Avatar
Yazar: Yaşar Baturalp Artar, Editör Yazım tarihi: 13.08.2018

QuakeCon 2018 etkinliğinin çıkış yapmak üzere olan Bethesda oyunları hakkında pek çok detayı bizlere sunduğunu söylemek mümkün. RAGE 2 hakkında ortaya çıkan bilgiler oyunun mod desteğini çıkış anında sunmayacağını belirtmiş ve oyuncuları biraz da olsa hayal kırıklığına uğratmıştı. Yakın zamanda çıkış yapacak bir diğer Bethesda oyunu DOOM Eternal için de aynısının geçerli olduğunu söyleyebiliriz.

Doom Eternal, SnapMap Editor veya mod desteği bulundurmayacak.

Oyunun yönetmeni, DOOM Eternal'da oyuncuların şimdiye kadar oldukça beğendiği SnapMap Editor'ın bulunmayacağını duyurdu. Stratton, yaptığı açıklamada birtakım teknik kararlar almaları gerektiğini ve bu kararların onları mecburi olarak modlardan uzağa ittiğini belirtti. id Software şimdiye kadar mod geliştiricilerine kapılarını sonuna kadar açmış olsa da şu andan itibaren bu durum değişecek gibi görünüyor.

DOOM Eternal, çıkışında herhangi bir mod desteği bulundurmamasının yanı sıra oyuncuların özel haritalar üretmesine de izin vermeyecek. DOOM markasının yapı taşlarından olan özelleştirmelerin göz ardı edilmesi oyuncular tarafından nasıl karşılanacak bekleyip göreceğiz. Oyunun yönetmeni, artık geri dönemeyecekleri bir noktada olduklarını ve yaptıkları teknolojik değişikliklerin geri alınamayacağını altını çizerek aktarıyor.

Her ne kadar çıkışta mod desteği görmeyecek olsak da bu durum ilerleyen zamanların neler göstereceğini bizlere aktarmıyor. RAGE 2'nin de benzer bir durumda olduğunu ancak geliştiricilerin mod desteğinin daha sonra ekleneceğini söylediğini belirtelim. Umuyoruz bu durum DOOM Eternal için de geçerli olur ve id Software eski günlerine geri dönerek oyunculara özgürlük sağlamaya devam eder.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.