İlk oyunun aksine PC platformu için de geliştirilen Destiny 2'nin açık betasını, bu platformda deneyimledik. İlk oyunun üstüne eklenenlerden, yeniliklerden ve eksikliklerden bu ilk izlenim yazımızda bahsediyor olacağız.
Konsollar için geliştirilen ve bir FPS oyunu olarak PC platformunun yanından bile geçmeyen Destiny, yeni oyunu ile birlikte bu bariyeri kaldırıyor. PC platormunda düzenlenen Destiny 2 açık beta testi, bizlere oyunun bu platformda neler sunabileceğini anlama imkanını sağladı. Kontrolcülerden sonra oyunu fare ve klavye ile oynamak, tamamıyla farklı bir oyun hissi oluşturuyor. Özellikle kendi fare hassassiyetinizde oynayabilmek, oyun deneyiminizi güçlendiriyor. Şunu söylemeden geçmemeliyim, az önce söylediklerim oyun deneyimini iyileştirmenin yanında oyunu da kolaylaştırıyor.
Konsollarımızda oynarken kontrol etmekte zorlanabildiğimiz silahlar, PC platformunda kullanması oldukça kolay hale geliyor. Bunların hepsinden detaylı olarak incelememin ilerleyen kısımlarında bahsedeceğim. Açık Beta testi için oyunu çalıştırdığınız anda, sizlere hikayeyi tanıtan giriş bölümü ile karşılaşıyorsunuz. Oyun direkt olarak kontrolleri size tanıtmasa da, yapay zeka ile savaştığınız bu bölümde kendinizi geliştirmeniz mümkün oluyor. Kontrollerin yanı sıra seçtiğiniz sınıfın yeteneklerini ve silahlarınızı ilk olarak bu bölümde deneyimleme imkanı buluyorsunuz. Eğer ilk oyunu fazlasıyla oynadıysanız, hangi tuşun ne işe yaradığını tahmin edebilme gibi bir avantajınız da bulunuyor.
"Yeni oyuncuların faydalanabileceği tam bir eğitici bölüm yok. Oyun çıkışını gerçekleştirdiğinde de eklenmemiş olursa büyük bir eksik olacaktır."
Detaylara geçmeden önce bahsetmek istediğim bir konu daha var, bu da oyunun performansı. İlk oyun PC için çıkmamış olmasına rağmen, geliştiriciler platformu iyi kavramış. Ne performans ne de akıcılık konusunda hiçbir sıkıntı yok. Sorunların beta testinde bile bulunmuyor olması, oyunun çıkışının oldukça rahat olacağına bir işaret olarak kabul edilebilir.
Senaryo görevleri başarılı olacak mı?
Bu konuda tam bir fikir belirtmek tabii ki şimdilik mümkün değil. Açık beta testinde gördüğümüz "Homecoming" görevi üzerinden konuşmamız gerekirse, Destiny'de daha önce böyle bir heyecan görmedik diyebiliriz. Görevin ilerleyişindeki dinamiklik ve değişen düşmanlar oyuncuların ilgisini çekecektir. Bunun yanı sıra Destiny evrenini tanımak ve tarafları algılamak açısından bu görev büyük bir avantaj sağlıyor. Oyunda tam bir senaryo modunun olacak olması sayesinde, yaşanan olayları çok daha rahat kavrayabileceğiz. Oyunun geliştiricisi Bungie, ilk oyundaki hikaye boşluğunu fark etmiş olacak ki; Destiny 2'de bu oldukça yerinde bir şekilde düzeltilmiş. Şimdiden senaryo modunun tamamı için konuşmak istemiyorum, ancak bütün mod ilk görev gibi olursa bizleri tatmin edecektir.
Görev sırasında karşılaştığımız ara sahneler de oldukça başarılı. Heyecan verici ve "epik" olarak anlatabileceğimiz bu sahneler, oyunun monoton hale gelmesini engelliyor. İlk hikaye görevi olan Homecoming'i oynarken zorlanma ihtimaliniz bulunuyor. Oyunun beta testinde gözüme çarpan en büyük eksiklik, herhangi bir öğretici unsurun bulunmaması. Kimse size hangi hareketi hangi tuşla yapacağınızı anlatmıyor. Tabii ki çok oyunculu modu temel alan bir oyunda bu mümkün olmayabilir, fakat en azından senaryo modu öğretici amaçlarla kullanılabilirdi. Buna en iyi örnek Titanfall olacaktır. Oynayanların bileceği üzere, oyunun hemen başında bir yetenek testi süsü altında eğitim görevi bulunuyordu. Bu şekilde bir görev hem oyunun yapısını bozmayacak, hem de oyuncuların aldığı zevki artıracaktır. Kimse oynamayı bilmediği bir oyunda savaşmak istemez.
