Avatar
Yazar: Cevdet Emre Kızılcan, Editör Yazım tarihi: 29.07.2018

Cyberpunk 2077, ilk kez E3 2018 etkinliğinde görücüye çıktığı zaman kafalarda bir sürü soru vardı. İlk olarak akıllara gelen önce oynanış nasıl olacaktı, ardından karakterimizin dünya ile etkileşimi nasıl gerçekleşecekti gibi sorular oyuncuların zihnini oldukça meşgul ediyordu. Durum bu şekildeyken de CD Projekt RED, hayranlarını bekletmeyerek bir takım detay içeren bilgiler paylaşıyordu. Bu paylaşılan bilgilere örnek vermek gerekirse Cyberpunk 2077, birinci kişi bakış açısından oynanacaktı. Aynı zamanda bir rol yapma oyunu olarak karşımıza çıkacaktı. Üstelik rol yapma elementleri bir karakter yaratma ekranı ile birlikte karakterinizin kişiselleştirilebiliyor olacağı yönde geliştirilmişti. Böylelikle Cyberpunk 2077 karakter kişiselleştirmesi ilk başlarda şaşkınlıkla karşılandı.

CD Projekt RED, Cyberpunk 2077 karakter kişiselleştirmesi hakkında açıklama yaptı

CD Projekt RED, Cyberpunk 2077 karakter kişiselleştirmesi hakkında açıklama yaptı

Bu iki detay, her ne kadar oyuncuların aklındaki soru işaretlerini silmek için yapılmış olsa da farkında olmadan yenilerine gebe oldu. Oyun birinci kişi bakış açısından oynanacaktı ve rol yapma oyunu olacaktı, bunlarda sorun yok. Peki, ya karakter kişiselleştirmesi bu oynanış elementlerinin neresinde olacaktı? Karakterimizi göremiyoruz, çünkü birinci kişi açısından olaya dahil oluyoruz.

Peki ya karakterimizi göremiyorsak karakter kişiselleştirme seçeneğine ne gerek vardı? Bu oyun, çoklu oyuncu olmayacağına göre, kendimizi göremediğimize göre; neden? Hangi amaca hizmet edecekti ve buna benzer tonlarca soru herkesin aklından geçip durmaya başladı. CD Projekt RED ise Cyberpunk 2077 karakter kişiselleştirmesi için açıklamalarda bulunarak tekrardan akıllardaki soru işaretlerini silmeye çalıştı.

Bu sorular, CD Projekt RED altında çalışan tasarımcı Patrick Mills'e resmi Xbox dergisi için vermiş olduğu bir röportajda soru. Eylül 2018 çıkışlı olacak derginin 167. sayısında röportajın tam halini okuyabileceğiz. Fakat şu an için röportaja bildiğimiz şey, Cyberpunk 2077'nin birinci kişi bakış açısından oynanmasına rağmen karakter kişiselleştirmesi olacağı yönündeki bilgiler. Aslında bakıldığı zaman Cyberpunk 2077 karakter kişiselleştirmesi pek de nedensiz bir şekilde eklenmemiş. Yaratıcı ekibe göre, bu sizin hikayeniz. Bu sizin hikayeniz ise, karakteriniz de siz olmalısınız.

Tasarımcı Patrick Mills, "Eh, neticede bu bir rol yapma oyunu. Üstelik nişancı kısmından ziyade, rol yapma kısmının daha ağır bastığı bir oyun. Hal böyle olunca, karakter yaratmanız ve bu dünyada yaşanan olaylara müdahale etmeniz sizin işiniz. The Witcher serisinde Geralt vardı, doğru. Fakat Geralt'ın bir geçmişi vardı. On yıllar boyunca kitap, oyun, çizgi roman hatta televizyon dizileri bile vardı. Sizin amacınız, onun hikayesine rehberlik etmekti. Şimdi ise zaman, sizin hikayenizi kendinizce yazılması zamanıdır. Bu da birinci kişi bakış açısından olabilecek bir olgu." şeklinde açıkladı.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.