Avatar
Yazar: Tolga KARACA, Editör Yazım tarihi: 19.08.2016

Çıkış videosu da yayımlandıktan sonra epey bir ilgi gören Deus Ex: Mankind Divided, güncel oyun arabirimi olan DX12'e çıkış tarihinden birkaç hafta sonra kavuşacak. DX11 desteğiyle piyasaya sürülecek oyunun, DX12 arabirimiyle beraber çıkması bekleniyordu.

Deus Ex: Mankind Divided

Teknik anlamda bu yeni arabirim oyunun optimizasyonunu hissedilir bir biçimde değiştirmeyecekse de son çıkan oyunlarda bu desteğin verilmesi gerekli. Zira DX12 ile beraber işlemcilerde çoklu çekirdek desteği sunulacak. İşlemcilerin çoğunun da çoklu çekirdek performansıyla öne çıkmaya başladığı oyun dünyasında bunun önemi çok büyük. Ancak Windows'un DX12 üzerinde çalışmayı bıraktığı da bir sır değil. Bunun kötü neticelerini ise DX11 kullanan oyunların DX12 kullananlara oranla daha fazla FPS vermesi şeklinde görüyoruz.

Oyunumuza tekrar dönersek, sistem gereksinimleri göz önüne alındığında düşük bütçeli sistemlerde bile yüksek performans bizi bekliyor olacak. Zira Deus Ex: Mankind Divided, Nvidia Geforce GTX 770 modeliyle bile ultra grafik ayarlarında DX11 ile rahatlıkla oynanabilir olacak. Oyunun Contact Hardening Shadows, Depth of Field, Volumetric Lighting, Parallax Occlusion Reflections, ve Screenspace Reflections gibi yoğun grafik seçeneklerine rağmen bu FPS'yi vermesi ise gerçekten takdire değer. Oyun aynı zamanda Subsurface Scattering, Cloth Physics, Sharpening, Chromatic Aberration, Temporal Anti-Aliasing, ve Bloom gibi ayarlamalara da sahip.

Deus Ex: Mankind Divided, 23 Ağustos 2016'da PC, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkışını gerçekleştirecek. DX12 desteğinin ise ilk paragrafta bahsettiğimiz gibi oyunun çıkışından sonra 5 Eylül 2016 tarihinde sunulması bekleniyor. Oyunun ultra ayarlardaki performansına aşağıdaki videodan bakabilirsiniz.

Kaynak: Wccftech ve NeoGAF

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.