EA artık oyunlarındaki çizgiselliği yavaş yavaş çöpe atıyor, olabildiğince geniş oyunları, çoklu oyuncu temelli oyunları oyunculara sunmaya çalışıyor. Bunun sebebi ise, çevrim içi olan oyunların üzerinden daha kolay para kazanılıyor olması. Çünkü bu tip oyunlar üzerinde daha fazla mikro ödeme imkanı bulunuyor. Her neyse, şimdi ise EA cephesinden bu konu hakkında bir yorum geldi. EA, Visceral Games stüdyosunun kapanması hakkında konuştu ve bu konu konuşulurken, oyuncuların artık çizgisel oyunları sevmediğini belirtti.
Şirket yetkilisi olan Blake Jorgensen tarafından yapılan açıklamalara göre Visceral Games zaten birkaç senedir sıkıntılar çekiyordu. Oldukça az sayıdaki geliştirici ekibi ile ciddi bir şekilde büyük olan Star Wars oyunu üzerinde çalışan Visceral Games, bu oyunu düzenli olarak EA tarafına gösteriyordu ve taraf da inceliyordu. Bu inceleme sonuçlarında şirket, Star Wars oyununun çok çizgisel olduğunu fark etti ve bu yüzden de oyunun başarısız olacağı öngörüldü. Şirket ardından toplantılar yaparak, bu oyuna harcanacak olan paranın gereğinden fazla olacağını, satışların da beklentileri karşılayamayacağını düşündü.
Belki de Visceral Games ekibi, God of War veya Tomb Raider serisi seviyesinde bir Star Wars oyunu geliştiriyordu. Kim istemezdi ki böyle bir oyunu oynamayı? Özellikle bir Star Wars filmi ile yakın zamanda piyasaya sürülseydi, bizce doğal reklam bile yapmış olurdu. Tabii bunlar biraz da mali işler, biz pek anlamayız. Belki de EA, yaptığı bir oyundan milyon dolar değil, milyar dolar kazanmak istiyordur. Ne diyelim şimdi?