlikle IEM Katowice veya ESL One gibi olmak için çok fazla yolu var. Ancak eğlencenin kendisi bu yıl gördüğümüz LoL veya DotA etkinlikleriyle yarışacak seviyede.

Heyecan yaratmak için oyun dışı anlatımlardan faydalansa da, PUBG pek çok karakteri bir araya getirebilir; daha önce görmediğimiz tamamen yeni ve uzun zaman boyunca hatırlanacak hikayeler yaratabilir. PUBG'nin en büyük esporlardan biri olma potansiyelinin bu kadar yüksek olmasının nedeni de bu.

Neyse ki söylentilere göre bir sonraki ESL PUBG etkinliği beklediğimizden çok daha yakın olabilir, bu sayede bunun şans eseri mi gerçekleştiğini yoksa yeni büyük espor etkinliği mi olduğunu anlayabilmek için uzun süre beklemeyeceğiz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.