Avatar
Yazar: Yaşar Baturalp Artar, Editör Yazım tarihi: 08.12.2016

Güçlü donanımların küçültülmesiyle birlikte PlayStation 4 Pro gibi, üst seviye bilgisayarlara yakın güçte konsollar üretilmeye başladı. Microsoft tarafından E3 2016'da duyurulan Project Scorpio da, konsol tanımını baştan yazmaya hazırlanıyor ve oyuncuları konsolara çekmeyi planlıyor. Battlefield ve FIFA gibi büyük serilerin sahibi Electronic Arts'dan bir yetkili, şirketin bu iki konsol hakkındaki görüşlerini açıkladı.

Electronic Arts

Barclays Global Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Konferansı'nda konuşan Electronic Arts Yatırımcı İlişkileri Başkan Yardımcısı Chris Evenden, şirketin PlayStation 4 Pro ile Project Scorpio konsollarının Ar-Ge maliyetlerini etkileyip etkilemeyeceği ve pazarlama konusu hakkındaki görüşlerini paylaştı. Chris Evenden'ın açıklamalarına göre, piyasadaki cihazların farklı güçlerde olması kendilerine bir zorluk çıkarmıyor veya Ar-Ge maliyetlerinin artmasına sebep olmuyor. Şirketin Frostbite oyun motoru, bütün konsolları destekleyecek ve performansı en üst seviyede tutacak şekilde olduğundan Electronic Arts için hiçbir şey sorun olmasa gerek.

Electronic Arts Yatırımcı İlişkileri Başkan Yardımcısı'na göre, konsolların temelde PC için üretilen donanımları kullanması araştırma ve geliştirime maliyetlerini olumlu yönde etkileyen en büyük etken. Konsolların donanımı hakkındaki "AMD'den daha güçlü bir CPU veya daha güçlü bir GPU üretmesini isteyerek bir konsolun performansını artırabilirsiniz. Donanımın genel yapısı değişmediğinden, oyunların programlanma yapısı da değişmiyor." yorumuyla, piyasadaki konsol çeşitliliğini eleştiren geliştiricilere cevap veriyor adeta. Chris Evenden, şirketin oyunları öncelikle üst seviye bir bilgisayarda geliştirip sonradan diğer platformlara uyarlama fikrinin de arkasında duruyor.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.