Avatar
Yazar: Enes Özdemir, Editör Yazım tarihi: 20.06.2014

Oyun sektörüne şöyle bir baktığımızda, oyunlarda ana karakter olarak çok büyük bir çoğunlukla erkek karakterlerin kullanıldığı göze çarpıyor. Peki bunun nedeni ne? EA Studios'un genel müdürü Patrick Soderlund bu konuyla ilgili düşüncelerini açıkladı.

Mirrors-Edge-2-Wallpaper-Gameplay

Patrick Soderlund: ''Benim tezime göre oyun sektörünü erkekler domine ediyor. Emin değilim ama büyük ihtimalle bunun en büyük nedeni, erkek oyun yapımcılarının erkek karakter, kadınların ise kadın karakter tasarlamaları. Açıkçası ben kadın karakterler ile oynamaktan son derece memnunum.'' açıklamalarıyla düşüncelerini dile getirdi.

Soderlund'un bu düşüncesi, çok büyük bir ihtimalle yapım aşamasında olan ve Xbox One, PS4 ve PC platformlarında satışa çıkacak olan yeni Mirror's Edge oyununda kaynaklı olabilir. Zira oyunun ana kadın karakteri olan Faith'in tasarımcısı DICE'dan Sara Jasson'dan başkası değil.

Ayrıca konuyla ilgili olarak Activision ve Ubisoft'dan da bir takım açıklamalar geldi. Ubisoft CEO'su Yves Guillemot: ''Eğer daha fazla kadın video oyunu oynarsa, biz de  oyunlardaki kadın-erkek dengesini daha dengeli hale getirebiliriz.'' açıklamasını yaptı. Activison'ın CEO'su Eric Hrishberg ise: '' Herhangi bir karakter tasarladığınızda ekstra kaynaklara sahip olmanız gerekir. Farklı bir görünüm, farklı bir ses, farklı mekanikler ve animasyonlar hazırlanması gerekir. Tabii bu, hiç bir şey yapmamak için bir neden oluşturmuyor. Biz pek çok farklı karakterle birlikte pek çok farklı akım tasarlıyoruz.'' açıklamalarını yaptı.

Bence, daha fazla kadın karakter demek, daha fazla renk demektir. Lara Croft, Faith, Alyx Vance ve daha pek çok kadın karakterin erkek karakterlerden aşağı kalmayan bir yönleri olmadığı bir gerçek. Oyun dünyasına daha çok kadın karakter dahil olması sektör için önemli bir gelişme olacaktır.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.