Call of Duty Black Ops Cold War çok oyunculu mod tüyoları

Call of Duty Black Ops Cold War çok oyunculu mod tüyoları

Call of Duty Black Ops Cold War çok oyunculu mod oynarken bilmeniz gereken her şey.

Sonunda, Ortadoğu, Balkanlar ve küçük Asya’da milyonlarca oyuncunun gurbetteki sevgiliyi beklercesine beklediği Call of Duty Black Ops Cold War raflardaki ve elektronik mağazalardaki yerini aldı. Öyle görünüyor ki bizi çok farklı bir Call of Duty tecrübesi bekliyor. Tabii, bunlardan Call of Duty Black Ops Cold War çok oyunculu mod tüyoları verdiğimiz yazımızda sizlere bahsedeceğiz.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

Call of Duty Black Ops Cold War çok oyunculu mod tüyoları için kolları sıvayalım

Önceki oyunlardan alışageldiğimiz Scorestreak sistemi, Wildcard kartları gibi özellikler bu oyunda değişiklik gösteriyor. Beta’yı oynamadıysanız eğer Call of Duty Modern Warfare’den Call of Duty Black Ops Cold War’a geçişinizde tam bir kültür şoku yaşayabilirsiniz. Oyunun kimi mekanikleri tabii ki aşina gelebilir, neticede bu oyun bir Call of Duty, ancak diğer her şeyi bu yazıda anlatıp kafa karışıklıklarını gidereceğiz ve en yüksek K/D oranını yakalamanıza yardımcı olacağız.

İster her yıl Call of Duty oynayın, isterse de uzunca süredir kimliğini kaybetmiş bu seriye 2019 yılında çıkan Call of Duty Modern Warfare’in tekrar kazandırdığı on binlerce oyuncudan biri olun, şu bir gerçek ki Call of Duty Black Ops Cold War kesinlikle Call of Duty Modern Warfare değil. Gunsmith gibi bazı kısımlarda kopya çekilmiş olsa dahi karşımızda bambaşka bir oyun var.

Scorestreak’i anlamak, her şeyi anlamak olacaktır

Öncelikle şunu belirtelim, Black Ops Cold War’daki Scorestreak sistemi daha önceki Call of Duty oyunlarına çok da benzemiyor. Treyarch temelde kendi tasarımını Call of Duty Modern Warfare 3’teki destek paketinin bazı ögeleriyle birleştirmiş. Amaç hem geleneksel vurdum kaçtım tarzı oyunu hem de görev oyununu ödüllendirmek.

Skor puanları ölünce silinmiyor, ancak Scorestreak’ler daha fazla puan kazanmayı gerektiriyor. Süreci hızlandırmak için puan çarpanları almanız icap etmekte, bunun için de ölmeden arka arkaya düşmanlar öldürmeniz lazım. Bu sayede her ölüm başına kazandığınız puanlar katlanarak artıyor, siz de helikopter vesaire çağırıp keyfinize bakıyorsunuz. Fakat görevler için kazandığınız puanlar maalesef ki katlanarak artmıyor, yani haritada hızlıca koşup bayrak kapmak, efendime söyleyeyim künye toplamak sizi ancak bir yere kadar götürebilir.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

Pratikte sık sık ölen ancak görevler üzerine oynayan oyuncular da bir ya da iki tane Scorestreak kullanma şansına sahip olabilir. Fakat o esnada arka arkaya bir kaç kişi öldürürseniz tabii ki sona daha hızlı ulaşabiliyorsunuz. Scorestreak’ler aynı zamanda soğuma süresine sahip, yani aynı Scorestreak’i arka arkaya hızlı bir şekilde çağıramıyorsunuz.

