Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 22.03.2018

NVIDIA, içerik yaratıcılarına ve oyun geliştiricilerine, gerçek zamanlı, sinematik kalitede görüntü sunan ışın izleme (Ray Tracing) teknolojisi NVIDIA RTX’i duyurdu. Bilgisayar grafik algoritmaları ve GPU mimarileri üzerindeki 10 yıllık bir çalışmanın ürünü olan NVIDIA RTX, NVIDIA Volta mimarisi GPU'larında çalışan son derece ölçeklenebilir bir ışın izleme teknolojisinden oluşuyor. Çeşitli arayüzler vasıtasıyla ışın izlemeyi destekleyen NVIDIA, Microsoft’un yeni DirextX® Raytracing (DXR) API’nı kullanan uygulamalar için tam RTX desteğini etkinleştirmek amacıyla Microsoft ile yakın işbirliği yapıyor.

Epic Games, Unreal Engine ile gerçek zamanlı ışın izlemenin ilk gösterisini gerçekleştirdi

Epic Games, Unreal Engine ile harikalar yaratıyor.

Gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul edilen ışın izleme teknolojisi, geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor. Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor.

NVIDIA RTX’in, on yıllar boyunca grafik endüstrisinin ve oyun geliştiricilerin hayali olan gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini hayata geçirdiğini belirten NVIDIA İçerik ve Teknoloji Başkan Yardımcısı Tony Tamasi, “GPU'lar, oyunlar için gerçek zamanlı ışın izleme sunabilmek için, ancak şimdi yeterince güçlü hale gelebildi ve sonraki nesil görüntülerin yeni çağına yol gösterecek.” dedi. Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu. NVIDIA RTX bu sınırlamaların üstesinden geliyor.

Geniş sektör desteği var.

DirectX Raytracing’in, Microsoft'un, geliştiricilerin en modern grafik inovasyonlarını kullanarak inanılmaz deneyimler sunmaları konusundaki kararlılığının en son örneği olduğunu belirten Windows Grafik ve Yapay Zekâ Geliştirme Yöneticisi Max McMullen, “NVIDIA ile olan DirectX Raytracing ve RTX teknolojisi üzerindeki yakın işbirliğimiz, Windows’daki milyonlarca oyuncu için gerçek zamanlı ışın izlemeyi her zamankinden daha yakın bir hale getiriyor.” şeklinde konuştu.

4A Games, Epic, Remedy Entertainment ve Unity gibi endüstri liderleri, bu hafta San Francisco'da düzenlenen Game Developers konferansındaki teknoloji gösterilerinde NVIDIA RTX'i kullanıyor. Firmalar, gerçek zamanlı ışın izlemenin gelecekteki oyunlarda nasıl şaşırtıcı ve gerçekçi grafikler oluşturabileceğini gösteriyor. Windows kullanıcıları, NVIDIA RTX’in Microsoft DirectX Raytracing'i desteklemesi sayesinde, çığır açan teknolojinin keyfini her yerde çıkartabiliyor.

NVIDIA RTX'in ortaya çıkışının, gerçek zamanlı ışın izlemenin kullanılabilmesini sağlayan kapıyı açtığını söyleyen Epic Games CTO’su Kim Libreri, “Yeni DirectX Raytracing API desteğiyle oyun geliştirme topluluğuna bu kadar güçlü bir teknoloji sunan NVIDIA, yeni nesil oyun ve film grafiklerinin ardındaki itici güç olarak göze çarpıyor.” dedi.

NVIDIA RTX'in Northlight motorlarına dahil edilmesinin nispeten doğru bir uygulama olduğunu dile getiren Remedy Entertainment Teknoloji Takım Yöneticisi Mikko Orrenmaa, “Sadece NVIDIA RTX'te geliştirdiğimiz, yeni aydınlatma, yansıma ve ortam tıkanıklığı tekniklerini, geleneksel pikselleştirme tekniklerinden çok daha iyi görsel doğrulukla, ne kadar hızlı örnekleyebildiğimize şaşırdık. Önümüzdeki dönemde NVIDIA RTX teknolojisiyle yapabileceklerimiz konusunda gerçekten heyecan duyuyoruz. Oyuncular artık özel bir deneyime sahip olacaklar.

NVIDIA, oyun geliştiricilerin bu yeni kabiliyetlerin avantajlarından faydalanabilmelerini sağlamak için NVIDIA GameWorks™ yazılım geliştirme kitine Ray Tracing video netleştirme modülü ekleyeceğini duyurdu. Geliştiricilere yönelik bu araç ve kaynak paketi, yeni Microsoft DXR API'ını ve NVIDIA RTX’i kullanarak geliştirilen uygulamalardaki gerçekliği mükemmel bir şekilde artıracak ve ürün döngülerini kısaltacak.

Volta ve yeni nesil GPU mimarilerini destekleyecek olan GameWorks Yazılım Geliştirme Kiti (SDK), ışın izlemeli alan gölgelerini, parlak yansımaları ve ortam aydınlatması özelliklerini mümkün kılıyor. Geliştiriciler bu kabiliyetlerle birlikte, etrafındaki sahneyi yakalayan ve fiziksel olarak doğru ışıklandırma ve gölgeler elde eden gerçekçi, yüksek kaliteli yansımalar yaratabiliyor. Bu kabiliyetleri Microsoft DXR gibi endüstri standardı bir platformda kullanılabilir hale getirmek, her PC oyun geliştiricisinin gerçekçilik seviyelerine erişebileceği anlamına geliyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.