"Beta testinin tek hikaye görevi Homecoming'in ara sahnelerinin kurgusu oldukça başarılı."
Cabal ırkının en güçlü birliği Red Legion'ın, Guardian'ların merkezi olan Kule'ye saldırmasıyla Destiny 2 senaryonu modu başlıyor. Zavala ve Cayde-6 gibi karakterlerin yeniden karşımıza çıktığı bu mod, ilk oyunu deneyimlemiş olanlarda samimi bir gülümseme yaratacaktır. Saldırıyı geri püskürtmek ve temelde şehri korumak için başladığımız savaşı konu alan Homecoming'in sonrasında gelecek bölümler de bu çizgiyi takip edecektir diye düşünüyorum.
PC platformu, Destiny oynanışını tamamen yeniliyor.
Tabii ki beta testi için oyunun bütün oynanışından bahsedemeyeceğiz. Bu bölümde üzerinde durmak istediğim kısım, PC platformunun oynanış bakımından oyuna neler kattığı. Şimdiye kadar hiç Destiny oynamadıysanız sizin için temiz bir başlangıç olacaktır. Normal bir oyuncu gibi tuşların işlevlerini öğrenebilir ve FPS alışkanlığınız varsa oyuna hızlı bir biçimde başlayabilirsiniz. Beta testinde konsol oyuncularının durumu ise tamamıyla farklı oluyor. Tamamen kontrolcüye ve onun hassassiyetine alıştıktan sonra, fare ve klavyenin verdiği özgürlüğe alışmak oldukça zor oluyor. Alıştıktan sonra ise, rüzgar tam tersi yönde esmeye başlıyor.
Klavye ve fare ikilisinin işin içine girmesinin ardından, Destiny 2 oynaması oldukça kolay bir hale gelmiş. Konsollardaki nişan alma zorluğu, yerini nişan almanın da ateş etmenin de kolay olduğu bir oynanışa bırakıyor. Silahların fazlasıyla kontrol edilebilir olması, 2000'in başlarındaki FPS oyunlarına benzer bir hissiyat oluşturuyor. Oyunda yalnızca zaman geçirmek ve eğlenmek isteyen oyuncular için bunun mükemmel bir fırsat olduğunu söyleyebilirim. Zorlanmayı seven ve çatışmaların rekabet dolu geçmesini isteyen oyuncular için ise, Destiny 2 PC platformunda tam bir hayal kırıklığı olabilir. Tek yapmanız gereken reflekslerinizi geliştirmek ve rakibinize onun size nişan almasından önce nişan almak.
"Klavye ve fare ikilisinin tanıdığı özgürlükler, oynanışı oldukça kolay hale getiriyor."
Beta testinin ardından, oyunun geliştiricisi Bungie'nin bu konuda ayarlamalar yapması yerinde bir seçim olacaktır. Destiny 2'nin amacı tabii ki çok zor bir oyun olmak değil, ancak rekabetçi bir oyunun fazlasıyla kolay olmaması da gerekiyor diye düşünüyorum. Harita gelişmelerinden bu yazıda bahsetmemeyi tercih ettim, çünkü beta testinde bunlar çok fazla öne çıkmıyor. Oynanış bakımından beta testi için eleştireceğim tek konu, az önce bahsettiğim zorluk seviyesi. Yapay zekanın biraz daha zorlayıcı olması da oyun deneyimini artıracaktır. Beta testindeki Homecoming senaryo görevini tamamlamak fazlasıyla kolay.
Yeni alt sınıflar ve gelişmiş silahlar.
Destiny 2, bizlere yepyeni silahların yanı sıra daha önce görmediğimiz yetenekler de sunuyor. Titan, Hunter ve Warlock sınıfları; kendi içlerinde alt sınıflara ayrılıyor ve yetenekler bakımından çeşitliliğe sahip oluyorlar. Titan sınıfının ilk alt sınıfı Sentinel, diğer alt sınıfı ise Striker. Sentinel sınıfı özel yetenek olarak kendine özel kalkan ortaya çıkarırken, Striker sınıfı ise özel vuruşlar yapmanızı sağlıyor. Oyunun ana incelemesini yaparken, bütün bunlardan detaylı olarak bahsedeceğiz. Hunter sınıfı, Arcstrider ve Gunslinger; Warlock ise Voidwalker ve Dawnblade alt sınıflarına sahip.
