Avatar
Yazar: Oktay Fırat Ural, Editör Yazım tarihi: 30.04.2016

2957412-battlefleet_gothic_armada-11

Son dönemde strateji oyunları arasında epey yükselişe geçen bir kavram olan uzay, her yeni çıkan oyunla şöhretini katlıyor. Galactic Civilization, Endless Space, Homeworld Remastered’lar derken bu sefer de Warhammer evreninde uzaya adım atıyoruz. Hali hazırda kutu oyunu olarak oynanan Battlefleet Gothic’in video oyunu hali olan Battlefleet Gothic: Armada’ya gelin daha yakından bakalım.

Warhammer denince senaryo az çok bellidir: For the Emperor!

Strateji türü ile ilgili herkes az çok Warhammer evreninin hikayesini bilir. Battlefleet Gothic: Armada’da da benzer şekilde bir hikaye mevcut. İmperium (İmperatorluk Filosu) olarak oynadığımız senaryo modunda, hiç olmaması gereken yerde Chaos ırkı ortaya çıkıyor ve işler kızışıyor. Senaryo boyunca bir yandan Chaos’lar ile uğraşırken diğer yandan da sürekli olarak Orkların ve Eldar korsanlarının tacizine uğruyoruz.

Senaryonun en beğendiğim yanıysa, oyundaki başarı ya da başarısızlıklarımıza göre hikayenin şekilleniyor olması. Oyunumuz zor bir oyun olduğundan ve öğrenmesi zaman gerektirdiğinden birkaç kez tekrar başlattım senaryoyu ve her defasında farklı bir noktada buldum kendimi. Her bölümden önce gelen ekran ise size neler yapmanız gerektiğini anlatıyor ve son olaylardan bahsediyor. Amiral Spire olarak düşük bir rütbe ve küçük bir filo ile başlayıp gittikçe filonuzu büyüttüğünüz, uzun senaryo modunun epey zorlayıcı ve keyifli olduğunu söyleyebilirim.

20160427142148_1

Harita ekranında girebileceğimiz mücadeleleri ve savaşın genel seyrini görebiliyoruz.

Uzayda yüzen gemi savaşları!

Oyunumuz uzayda geçen uzay gemisi savaşlarını ele alıyor. Uzayda geçiyor deyince Homeworld tarzı 3 boyutlu savaşlar beklemeyin, daha çok Total War’da olan gemi savaşları tarzında bir oynanış sunuyor Battlefleet Gothic: Armada. Her gemi çeşidinin birkaç türü var ve siz oyunda topladığınız puanlarla istediğiniz gemi sınıfının istediğiniz çeşidini seçebiliyorsunuz. Daha sonra bu gemiler tecrübelendikçe çeşitli özelleştirmelerle donatabiliyor ve içinde bulunan mürettebatı geliştirebiliyorsunuz. Kimi gemilerin normal top diyebileceğimiz "Macro Cannon"ları ağırlıktayken, kimileri taşıyıcı görevi görüp filolarıyla düşmana saldırıyorlar.

Açıkçası benim oyunda en hoşuma gitmeyen şeylerden biri özelleştirme kısmı oldu. 3-4 silah tipi ya da çeşitli gemiler vereceklerine bize komple bir gemi tasarım ekranı verselerdi de istediğimiz gemileri tasarlama fırsatı bulsaydık çok daha güzel olabilirdi. Çok fazla gemi çeşidi olmasından dolayı bu sıkıntı göze batmıyor ama insan kimi zaman arıyor bu ara yüzü.

20160427142223_1

Oyun, gemilerimizi kişiselleştirmemize imkan tanıyor.

Savaş meydanına girince işler daha da karışıyor!

Her savaşa girmeden önce savaşın türü gösteriliyor. Kuşatma savaşlarından, bilgi çalma yarışına, gemi korumadan, düşmanı tamamen yok etmeye kadar birçok savaş çeşidi bulunuyor. Oyunun en güzel yanlarından biri de bu çeşitlilik. Tabi bu savaşlara göre siz de oyunun izin verdiği miktarda puanla gemilerinizi seçiyorsunuz. Kocaman 200 puan değerinde olan uzay gemilerinden, 37 puanlık küçük koruma gemilerine kadar birçok gemi emrinize amade durumda ancak her gemiye ulaşmak için belli bir seviyeye gelip puanlarınızı biriktirmeniz gerekiyor.