Düşmanları öldürmek daha uzun sürüyor

Call of Duty Black Ops Cold War bir Treyarch oyunu olduğundan, düşmanları öldürme süresi daha uzun. Seriye hakim olan oyuncuları bu pek şaşırtmayacaktır, ancak dikkate alınması gereken bir konu bu. Rakiplerinizi öldürebilmek için harcadığınız süre Call of Duty Black Ops 4 ile Call of Duty Modern Warfare arasında bir yerde. Bunu hatırlarsanız nerede ateş etmeyi kesmeniz gerektiğini daha iyi kavrayıp konu komşuya madara olmaktan kurtulacaksınız. Genel olarak, Call of Duty Modern Warfare’e göre düşmanları öldürebilmek için bir kere fazladan ateş etmeniz gerekiyor. Tahmin edebileceğimiz üzere bu kural keskin nişancı tüfeklerinde geçerli değil. Keskin nişancı tüfeklerinin kendi istatistikleri var, kafaya veya üst gövdeye isabet ettirdiğiniz bir atış düşmanınızın hemencecik Call of Duty cennetine gitmesini sağlayacaktır.

Kral öldü, yaşasın kral

Call of Duty Black Ops Cold War’da genel hareket sistemi tayfın diğer tarafına kaymış durumda. Call of Duty Modern Warfare, özellikle Call of Duty Warzone oynayan oyuncular drop-shot mekaniğinin ne denli sinir bozucu, klavye parçalatan, DualShock fırlattıran bir mekanik olduğunu bilir. Bilmeyenler için, drop-shot bir çatışma esnasında, tercihen hemen başında yüzükoyun yatış pozisyonuna geçerek hedef küçültme ve hedef şaşırtma amaçlı kullanılan bir mekanik. Genelde konsol lobilerinde işe yarıyor.

Call of Duty Black Ops Cold War’da çatışma esnasında yatış pozisyonuna geçtiğinizde ufak bir gecikmeyle karşılaşıyorsunuz ve nişan almadan çıkıyorsunuz, bu da drop-shot mekaniğini tamamıyla manasız bir olay haline getirmekte. Bunun yerine, oyunda sık sık zıplayan, zıplayarak ateş eden oyunculara rastlamak çok daha olası. Zıplayarak ateş etme (jump-shot) mekaniğine göründüğü üzere oyun içerisinde şu an drop-shot gibi bir ceza verilmiyor, kullanın ve kullandırın. Rakiplerinizin de özellikle köşelerden zıplayarak karşınıza çıkabileceğini aklınızdan hiç çıkarmayın.

Kayalardan kayarım, yoktur benim ayarım

Call of Duty Black Ops Cold War alfa ve beta testlerinde, kayış mekaniği çokça eleştirilmiş ve Treyarch bu mekaniğe bir kaç kez düzenleme yapmak zorunda kalmıştı. Kayış mekaniğinde karakterinizin hızı ve taşıdığı momentum sizi daha zor bir hedef haline getiriyor, beta sürecinde olduğu kadar değil fakat yine de çok etkili bir mekanik.

Bir de Call of Duty işinin Michael Jordan’ı olan oyuncuların sıkça yaptığı kayış iptali meselesi var ki, ortalama oyunculara saç baş yoldurtan, ekran kartı yaktırtan bir durum. Kayış iptalinin inceliklerine hala hakim değiliz fakat sağdan soldan Tony Hawk misali kayarak gelen düşmanlara karşı gözlerinizi dört açın.

Wildcard geri döndü

Call of Duty Black Ops Cold War, daha önceki on eleman seçtirip, sınıf oluşturduğumuz sistemi terk etmiş vaziyette. Treyarch’ın Call of Duty Modern Warfare’in sınıf sistemine getirdiği yorum ise oldukça ilginç. Her silaha en fazla beş adet ek parça takılabiliyor, patlayıcı ve taktiksel ekipmanlarımız var ve üç kategoriden birer  bonus seçerek oyuna başlıyoruz, buraya kadar her şey klasik Call of Duty.

Fakat her teçhizat sınıfı ile bir tane Wildcard da seçebiliyoruz. Bunlardan an itibariyle çok fazla yok fakat oluşturduğunuz sınıfı temelden değiştren özelliklere sahip. Law Breaker ile iki ana silah taşıyabiliyoruz, Danger Close ekipman kapasitemizi iki katına çıkarıyor ve Gunfighter ile ana silahımıza fazladan üç parça daha takabiliyoruz. Bu Wildcard kartları aynı silahlar ve ekipmanlar gibi seviye atladıkça açılıyor, yani özelliklerini sevmeseniz bile sınıfınızda bir tane kart muhakkak bulundurun.

