Avatar
Yazar: Serkan Mehmedali, Editör Yazım tarihi: 12.01.2017

Rol yapma oyunlarının batı dünyasındaki en büyü isimlerinden biri olan Bethesda, yapımını üstlendiği her oyunun büyük bir yenilik ya da değişiklik getiriyorken The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition ile bunların tersini yapmış oldu. Hali hazırda yapılmış, üzerinden çok sular akmış olan oyunu tekrar getirmek, Bethesda tarafından görmeye alıştığımız bir durum değildi. Bir oyunun yapımı ne kadar uzun sürüyor hemen hemen hepimiz biliyorken, yapımcı şirket değerli vakitlerini neden The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition üzerine harcadıkları belli oldu. Görünüşe bakılırsa, tüm ağır işler Fallout 4'ün yapımı ile ortaya çıkmış.

Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition Fallout 4

Oyuncular her ne kadar orijinal sürümünü çoktan oynamış, defalarca bitirmiş, modlarla baştan aşağıya değiştirmiş olsa da, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition yine de sevgiyle kucaklanarak büyük bir başarı elde etti. Yeni bir oyun yerine tekrar eski oyuna dönmelerinin sebebini Bethesda'dan Pete Hines, GamesRadar'a verdiği röportajda dile getirdi. Pete Hines, "The Elder Scrolls V: Skyrim... Bethesda stüdyolarının Fallout 4'ü güncel jenerasyon oyun konsollarında çalıştırmaya çalışırken ortaya çıkardığı bir şeydi. Oyunun motorunu taşıyıp, üzerinde biraz uğraşarak güncel jenerasyonda nasıl çalıştığına bakmak istemiştik. Fallout 4 üzerinde çalışmaya başlamadan önce, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition hazırdı." diyerek şaşırtıcı bir açıklama yaptı.

Pete Hines sözlerinin devamında, "Fallout 4'e konsol mod sistemini getirmişken, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition'e de uyarlayalım dedik çünkü elimizde hazır bir sistem vardı artık." sözleri ile mod sistemine ışık tutuyor. Anladığımız kadarıyla The Elder Scrolls motoru ile Fallout motoru o kadar ufak farklılık gösteriyor ki, rahatlıkla birinin özelliğini diğerine uyarlayabiliyorlar. Buna rağmen çok fazla Remastered türünde oyunlar beklememizin de haberini verdi Pete Hines. Bir oyunu baştan yaparken harcanan emek en az yeni bir oyun yapmış kadar olduğu için, direkt olarak yeni bir oyun yapmayı daha mantıklı bulduklarını söyledi. Genel olarak Bethesda'nın odak noktasında Remastered gibi iyileştirme sürümleri yerine yeni oyunlar yapmayı hedefliyorlar.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.