Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 14.06.2016

Heavy Rain ve Beyond: Two Souls oyunları ile tanıdığımız Quantic Dream'in yeni oyunu olan ve ilk olarak Paris Games Week zamanında duyurulan Detroit: Become Human, E3 2016'da tekrar gün yüzüne çıktı. PlayStation 4'e özel olarak geliştirilen bu oyunun E3 2016 tanıtımında, oyun hakkında yepyeni bir video görmüş olduk. İsterseniz öncelikle bahsettiğimiz bu videoya bir göz atalım. Bakalım David Cage nasıl bir oyun çıkartacak karşımıza?

İsminden de anlayabileceğiniz gibi Detroit üzerinde yer alacak olan Detroit: Become Human, bilim kurgu tarzında bir yapıt olarak karşımıza çıkacak. İnsan şeklindeki robotların, insan haklarına sahip olmadığı bir evrende geçecek olan oyun, videodan anladığımıza göre seçeneklere bağlı bir oyun olacak. Kara ve Connor isimli karakterlerin kontrollerini elimize alabileceğimiz oyunda seçeneklerin önemi kadar, grafiklerin güzelliği de var tabi. Duyguların, önemli seçimlerin ve hatta çıkmazların bol bol bulunacağı bu oyunun çıkış tarihi henüz net olarak bilinmezken, 2017 senesi içerisinde çıkması bekleniyor.

27657379175_fc65ddedbb_o

Detroit: Become Human oyununun yönetmeni olan David Cage, oyunlarının tanıtımı ardından YouTube üzerinde gerçekleşen bir canlı yayına katılarak Detroit: Become Human hakkında yeni bilgileri de oyuncularla paylaşmayı ihmal etmedi. David Cage'in açıklamalarına göre oyunun oynanış mekaniklerinde öyle çok benzersiz ögeler bulunmuyor ama oyuncu senaryo üzerinde seçimler ile önemli kararlar verebiliyor ve çevre ile etkileşime zengin bir biçimde geçebiliyor. Ayrıca yazımızın başlarında da sizlere söylediğimiz gibi, farklı karakterlerin kontrolünü ele alabiliyoruz ve aynı senaryoya farklı bakış açılarından bakabiliyoruz. Farklı karakter kontrolleri hakkında David Cage'e göre önemli olan şey farklı sonlara sahip olmaktan ziyade, farklı hikayelere tanık olmak.

27557132472_ab09266078_o

Hemen yukarıdaki paragrafta bahsettiğimiz farklı karakter kontrolleri, oyun içerisinde paralel bir şekilde başlayacak fakat bir süre sonra tek bir senaryoya dönüşecek. Yani karakterlerin tümünün tek bir noktada buluşacağı anlar görebileceğiz. Ayrıca sizlerin de yukarıdan izleyebileceğiniz video, oyunun ilk anlarına ait. Oyunun yönetmenine göre sadece o sahnenin 6 farklı sonu var ve bu 6 farklı son, senaryoya gelecekte çok büyük etkiler bırakabiliyor. O sahnede yaptığımız hareketler, bizim peşimizi bırakmıyor yani. Son olarak ise, Detroit: Become Human evreninde milyonlarca insana benzer robot, insanların işlerini elinden almış olacaklar ve bu robotlardan bazıları farklı duygular ile dolup, taşacaklar. Fakat işin garip yönü, bu robotların herhangi bir hissi hissedebilmesi gerekmiyor. Videoda gördüğümüz Connor ise, yoldan çıkan insana benzer robotların işini bitirmek ile görevlendirilmiş bir karakter.

27557133512_b989851970_o

2012 senesinde geliştirici ekibin yayımladığı bir teknoloji demosunun, oyuncular tarafından çok beğenilmesi ardından geliştirilmeye başlanan Detroit: Become Human, geliştirici ekibe göre senaryoyu oynayabileceğiniz bir yapıt. Firmanın bir önceki oyunlarından çok daha yüksek bir seviyede bulunan Detroit: Become Human, sizleri aslında senaryosunun yardımcı yazarı olmaya davet ediyor. Fakat dikkat edin, bu senaryoyu yazarken Heavy Rain'de olduğu gibi bazı karakterler ölebiliyor ve sizin yolunuza o karakterler olmadan devam etmeniz gerekiyor. Teknoloji açısından ise, oyun yeni bir oyun motoru ile geliştirilmekte. Bakalım, çok büyük merakla beklediğimiz bu oyun ne zaman çıkacak ve nasıl bir etki bırakacak insanlarda. Ben mi? Bana bırakacağı etkiyi tahmin etmek kolay. Aylarca duygusal boşlukta bırakacaktır beni.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.