Araçlara karşı Cavalry Lancer namlusunu kullanın

Combined Arms ya da Fireteam modlarını oynarsanız eğer türlü türlü araçlar ile karşı karşıya geleceksiniz. Bu araçlardan kurtulmanın bir yolu çeşitli roketatarlardan bir tanesini ikinci silahınız olarak seçmek, ancak alternatif bir seçeneğimiz de mevcut. Patlayıcılar dışında ana silahınıza tüm silahlara uygun Cavalry Lancer namlusunu takıp araçlara karşı silah sınıfına göre %100’den %500’e kadar ekstra hasar verebilmek mümkün. Şunu belirtmek gerekir ki bu parça ile beş yuvanın bir tanesini geri tepmeyi düşürebilecek bir parça yerine kullanmış oluyorsunuz, yani kullanmadan önce iyice düşünmekte fayda var.

Biri bizi gözetliyor

Call of Duty Black Ops Cold War’da yeni saha geliştirmelerinden birisi de saha mikrofonu. Diğer geliştirmeler gibi oyun başında hemen kullanamıyoruz bunu, bir kaç dakika şarj olmasını bekleyip ancak öyle kullanabiliyoruz. Mikrofon temelde küçük bir UAV, istediğiniz yere yerleştirdiğiniz zaman kapsama alanı içerisine giren düşmanları haritada görmenize imkan sağlıyor. Oyundaki en güçlü saha geliştirmelerinden birisi olduğu söylenebilir, fakat Ninja bonusunu seçerek küçük şeytanın üstesinden gelebiliyoruz.

Bu büyük değişiklikler dışındaki gelişmeler ise şöyle

Modern Warfare’de olduğu gibi silahımızı sipere yaslayıp geri tepmeyi düşürmek gibi bir seçeneğimiz yok, fakat genel olarak silahlarda geri tepme Call of Duty Modern Warfare’e göre hayli düşük. Ayrıca konsollarda artık görüş alanını değiştirebiliyoruz. Çok istenen bu özellik nihayet getirildi. Oyun içerisinde ekipmanlarımızı değiştirebiliyoruz, hatta seviye atlayıp yeni ekipman açtığımızda bunları oyun içerisinde anında kullanabilme imkanına sahibiz artık.

Silahlar konusundaki başka bir gelişme ise nişan alırken şarjör değiştirebilmemiz, Call of Duty Modern Warfare’den sevilen bu özellik Call of Duty Black Ops Cold War’da da yerini almış. Bunun yanı sıra pompalı tüfekleri ikinci silah olarak taşıyabildiğimiz için lobilerde artık çokça pompalı tüfek görmek mümkün. Call of Duty Modern Warfare’de ikinci silah olarak pompalı tüfek taşıyabilmek için Overkill bonusunu almak gerekiyordu.

Ninja bonusu geri geldi. Call of Duty Modern Warfare’de Dead Silence isimli saha geliştirmesi ile ninjalığa yaklaşabiliyorduk. Ninja bonusu depar seslerinizi büyük oranda kesiyor ve mikrofonu alt edebilmek için çok büyük bir avantaj. Bonuslar demişken, Ghost bonusu artık yalnızca hareketli iken işe yarıyor, yani kampçılara dur! Son olarak açılır kapanır kapılar artık yok. Battle Royale tarzı oyunların taktiksel yapısından ötürü bu açılır kapanır kapılar anlaşılabilir, ancak hızlı oynanan Call of Duty Modern Warfare çok oyunculu mod lobilerinde pek de iyi geri dönüş aldığı söylenemez. Call of Duty Black Ops Cold War’da Fireteam modu hariç bir tane bile kapı yok.

Call of Duty Black Ops Cold War çok oyunculu mod tüyoları ve bunun gibi başka Call of Duty Black Ops Cold War rehber yazılarımız için buraya tıklayabilirsiniz. Call of Duty Black Ops Cold War hakkında bilmeniz gerektiğini düşündüğümüz her şeyi bir araya getirdiğimiz sayfamızda, aradığınız sorulara yanıt bulabilirsiniz.


Call of Duty Black Ops Cold War
Call of Duty Black Ops Cold War inceleme    Haber  |  Öne Çıkanlar  |  Rehber 


Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.