Avatar
Yazar: Kaan GEZER, Editör Yazım tarihi: 13.04.2016

Video oyunlarında ölmek aslında oyuncuları mutlu eden bir durum değildir. Tabii bu genellikle böyle olur. Bazı psikopatlar vardır ki, oyunlarda ölmekten haz alır. Yakınlarımdan biliyorum yahu, güvenin bana. Fakat video oyunu sektöründe öyle bir oyun var ki, küçük veya büyük oyuncu kitlesi dinlemeden herkese zevk aldırıyor ölmekten. Evet, Dark Souls serisinden bahsediyoruz. Dark Souls veya Bloodborne oynadıkça insanın öldükçe ölesi, öldükçe ölesi geliyordu yahu. Bugün ise Dark Souls serisinin en yeni oyunu olan Dark Souls III'te bol bol öleceğiz efendim.

Souls serisinin 4. oyunu olan ve PlayStation 4'e özel olarak geliştirilmiş Bloodborne'un da kardeşi olan Dark Souls III sonunda elimize geldi ve inceleme şansı bulabildik. Bandai Namco Entertainment tarafından yayıncılığı üstlenilen ve From Software tarafından geliştirilen Dark Souls III, şu sıralar PlayStation 4, Xbox One ve PC platformları için çıkmış durumda. Bizler ise bu karanlık oyunu, sizler için PC platformunda inceleyelim dedik. İsterseniz yavaş yavaş incelememize geçelim. Ne dersiniz?

681327

Ölmeye hazırsanız, başlıyoruz!

Dark Souls III karşımıza önceki oyunlardan farksız bir şekilde çıkıyor senaryo açısından. Yani bol entrikalı ve biraz gizemli bir senaryo. Dark Souls III ile birlikte ölümsüz bir kahraman olarak bu sefer Lothric topraklarını ziyaret ediyoruz ve birbirinden zorlu düşmanlar ve bölüm sonu canavarları ile karşılaşıyoruz. Yani, Dark Souls III değişik bir yapıt değil bu konuda. Bir önceki Dark Souls oyunları neyse, bu da o. Dev gibi, yer yer karmaşık, yer yer basit bir yapıya sahip olan haritayı keşfetmemiz gerekiyor ve bizleri sınırlarımıza itecek kadar güçlü yaratıklar ile karşılaşıyoruz. Ayrıca serinin 4. oyunu olan Dark Souls III'teki düşman tiplemeleri, seride ilk olacak şekilde neredeyse tamamen yaratıklardan oluşuyor. Yani insan olarak pek düşmanımız yok diyebiliriz.

Dark Souls oyunları ile aslında pek de yakın bir oyuncu değilim, tabii bu 3 oyunu da oynamadım anlamına gelmiyor, fakat Bloodborne'u çıldırana kadar oynadığımı hatırlıyorum. Hala da arada sırada açıp oynarım. Bunu söyledim çünkü, Dark Souls III'ün bölüm sonu canavarlarının oyunun serisindeki en zorlu canavarlar olduğunu söylemeyi gönül rahatlığı ile söylemek istedim. Hemen üstteki paragrafta oyunda insan olarak pek düşmanımızın olmadığını söylemiştim. Arada sırada karşılaştığımız insan düşmanlar tabii ki var ve bu düşmanlar oyunun en zor düşmanları diyebilirim. Tabii bölüm sonu canavarlarından sonra. Önceki oyunlarda olduğu gibi bu bölüm sonu canavarlarının saldırı sırasını öğrenmek veya ezberlemek yine oldukça kolay fakat girdiğiniz stres bile yetiyor sizi zorlamaya.

FDP_SS_002.0

Yine oldukça zor bir Souls oyunu!

Dark Souls III'ün bölüm sonu canavarlarının ne kadar zor olduğundan bahsetmiştim. Bu zorlukları düşürebilmek için oyunun geliştiricileri bu sefer oyuna 1-2 yeni özellik eklemiş. Bu özelliklerden en çok dikkat çekeni, artık her silahın kendine has bir yeteneği olması. Bu yetenekler oldukça güçlü kombolar, özel büyüler veya sizin istatistiklerini yükseltebilecek ekstra güçlendirmeler bile olabiliyor. Bu yüzden bir bölüm sonu canavarına gelmeden önce, o canavarın zayıf noktasına uyan bir şekilde silah seçebiliyorsunuz. Bu da işinizi tabii kolaylaştırıyor biraz. Tabii oyuna eklenmiş olan bu yeni özellik sadece bölüm sonu canavar dövüşlerini ilginçleştirmiyor, inanın bana oyunun PvP bölümü de bir seviye üste çıkıyor.