Savaşa girdiğinizde ister filonuzu belli bir taktik çevresinde konuşlandırabilir ya da otomatik konuşlandırma ile direk aksiyona dalabilirsiniz. Genelde 3 ila 10 dakika arası süren savaşlarda elde ettiğiniz başarıya göre ödüllendiriliyorsunuz. Hemen hemen her gemide odaklanma ya da sessiz giderek görünmez olma gibi ortak olarak bulunan birkaç özellik var, bunun dışında torpidolar, büyük toplar ve geliştirmeler ile alabildiğiniz özel taktiksel bombalar da bulunuyor. Her birinin kendine has bekleme süreleri olduğundan bu silahları akıllıca kullanmak savaşın gidişatını doğrudan etkileyebilme kapasitesine sahip.

yüzen

Arka plan haricinde bildiğimiz donanmalarla bir fark yok gibi.

Siz hiç bir geminin içinden geçen başka bir gemi gördünüz mü, ben gördüm!

Her geminin kendine has bir motor gücü barı var ve bu motor gücü barı tükenene kadar fazladan hız kazanabilir ya da geminize ani manevra yaptırabilirsiniz, tekrar normal seyir moduna döndüğünüzde ise bu bar yeniden dolmaya başlıyor. Orklarda ise bu sistem biraz değişik, roketi açıyorsunuz ve geminizin barı tükenene kadar durdurma imkanınız olmuyor. Bu manevraların bir güzel özelliği ise çarpma mekanizmaları, evet çarpma!

Bir geminin ortasında doğru yönelip hızlanarak vurduğunuzda, o gemiye hasar verebiliyorsunuz, hele sizin geminiz daha büyükse ortasından delip geçebilme ihtimaliniz bile oluyor. Açıkçası ben bu toslama mekanizmasına tek kelimeyle bayıldım! Bir de oyunda taktiksel mod dediğimiz ve boşluk tuşu ile geçebildiğimiz bir mod var. Bu moda geçtiğimizde oyun ciddi anlamda yavaşlayarak size gemilerinizi kontrol etmek için zaman sağlamış oluyor ve işin güzel yanı istediğimiz kadar bu modda kalabiliyoruz. Gerçi oyunun ileri dönemlerinde savaşlar kalabalıklaşıyor ve kontrol etmek ciddi anlamda zorlaşıyor. Sanırım yapımcıları bu modu, kontrol sıkıntısını hafifletmek için yapmışlar, çünkü bu sıkıntıyı gidermek mümkün değil. Savaş bittikten sonra ise kaybeden gemiler ya yok oluyor ya da son anda solucan deliğinden kaçıyorlar. Solucan deliğinden kaçan gemiler belli bir süreliğine kaybolurken, yok olanlar için uzun bir tamir süresi ya da puan harcamanız gerekiyor.

toslama

Toslamak ciddi hasarlara sebebiyet verebiliyor.

Denge önemli!

Çoklu oyuncu konusunda ise Battlefleet Gothic: Armada sınıfta kalıyor. Puan sisteminin oturmaması, bazı gemilerin, kendinin yarı puanındaki gemiye birebirde yenilmesi ve en önemlisi ırklar arası dengesizlikler çoklu oyuncu keyfinizin içine limon sıkıyor. Gelecek Space Marine içeriği ve güncellemeler ile düzelmeyecek bir sorun değil, ancak şimdilik çoklu oyuncudan uzak durmakta fayda var.

Unreal 4 motoru ile yapılan oyunun grafiklerine hangi yönden bakarsak bakalım tatmin olduk. İnanılmaz detaylarla süslenmiş gemileri, harika uzay arka planlarında kontrol ederken kimi zaman yakınlaşıp gemileri izlemeye daldım. Gemilerin tasarımları tek kelimeyle harika, üzerinde uğraşıldığı belli oluyor. Gerçekten, yapımcı firmayı grafik ve tasarım konusunda tebrik ediyorum. Seslerin ve müziğin atmosferi desteklediği oyunumuzu teknik anlamda başarılı bulduğumu söylemeliyim.

[buy_game url="https://voidu.com/game/battlefleet-gothic-armada" baslik="Battlefleet Gothic: Armada, 89 liradan Voidu'da satışta!" resim="https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/voidu/cdn/large_0oyvml0kWK45fcW82MpTP0WJJfMZj1oB.webp"]

[inceleme]

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.