Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 16.06.2016

PlayStation markasının E3 2016 sunumu bitmiş olabilir fakat etkinlikten henüz ayrılmış değiller. Bugün Sony için E3 2016'nın son günü ve firma bu son günü oldukça iyi değerlendiriyor. Geçtiğimiz gün God of War ve Horizon: Zero Dawn gibi oyunlardan yepyeni bilgiler alırken, bugün ise Quantic Dream'in PlayStation 4'e özel yapıtı olan Detroit: Become Human için yeni bilgiler açıklandı. Oyunun kreatif yönetmeni olan David Cage tarafından gerçekleştirilen bir söyleşide açıklandı bu bilgiler. İsterseniz şöyle bir üstünden geçelim bu bilgilerin!

Detroit_Screen_Hostage_PS4_00018_1465877300-ds1-670x377-constrain

David Cage'in oyun hakkındaki ilk bilgileri, insanlar ve insanlara benzeyen robotlar (Android) üzerinden verdi. Bu bilgilere göre Detroit: Become Human'ın kötü tarafı insanlar ve iyi tarafı ise insana benzeyen robotlar. Bu robotlardan şimdilik sadece iki tanesini, Kara ve Connor, oynayacağımızı biliyoruz fakat yönetmene göre daha fazla oynanabilir karakter de olabilir. David Cage şimdilik bunu bir sır olarak tutmak istiyor. Bunun haricinde, oyunun senaryosu sadece sinematik sahneler ile gelişmiyor. Senaryoyu biz kendi seçimlerimiz ve hareketlerimiz ile geliştiriyoruz. Ayrıca, oyundaki tüm karakterlerin, yönettiğimiz karakterler de dahil, ölebilme tehlikesi bulunuyor. Bu yüzden seçimlerimizi de dikkatli yapmamız gerekiyor.

Quantic Dream firmasının yaklaşık 10 senedir Sony tarafından desteklendiğini belirten kreatif yönetmen, bunun kendilerini için bir şans olduğunu belirtirken, Detroit: Become Human'ın yeni bir oyun motoru kullandığını da söylemeden geçmiyor David Cage. Zaten firmanın geçmiş oyunlarına baktığımız zaman, her oyunun farklı ve yeni bir oyun motoru kullandığını rahatlıkla görebiliyoruz. Geçmiş oyunlardan bahsetmişken, eminim ki Beyond: Two Souls ve Heavy Rain oyunlarının kullanıcı ara yüzlerini hatırlıyorsunuzdur. Geliştirici firma Detroit: Become Human oyunu için bu ara yüzü biraz daha geleneksel, basit ve sade tutmak istemiş. Çünkü firma parmaklarımız değil, kafamızın karışmasını istiyormuş oyunu oynarken.

27557133512_b989851970_o

Birçok oyuncunun nefret ettiği, fakat benim oldukça sevdiğim bir durum açıklamalara göre oyunda bulunmuyormuş. Bahsettiğimiz bu şey, oyunun sinematik sahnelerle doldurulmuş olmaması. David Cage oyun hakkında verdikleri tüm kararların, oyunculara yönelik olduğunu düşünürken, Detroit: Become Human'ın oyunculara benzersiz bir deneyim yaşatacağını da düşünüyor. Çıkış tarihi henüz belli olmayan fakat sadece PlayStation 4 için çıkışını gerçekleştirecek olan Detroit: Become Human'ı bizler yakından takip etmeye devam edeceğiz. Sizler de, bizleri takip etmeyi unutmayın!

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.