Leadergamer

© 2007-2020 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

GamerMedia
Bizi Takip Edin
avatar
Yazar: Alperen Değer, Editör Yazım tarihi: 27.07.2021

Dead Space Remake, geçen hafta yayınlanan Electronic Arts’ın Youtube üzerinden yayınlanan EA Play Live sunumunda duyuruldu. Sunum çok heyecanlı ve dolu dolu geçmemiş olsa da en son sırada duyurulan Dead Space Remake oyuncular için büyük bir sevinç yaşattı. Duyurulmasından önce belli sızıntılar ve söylentiler geçiyor olsa da bunun tanıtım ile resmi olarak kesinleşmiş oldu.

Bilindiği gibi Dead Space 14 Ekim 2008 yılında çıkmış ve oyuncular tarafından çok sevilmiş bir korku oyunu olmuştu. 2. oyun ile çıtayı bir hayli yükselten seri 3. oyun ile kendi özünden ayrılmış ve bir korku serisinden, co-op odaklı aksiyon oyununa dönmüştü. 2013 yılında çıkan Dead Space 3’ün ardından 22 Temmuz 2021 tarihinde duyurulan Dead Space Remake ise bize ilk oyuna dönüş yaşatacak. Oyun, EA’in çoğu oyununda kullanılan Frostbite motorunu kullanacak.

IGN ile konuşma yapan ve Ubisoft çatısı altında For Honor,  Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier,  Red Steel 1 ve Red Steel 2 oyunlarında çalışmış ardından Motive Studios’a geçmiş olan direktör Roman Campos-Oriola, yeniden yapımın geliştiricisi olan Motive Studios’un, eski oyunların tüm içeriklerine erişimi olduğunu ve eski oyunlarda kullanılmayan tasarım vb. içeriklerin de bunlara dahil olduğunu söyledi. Motive Studios’u Battlefront 2 ve Star Wars Squadrons oyunları ile biliyoruz.

“12 yıl önce olmayan ve bizim için çok önemli olan başka bir şey ise ihtiyacımız olduğunda kullanabileceğimiz tüm bu seçenekler ve farklı oynanış yolları.”

Roman Campos-Oriola, “Oyunun ilk kısımlarındaki koridor tasarımı ile sonradan karşımıza çıkan tasarımları görebiliyorsunuz. Bunun sebebi ise belli bir süre sonra yaşadığımız teknik problemlerdi. Bunlara ek oynanış, ses ve daha fazlasını tamamen yeniden tasarlıyoruz ve oyuna ekliyoruz. Eski hallerini kopyalamıyoruz, piksel yoğunluğunu arttırmıyoruz. Ciddi anlamda baştan yepyeni tasarımlar ekliyor, animasyonlar oluşturuyoruz. Bu oyun tam anlamıyla bir ‘Remake’ dedi.”

Ubisoft’tan katılan Campos-Oriola, yeni konsollar ile birlikte gelen yükleme ekranlarını kaldırma özelliğinin oyuna ayrı bir akıcılık katacağını söyledi. Buna ek olarak ilk oyunlarda yer alan uzuvların parçalanması mekaniğinin geliştirilebileceğini söyledi.

Duyuru fragmanını aşağıdan izleyebilirsiniz. Oyunun çıkış tarihi ise duyurulmadı. Tahminlere göre 2023 yılı içerisinde görebiliriz.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.