Avatar
Yazar: Cevdet Emre Kızılcan, Editör Yazım tarihi: 20.07.2018

Hiç şüphesiz bir gerçek ki Sombra, ustalaşmanın en zor Overwatch karakterlerinden biri. Kırılgan olmasından ötürü kolayca ölmesinin yanında yeteneklerini idare etmeye çalışmak; sağ elinizle göğsünüzde daireler çizerken, sol elinizle göğsünüze vurmak gibidir. İlk başta yalpalarsınız fakat bunu bir reflekse çevirdiğiniz zaman basitçe yapmaya başlarsınız. Yaklaşan bir güncellemeyle, Blizzard mevcut karakteri daha az zorlayıcı hale getirirken oyun içerisindeki durumdan daha fazla faydalanmasını arttırmayı umuyor.

Blizzard gelecek Overwatch güncellemesinde Sombra için ne yapacağını anlattı

Blizzard gelecek Overwatch güncellemesinde Sombra için neden sonsuz görünmez olacağını anlattı

Aslında Blizzard'ın daha radikal fikirleri vardı fakat topluluk yüzünden geri adım atmak zorunda kaldı. Oyunun tasarım lideri Geoff Goodman, "Sombra değişiyor, insanların bu değişikliği genel bir güçsüzleştirme olarak yorumlamalarına ve bu yönde geri bildirimde bulunmalarına biraz şaşırdım. Ona aynı anda ve çok sayıda güçlendirme ve güçsüzleştirme işlemlerinde bulunarak dengelemeye çalıştık. Değişiklikler, ona nasıl oynadığı konusunda daha fazla esneklik sağlamasıyla ilgili çok şey var ve bu esneklik ona çok daha fazla güç veriyor." şeklinde açıklamalarda bulundu.

Elbette karakterin mevcut olduğu konsept onun geliştirilmesine, değiştirilmesi, güçlendirilmesinde ya da güçsüzleştirilmesinde birtakım rol oynuyordur. Tüm bunlara rağmen gerçekten en çok üzerinde çalışılan karakterlerden biri olduğu kesin. Belirli bir kesimin Sombra'yı Team Fortress 2'daki Spy'a benzetip çakma yakıştırması yapması da pek tutarlı değil. Tam Spy'dan sıyrılmış, kendine has özellikleri var demişken bir de üstüne gelecek olan sınırsız görünmezlik onu hem oynanışıyla hem de oyun arenasındaki konumuyla çok farklı bir yere sokacak.

Sombra'da en önemli şeylerden biri konum alabilme beceresi. Doğru yerde doğru zamanda olmanız gerekiyor. Planlarınız yanlış gittiğinde, müttefiklerinizle mücadeleye katılmadan önce güvenli bir yerde gizli durumunuzu yeniden sağlamak için görüş alanınızı da kırmalısınız. Geoff Goodman, “Bu yoğun ileri geri, ileri geri yöntemi sıkıntılı görünüyordu ve çoğu zaman bir şeylerden hafifçe sıyrıldığını durumların içinde oluyorsunuz. Bunların hiçbiri görünmez olmanın, insanları vurmanın ve insanları kandırmanın eğlencesi değil.” şeklinde karakterin oynanışını yorumladı.

Geoff Goodman, “Sombra için değişikliklere başlarken 'Bu görünmezliği ne kadar ileriye götürebiliriz?' diye düşündük. İlk başta görünmezlik süresini ikiye katladık ve denedik. Fakat arından 'Bu sonsuzluktan gerçekten farklı mı?' düşüncesini sorgulamaya başladık. Sonsuz görünmezlik gerçekten çok güçlü olsa da, istediğimiz oynanış tarzı tam olarak bu; onları rahatsız et, doğru hedefi yok et. Üzerinde çalıştık ve gerçekten de istediğimiz gibi oldu. Gizlenme yeteneğin sayesinde istediğin yere git ve pozisyonda ol. İşte Sombra hem Overwatch için hem de Blizzard için buydu." diye ayrıca belirtti.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.