DOOM geliştiricisi: “Project Scorpio’da 4K oyunculuk, tamamen kaynakları boşa harcamak.”

DOOM geliştiricisi: “Project Scorpio’da 4K oyunculuk, tamamen kaynakları boşa harcamak.”

Microsoft biraz boş işlerin peşinde gibi görünüyor.

Microsoft, yeni nesil konsolunu duyurduğu zaman DOOM oyununun ana programcısı bu konsol hakkında kötü yorumlarda bulunmuştu ve Microsoft’un bu hareketini, kötü bir adım olarak değerlendirmişti. Aynı isim şimdi yeniden bir açıklama yaptı ve konsolun 4K hedefinin gereksiz olduğunu, kaynakların boşuna harcanacağını belirtti. Peki, sizce bu isim haklı olabilir? Gelin, açıklamaya biraz daha detaylı bir şekilde göz atalım.

DOOM

Project Scorpio, piyasaya dünyanın en güçlü konsolu olarak çıkışını yapacaktı çünkü konsolda 6 TFLOPs değerinde bir güç ve 320gb/s değerinde bir hafıza band genişliği bulunduruyor. Microsoft ise kendi konsolları hakkında, “Sanıyorum ki insanlar bizim söylediklerimizi anlamayacak ve düşüncemizi oldukça ilginç bulacak. Her oyun geliştiricisi konsolun bu gücünü 4K/60 FPS için kullanmayacak. Kendi oyunlarında, oyun motorlarında çok daha farklı şeyler yapmak isteyebilirler. Fakat bizim amacımız, doğal 4K çözünürlüğünde bir oyunu, Xbox One sürümündeki aynı derinlik ile konsolumuzda çalıştırmak.” diyordu.

DOOM geliştiricisine göre, Microsoft’un yapmış olduğu bu adım oldukça gereksiz ve konsolun kaynaklarını boşa kullanmaktan başka hiçbir şey değil. O geliştiriciye göre, konsolun 4K üzerinde değil, daha iyi oyun derinliği ve grafikleri ile 1080p çözünürlüğe odaklanması gerekiyor. Bakalım Microsoft, atmış olduğu bu adım ile ne kadar başarılı olabilecek ve rakiplerine karşı nasıl bir üstünlük elde edecek?

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın