Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 30.01.2013
Özellikle sosyal ağ ve DVO (devasa çevrimiçi) oyunlarının son derece popüler olması ve bu tip ücretsiz oynanabilen (Free-to-play) oyunlara harcanan toplam paranın ciddi miktarlara ulaşmasının yanı sıra ülkemizde mevcut internet nüfusundaki yükseliş ve kişi başına oyunlar için yapılan harcamanın da artması yatırımcıların gözünden kaçmıyor. Türkiye’nin giderek artan bir oyuncu potansiyeli olması ve oyuncu nüfusun 22 milyona yaklaşması da yapımcıların dikkate aldığı bir diğer etken. Karşılaştıracak olursak; Türkiye’de önemli bir yer tutan ve gittikçe gelişen sinema sektörünün 2012 ilk yarı hasılatı 225 milyon TL civarında seyrederken oyun için harcanan miktarın bunun neredeyse 2 katına çıkmış olması Türkiye’nin yeni oyun yatırımları için cezbedici bir pazar olduğunu kanıtlıyor.
peter2
Dünyada da durum farklı değil. Sinema ve müzik endüstrisinden sonra en çok kar getiren sektör olarak işaret edilen çevrimiçi oyun sektörü dev yapımcıların da ilgisini çekiyor ve bilindik popüler oyunlarda birer birer “Free-to-Play” çerçevesinde yerlerini alıyorlar. Sektör böylesine hızla büyürken Ortadoğu’da büyüyen ve Avrupa’ya açılmak isteyen oyun firmalarının Türkiye üzerinden hareketle kendilerine pazarda yer aramaları da şaşırtıcı değil.
DAO Games Türkiye odaklı hareket edecek
DAO Games de bu ekonomik gerçekliğin ışığında hareket ederek oyuncu olmayan kitleyi bile kendisine bağlayabilecek farklı bir kavramla Türkiye pazarına giriyor. Özellikle Jules Verne ya da H.G. Wells hayranlarını yakından ilgilendiren “Steampunk” adı verilen endüstriyel fantastik dünyaların konu edildiği City of Steam ile Türkiye pazarına atılıyor. Türkiye ve Orta Doğu'da çok büyük bir çevrimiçi oyuncu potansiyeli olduğunu düşünen ve genelde çevrimiçi oyunların çıkması açısından gecikme yaşanan bu bölgelere öncelik vermeyi hedefleyen DAO Games oyunu Avrupa'da ilk olarak Türkiye'de yayınlamaya hazırlanıyor.
Türkiye pazarının zor ve rekabet dolu bir Pazar olduğunu ifade eden DAO Games CEO’su  Peter Kwisthout misyonları hakkında şöyle konuşuyor; “ Bugün geniş bir pazarda hızla çoğalan oyunlar arasından kaliteli ve oyuncuyu tatmin edebilecek bir ürünü bulup çıkarmak bir oyuncu için oldukça zor olabiliyor. Biz DAO Games olarak bu misyonu yükleniyor ve en kaliteli oyunları sorumlu olduğumuz bölgelere bir oyuncunun heyecanını bilerek sunuyoruz. DAO Games sonuç olarak eski oyun severlerden oluşan bir grup ve elbette bu sayede oyuncunun talebini ve beklentisini de iyi biliyoruz”. Özellikle Free-to-Play tarafında aktif 10 milyona yakın oyuncuyu bünyesinde barındıran Türkiye bu kulvarda dünya üçüncüsü olarak gösteriliyor.
Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.