Platformlar arası savaşın PlayStation 4 Pro gibi konsolların çıkış yapmasıyla birlikte git gide çekişmeli hale geldiği bu günlerde PC platformunun temsilcilerinden açıklamalar geliyor. Epic Games'in kökleri PC platformuna dayanmasına rağmen bir süre boyunca konsolların yolunda ilerlediğini biliyoruz. Şirketin kurucusu olan Tim Sweeney, şimdiye kadar aldıkları kararların gayet yerinde olduğunu savunuyor ve platformlar arası yarışı yorumluyor.
Kuruldukları günden bu yana pek çok PC oyunu geliştirdiklerini ve bunların yanı sıra Unreal Engine'i kullanıma sunduklarını söyleyerek sözlerine başlıyor Tim Sweeney. Steam ortaya çıkmadan önce PC platformundan elde ettikleri gelirin oldukça düşük olduğunu ve özellikle BitTorrent gibi platformların ortaya çıktığı zamanlarda iyice düşüşe geçtiğini söylüyor. Sözlerine, "O günlerde piyasadaki rakiplerimizin satışları o kadar kötü gidiyordu ki 1 satış yaptıklarında 10 korsan kopya satılmış oluyordu." şeklinde devam eden Epic Games kurucusu, korsan oyunculuk hakkında konuşmaya devam etti.
2006 yılından 2012 yılına kadar süren konsollara odaklanma kararını, "Kesinlikle iyi bir karardı. Konsollarda, PC platformunda olsa yakınına bile yaklaşamayacak kadar satan oyunlar üretmeyi başardık. Gears of War markasının çoğu oyunu 6 milyon kopyadan daha fazla sattı. Şu anda Steam'de 6 milyon satış yapmış tek bir oyun bile olduğunu sanmıyorum." şeklinde açıklayan Tim Sweeney. Epic Games'in kurucusuna göre ise şirketin konsollardan çekilmesinin nedeni, bir yüksek bütçeli oyun daha çıkarıldığı takdirde şirketin zarar görmesi ihtimaliymiş. Sizler de şirketin aldığı bu kararlar hakkındaki görüşlerinizi belirtmeyi unutmayın.