Bloodborne, birçok Dark Souls oyuncusu tarafından oldukça sevilen bir yapıt olmuştu. Bunun en büyük nedenlerinden bir tanesi de, karakterlerin biraz daha hızlı hareket ediyor olabilmesiydi. Görülen o ki geliştiriciler Bloodborne'dan dersini almış ve Dark Souls III'ün karakter ve düşman hareketlerini hızlandırmış. Böylece oyun bir tık daha hareketlenirken, bence tam ayarını bulmuş. Ayrıca artık kalkanlarımız ardına dilediğimiz kadar da saklanabiliyoruz. Bu bazı oyuncuların hoşuna gitmese de, bence güzel bir eklenti olmuş serinin 4. oyununa.

2980097-dark-souls-iii-6

Biraz da oyunun kötü yönleri!

Bloodborne ve Dark Souls II oyunlarını bir hatırlayalım. Oyunun o muhteşem açık dünyasında keşfedebileceğimiz benzersiz yerler vardı ve seçebileceğimiz sayısız farklı yol oluyordu. Fakat Dark Souls III'te bu durum pek geçerli değil ve bana sorarsanız oyunun da en kötü yanı ne yazık ki bu. Dark Souls III'ün evreni ilk başta ne kadar hoş gözükse de, zamanla sürekli kendini tekrar etmeye başlıyor ve bizleri benzersiz yerlere götürmüyor ne yazık ki. Ayrıca Dark Souls III'te artık keşif yapabilirken seçebileceğimiz en fazla 2 veya 3 yol bulunuyor. Bu da bana sorarsanız oldukça büyük bir eksi. Çünkü oyundaki keşif imkanları oldukça sınırlandırılıyor böyle olunca.

Keşiflerden bahsetmişken, Dark Souls III'te yeni ateşler bulduğumuzda (Bonfire) oldukça hoş bir başarı gibi hissediyoruz bunu. Fakat her zaman değil. Öyle ki, oyunun 2-3 noktasında bu ateş noktaları arka arkaya karşımıza çıkıyor ve sadece, "Neden?" diye sorabiliyoruz kendimize. Ayrıca her yaktığımız ateş ardından açılan kestirme yollar da her zaman bir şey ifade etmiyor ne yazık ki. Yani oldukça gereksiz kestirme yollar da açılıyor zaman zaman ve yine, "Neden ki?" diyoruz.

041211

Yavaş yavaş sona gelelim!

Dark Souls III aslında PC platformunda oldukça hoş bir oyun. Ben genelde PlayStation 4 platformunda oynamayı severim oyunlarımı fakat Dark Souls III hem grafik, hem de performans olarak PC platformunda oldukça başarılı buldum. Oyunun PC platformunda 60 FPS değerine sahip olması da başka bir avantaj tabii ki. Her neyse, grafik karşılaştırması yaptığımız zaman Dark Souls III'ün PC platformundaki "High" ayarları ile PlayStation 4 grafiklerinin neredeyse aynı olduğunu söyleyebiliriz. Tabii ki PC platformunda yine de bazı küçük avantajlar oluyor fakat grafik ayarlarını PC'de "Ultra" ayarına getirdiğimiz zaman çok daha iyi ve keskin gölgelendirmeler ve hareket bulanıklıkları ile karşı karşıya kalabiliyoruz.

İsterseniz artık incelememizi hafiften toparlamaya başlayalım. Açıkçası Dark Souls III, Souls serisi için güzel bir oyun diyebiliriz. Fakat en iyisi değil ne yazık ki. PC platformunda her ne kadar oyunun 60 FPS gibi bir avantajı olsa da, zaman zaman dövüş sıralarında 30 FPS altına bile düşebiliyor. Performans haricinde oynanış bölümünde de eski Dark Souls ruhu ne yazık ki kalmamış gibi ve seriye yeni gelen oyuncular için biraz zorluk hafifletilmiş gibi. Tabii bu hafifletilme oyunun ana bütünlüğü içerisinde değil de, yakılan ateşler üzerinde gerçekleştirilmiş. Yoksa Dark Souls III yine bildiğimiz bir sinir bozucu, sürekli öldüğümüz bir Souls oyunu.

[buy_game url="https://voidu.com/game/dark-souls-iii?ref=leadergamer.com.tr" baslik="Dark Souls III, 149 liradan Voidu'da satışta!" resim="https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/voidu/cdn/large_0PB4YLmYEjvaX9r38wcC8eN4aWJm2zm7.webp"]

[inceleme]

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.