Bu alt sınıfların ve yeteneklerin oyundaki çeşitliliği büyük ölçüde artırdığını rahatlıkla söyleyebilirim. Diğer oyuncularla savaşmak için çok oyunculu moda girdiğinizde karşınızda neleri göreceğinizi tahmin etmeniz her zaman mümkün olmuyor. Destiny'de eksikliğini çektiğimiz unsurlardan birisi olan çeşitlilik, yeni oyunda büyük ölçüde bulunuyor. Herkesin oyun zevkine göre bir sınıf bulmasını sağlayan Bungie, bunun karşılığını da alacaktır diye düşünüyorum. Tabii ki yeni içerikler yalnızca sınıflardan ibaret değil. Haritadan ve silahlardan da biraz bahsedelim isterseniz.
"Yetenek sayısının artması ve alt sınıflar oyundaki çeşitliliği büyük ölçüde artırmış. Herkesin kendi oyun zevkine göre oynaması mümkün."
Oyunda normal silahların dışında duran ve kendi sıralamalarının en güçlüsü olan silahlar bulunuyor. Buna örnek olarak "Sweet Business" silahını gösterebilirim. Bir Titan olarak Homecoming görevini bitirdiğinizde size hediye edilen bu silah, dakikada 300 mermi atabiliyor. Yani Grand Theft Auto gibi oyunlardan tanıdığımız "minigun"dan bahsediyoruz. Diğer silahların detaylarına şimdilik girmiyorum, beta testinin genel içeriği üzerinden devam edelim. Oyunun haritası 4 yeni bölge sunuyor. Daha önce görmediğimiz kadar büyük olan bu bölgeler, aynı zamanda etkinlik açısından da çeşitlilik sahibi olacak.
PC, Destiny oyuncularına performansın tanımını hatırlatıyor.
İlk oyununda PC platformunu pas geçen Destiny, ikinci oyunda bu platformdaki oyuncular ile de buluşuyor. Oyunlarda performansın sınırlarının zorlandığı PC platformu, Destiny 2 konsunda sıkıntısız olacak gibi görünüyor. Konsol temelli oyunların PC platformunda ne kadar zorlandığına daha önce pek çok kez tanık olduk. Dishonored 2 örneğinde olduğu gibi, oyunun hata dolu olduğu durumlarla bile karşı karşıya geldik. Destiny 2, açık beta testinde bile sorunsuz ve akıcı bir şekilde çalışmayı başarıyor.
Oyun içi performansın yanı sıra arayüz de oldukça hızlı ve akıcı. Kullanıcı arayüzü, ilk Destiny oyununu oldukça anımsatıyor. Eğer bu oyunu oynadıysanız, arayüz konusunda yabancılık çekmeyeceğinizi rahatlıkla söyleyebilirim. Oyunun hafif arayüzü sayesinde oyun ortasında açtığınızda bile, ufak takılmalarla karşılaşmıyorsunuz. Konsollardaki kare hızı limiti konusunun muhabbet dışı olduğu PC platformunda, oyunu bilgisayarınızın gücü yettiği kadar kaliteli hale getirebilirsiniz.
"İlk oyun yalnızca konsollar için çıkmış olsa da, Destiny 2 PC platformunda neredeyse hiçbir performans sorunu yaşamıyor."
Açık beta testinde oldukça beğendiğim bu oyunun bana göre en büyük eksisi, ilk Destiny oyununu fazlasıyla anımsatması. Tabii ki alt sınıfları, silahlar, oyun modları, haritalar ve senaryo gibi pek çok yenilik bulunuyor. Bu yeniliklerin tasarlanma şekli ise maalesef Destiny sınırlarından kurtulamıyor. Ana oyun çıkışını gerçekleştirdiğinde ve bütün içeriklere erişebildiğimizde, bu konudaki kararı vermek mümkün olacak. Şimdilik ise, Destiny 2 PC platformunda oldukça başarılı bir biçimde karşımızda duruyor demek mümkün.