Avatar
Yazar: Cevdet Emre Kızılcan, Editör Yazım tarihi: 30.07.2018

Destiny 2 Forsaken içerisinde kullanılabilecek Exotic değerinde olan birkaç silahı görmüştük. Bu silahlar, hem PvP hem de PvE için oldukça şık tasarlanmış silahlardı. Öte yandan yeni silah sisteminin Destiny 2 Forsaken ile birlikte değil, ondan önceki 28 Ağustos 2018 güncellemesiyle birlikte geleceğini öğrenmiştik. Hem bu Exoticler, hem de yeni silah sisteminin genişleme paketinden önce çıkış yapması ile birlikte oyunun hayranları tarafından çokça şikayet edilen bir konu olan PvP arenasında işlerin ne yönde değişeceği merak konusu oldu.

Destiny 2 Forsaken ile birlikte PvP arenasında oynanış biraz daha hızlanıyor

Destiny 2 Forsaken ile birlikte PvP arenasında oynanış biraz daha hızlanıyor

Serinin ilk oyununa nazaran hantallaşan PvP oynanışı, birçok kişinin sinirini bozmuştu. Bu yavaşlamanın ise iki büyük temel nedeni vardı. Birincisi silah sisteminin değişmesi. İlk oyunda birinci silah yuvanızdan ayrıca silahlar takabiliyordunuz. Örnek vermek gerekirse ikinci yuvaya, pompalı tüfek, keskin nişancı tüfeği ve Fusion silahlarını kullanabiliyorsunuz. Bu silahlar da sizi ikiye karşı bir mücadelelerinizde en azından kazanma ihtimali verirken, işler Destiny 2 cephesinde öyle yürümüyor. İkiye karşı bir mücadeleler çoğunlukla kayıpla sonuçlanıyor.

Bir diğer ana sebep ise bomba, süper, yakın dövüş gibi yeteneklerinizin çok uzun süreler içinde yeniden yüklenmesi olarak temellendiriliyor. Destiny 1'da bu süre giydiğiniz eşyanın statülerine göre değişse de ikinci oyuna nazaran fersah fersah kısaydı. Destiny 2 Forsaken, şimdilik göründüğü kadarıyla ikinci sorunu değil ama ilk sorunu çözüyor gibi duruyor. Zaten değişen silah sisteminin yanında bir de oyuncuların keşfettiği ayrı bir etken daha var ki, uygulanabilirse PvP arenası gerçekten eskisine nazaran çok daha hızlı olabilir.

Nişancı oyunları içerisinde bir kişiyi öldürmek için harcadığınız süreyi ima etmek için kullanılan TTK, yani Time to Kill diye bir statü var. Serinin her iki oyununu karşılaştırdığımızda bu istatistiğin arasında dağlar kadar fark olduğunu görüyoruz. İkinci oyun içerisinde kullandığınız bir otomatik tüfek çoğunlukla kafadan 17 vuruyor. Hedefinizin 100 canlı olduğunu düşünürsek bu bir kişiyi öldürmek için 5.8 saniye gerektiğini gösteriyor. Şimdi ise Destiny 2 Forsaken içerisinden alınan ekran görüntüsünde bu sayı 21'e çıkmış. Bu da yine aynı şekilde bir kişiyi öldürmek için 4.7 saniye gerektiği anlamına geliyor.

Elbette bu hesaplamalar saniyede bir mermi üzerinden olduğu için baya teorik. Normal koşullar altında otomatik tüfekler bir saniye içinde birden fazla mermi ateşleyebiliyor. Fakat yine de durum buyken bile 1 saniyeden biraz daha fazla bir azalış görüyoruz. Yani pratik koşullar altında bu süre daha da fazla inecek. Eh, birini öldürmek için harcadığınız süre azaldığı için Destiny 2 Forsaken oyuncuları daha hızlı bir PvP oynanışına sahip olacak. Üstelik Bungie, Destiny 2 Forsaken için bir PvP yayını yapmaya hazırlanıyor. 7 Ağustos 2018 tarihinde Twitch ekranlarının başında olun gardiyanlar!

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.