Avatar
Yazar: Serkan Mehmedali, Editör Yazım tarihi: 12.12.2016

DayZ isimli meşhur hayatta kalma oyununun yaratıcısı Dean Hall sanal gerçeklik sistemine oyun yapmanın zorlu şartlarına ve sonuçlarına değindi. Sözlerini HTC Vive'ın Reddit sayfasında paylaşan Dean Hall, "Sanal gerçeklik geliştiriciliği hakkındaki sert gerçekler." başlığını kullandı. Dilerseniz bir dönemler popülerliği gökyüzüne ulaşmış DayZ'nin yapımcısı yeni sanal gerçeklik teknolojisi hakkında neler itiraf edecek.

DayZ

Dean Hall açtığı Reddit başlığında, "Bu işte para yok. Para yok derken, Ferrari alacak kadar para yok demiyorum. Geçim sağlayacak kadar para yok. İnsanlar bir takım geliştiricilerin, Oculus/Facebook/Intel'in parasını alıp bir ada satın almaya gittiklerinden bahsediyor. İşin gerçeği, söz konusu geliştiriciler bu anlaşmaları yaptılar çünkü oyunlarının çıkış yapması için tek şansları buydu. Size bir örnek vereyim. Out of Ammo oyunu için süreli ayrıcalık yapmayı düşünüyorduk çünkü oyunu geliştirmeye devam etmek bizim için ekonomik sıkıntı yaratıyordu. Fakat bu fikrimizden vazgeçtik çünkü elde edeceğimiz miktar sadece harcamaları karşılıyor olacaktı. Kalan miktar da kimseyi zengin etmeyecekti. Yine de Oculus'u ciddi bir tutar karşılığında süreli ayrıcalık gibi çok düşük beklentiler talep ettiği için tebrik ediyorum. Bu tarzda bir destek olmadan hiçbir yapım şirketinin kar elde etmeyi geçtim, geçineceğini bile düşünemiyorum. Bazı insanlar Gabe Newell'in yapım şirketlerinin harcamalarını sırtlanacağı iddiasını içeren maillere parmak gösteriyor ama henüz bundan yararlanan, haberdar olan ya da başvurmayı bilen bir şirket görmedim. Ek olarak, HTC'nin "accelerator" adlı sanal gerçeklik geliştiriciliğini destekleyen programın, sizlerden çok belirgin yerlerde stüdyo açmanızı istediğini bilmenizi isterim. Bu yerler yaşaması ve stüdyo işletmesi için çok pahalı yerler. Bana kalırsa Valve ve HTC'nin ayrıcalıklı oyun politikası kısa dönemde kullanıcılar için çok iyi fakat yapımcı şirketler için berbat bir çözüm. Sonuç olarak giderek daha ufak projeler ve içeriği dolgun olmayan oyunlar görmeye devam edeceğiz." şeklinde fikirlerini açıkça paylaştı.

Yanlış anlaşılmadan hemen söyleyelim, Dean Hall'ın bu içini dökme niteliğindeki yazısı, kullanıcıların sanal gerçeklik cihazlarına ayrıcalıklı yapılan oyunlara verdikleri ters tepkiye cevap olarak yazıldı. Bu sebeple yukarıda yer alan yazısında, yapımcıların neden oyunun üzerine düşmediği ve hatta düşemediğini açıklamaya çalışmış. Dean Hall bir başka cevabında erken erişim programları ve Kickstarter hakkında, "Erken erişim imkanı sağlayan oyunlar, eskisi kadar rağbet görmüyor, inanın bana. İnsanlar sürekli bunu ortaya atıp duruyor. Tüketiciler erken erişim sistemine kendini çok çabuk alıştırdı ve artık erken erişim imkanı sağlayan oyunların büyük bir çoğunluğu vasat satışlar yapıyor. İnanmıyorsanız SteamSpy'dan bakabilirsiniz. Ayrıca erken erişim, bütçe toplamanın bir yolu değildir. Erken erişim sağlayan bir oyun yapabilmek için başlı başına bütçeye ihtiyacınız vardır. Kickstarter da farklı bir yol değildir. İnsanlar Kickstarter'a başvurmadan önce yüzlerce, binlerce dolar yatırıyorlar ve batıyorlar. Söylediklerimi bir düşünün!" şeklinde açıklamalarda bulundu.

Bir zamanlar erken erişim imkanı sağlayan oyunların efsanesi olan DayZ'nin yapımcısından bu tarzda itiraf ve açıklamalar duymak çok şaşırtıcı gerçekten. Oyunların yapımları ve aşamaları gerçekten hiç de hafife alınacak ya da küçümsenecek gibi değil, bunu hepimiz biliyoruz. Lakin sanal gerçeklik gibi bir teknolojinin, oyun sektöründeki bir takım devler tarafından övüldükten sonra, yapımının bu kadar masraflı ve getirisiz olması hiç de iç açıcı değil. Bu gidişe bir dur denilmezse, sanal gerçeklik oyunları ne kadar ilerler merak ediyoruz...

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.