E3 2018 sırasında tanıtılan Dying Light 2, grafik kalitesinin bir önceki oyuna oranla çok az bir gelişim gösterdiği konusunda eleştiriliyordu. Parkur oyunu olarak öne çıkan Dying Light, bu özelliği ile sevilmiş ve oyuncular tarafından beğenilen oyunlar arasına yerleşmişti. Techland, bu konuda bir açıklama yaparak parkur dinamikliğinin korunması için grafik kalitesini bir adım geride tuttuklarını belirtti.
Geliştiriciler, WCCFtech tarafından yapılan bir röportaj sırasında, oyunun gelişimine ve teknik detaylarına dair bazı bilgileri paylaştı. Oyunun baş tasarımcısı Tymon Smektala, bir parkur oyunu yarattıkları için önceliklerinin akıcılık olduğunu belirtiyor. Smektala, "Şehirde nasıl ilerlediğinizden gerçekten etkilenmeniz gerekiyor, işte bu yüzden 60FPS bizim için 4K'dan çok daha önemli bir unsur." şeklindeki açıklaması ile Dying Light 2'nin performans ve grafik yönlerine dikkat çekmiş oluyor.
Baş tasarımcı tarafından yapılan bu açıklamanın 4K grafik kalitesini görmeyeceğimiz anlamına gelmediğini belirtmemiz gerekiyor. Smektala, açıklamasının devamında bir takım "büyücülerin" stüdyolarında optimizasyon ve teknoloji geliştirme konularında çalıştığını ekliyor. Sözlerine, "Belki hem 4K çözünürlüğü hem de 60FPS'i sunarız." şeklinde nokta koyan baş tasarımcı, oyunun ilerleyişi hakkında büyük bir ipucu vermiş oluyor. Techland, oyunculara tutamayacağı sözler vermek istemiyor olabilir. İşte bu nedenle teknik detaylar için biraz daha fazla beklememiz gerekecek.
Dying Light 2 nasıl bir teknik deneyim sunacak?
Geliştirici Techland, ilk oyunda kullanılan Chrome Engine'den çok daha gelişmiş bir sistem ile oyunu tasarlıyor. C-Engine adındaki yeni motor, Dying Light 2'ye güç veriyor ve yeni nesil platformları destekliyor olacak. Oyun için yeni bir motor tasarlanmış olması, teknik anlamda daha ileride bir oyun göreceğimizi bizlere anlatıyor. Bunun yanı sıra, henüz fark edilmemiş hataların ve gölgede kalan eksiklerin ortaya çıkması da mümkün. Tüm bunları Dying Light 2 çıkışını gerçekleştirdiğinde göreceğiz.