Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 30.08.2016

Destiny ile No Man's Sky arasındaki benzerlikleri eminim ki herkes görüyordur. İki oyun da gelecek temalı ve gezegenler arası seyahat yapabiliyoruz. Tabii bu iki oyunun en büyük ortak yanı, kullanıcı arayüzleri. Peki, iki oyun da bu kadar birbirine benzerken Bungie, bu duruma sessiz kalmış olabilir mi? Tabii ki hayır. Metro'ya röportaj veren Destiny'nin bölüm tasarım çalışanı Steve Cotton, No Man's Sky hakkında bazı eleştiriler yaptı.

destiny-taken-king

Steve Cotton vermiş olduğu röportajda ilk önce No Man's Sky'ın kendi oyunlarından kopyalamış olduğu kullanıcı arayüzünden bahsetti ve bunun bir fiyasko olduğunu belirtti. Steve Cotton bunu demekle kalmadı ve No Man's Sky'ın bölüm yapısından da bahsetti. Başarılı bölüm tasarımı uzmanı, Bungie'nin Destiny için gezegenleri özellikle elleri ile tasarladığını belirtti. Çünkü, eğer gezegenler sınırsıza yakın bir sayıda No Man's Sky'da olduğu gibi bilgisayar tarafından oluşturuluyor olsaydı, kendi oyunları şimdi olduğu kadar güzel gözükmezdi ve oyuncular çok çabuk sıkılırdı. Çünkü elle tasarlanmış gezegenler çok daha benzersiz ve ilginç görünüyor oyunculara.

Bungie, eleştirilerinin devamında No Man's Sky'ın dev gibi olan evrenine de değindi. Destiny'nin geliştiricilerine göre, asıl yapılması gereken evreni sınırsız yapmak değil, o oluşturulan gezegenlerin içine yapılacak eğlenceli şeyler koymak. Son olarak gelen yorum ise, biraz kişisel bir yorum oldu. Steve Cotton'a göre bilgisayar tarafından oluşturulan evrenler, oyunculara hatırlanacak anılar sunmayı başaramıyor. Bizce bu konuda Steve Cotton oldukça haklı. No Man's Sky'da ilk indiğimiz gezegeni şu an hatırlamak oldukça güç fakat, Destiny'de Ay'dan Dünya'ya bakınca karşımıza gelen o manzara, aklımızdan hiç gitmiyor.

Destiny-Moon

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.