Avatar
Yazar: Oğuz Kabasakal, Editör Yazım tarihi: 25.06.2016

Tüm erkek çocukların en sevdiği iki şey; arabalar ve futbol. Rocket League bu iki konsepti basit bir oynanışla birleştirerek kalbimizi kazandı ve çıktığı günden beri oyuncu kitlesi sürekli büyüdü. Hatta o kadar hızlı büyüdü ki, oyunun yapımcıları bile "Biz bu kadar ilgi toplayacağını tahmin bile edemezdik." açıklamasında bulundular ve az önce Twitter hesaplarından yaptıkları açıklamaya göre oyuncu sayıları 18 milyonu geçmiş.

roketleague

18 milyon dışarıdan bakınca az bir sayı gibi görünebilir ama hatırlatmak isteriz ki World of Warcraft altın çağında bile bu sayılara ulaşamamıştı. World of Warcraft'ın altın çağı diyebileceğimiz Wrath of the Lich King zamanlarında bile World of Warcraft'ın abone sayısı 14-16 milyon civarındaydı. Tabii birbirinden bu derece farklı iki oyunu karşılaştırmak yanlış. Çünkü World of Warcraft abone sistemine sahip bir oyun. Yani oynayabilmek için sürekli ödeme yapmak gerekiyor. Rocket League'i ise bir kere satın alıyorsunuz ve o raddeden sonra ancak canınız isterse ek paketlere para ödüyorsunuz. Sonuç olarak maksadımız sayıların arasındaki farkı anlatmak.

rocket

Peki Rocket League'i bu başarıya ulaştıran nedir?

Öncelikle ilk izlenim. Çünkü daha oyunla alakalı en küçük görseli bile görseniz içinizdeki çocuk kıpraşmaya başlıyor. Arabalar, futbol ve bolca nitro. Bir çocuk başka daha ne isteyebilir ki? İkinci olarak oyunun öğrenmesi kolay, ustalaşması zor oynanış mekanikleri. Diğer oyuncuların arabalarını rahatça uçurduğunu görünce "Ne var ki? Peh! Ben de yaparım ki." diyorsunuz ama işler dediğimiz gibi o kadar kolay değil. Genelde Blizzard'dan görmeye alışık olduğumuz bu mekanik oldukça bağımlılık yaratan bir şey.  Son olarak da bu konseptin daha önce denenmemiş olması. Aslında denenmemiş demek yanlış olur çünkü benzer içeriğe sahip olan Auto-Polo ve Road Trip Adventure gibi oyunlar var fakat tüm bu "benzer" oyunlar kötü reklam, kötü oynanış mekanikleri, kötü sanat yönetmenliği gibi sebeplerden bu başarıya ulaşamadılar. 

Rocket League'de durum öyle değil. Çünkü duyulara hitap eden yönleri oldukça güçlü. Steam üzerinden satılan bir oyun olması da cabası. Bir de geliştiriciler; işin halkla ilişkiler kısmını çok sıcak tutuyorlar. Oyuncuları sürekli dinleyip, her yamada beklediğimiz ve istediğimiz içerikleri bize sunmaya devam ediyorlar. Tüm bunlar doğal olarak oyuncu sayısının düşmesini oldukça engelliyor.

Rocket League takımına bizlere böyle bir oyun kazandırdıkları için teşekkür ederiz. Umuyoruz 18 milyonun 20 belki de 25 milyonlara ulaştığını da görürüz. Smurf'ler (usta oyuncular tarafından açılmış düşük rütbeye sahip hesaplar) olmadan elbette.

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.