Battlefield 4 vs Call of Duty: Ghosts – İlk Raund

Battlefield 4 vs Call of Duty: Ghosts – İlk Raund

Ezeli rekabet yeni nesilde de devam ediyor.

Oyun dünyasında son yılların en çok konuşulan ve bilinen çok platformlu FPS’leri neler diye sorsak şüphesiz ilk iki sırayı Battlefield ve Call of Duty alır. İlk iki sırayı almalarındandır ki bu iki FPS birbiri ile hep yarışır. Bu yarış yeni nesilde de hiç durmadan devam edecek gibi gözüküyor. Yeni nesil için duyurulan Call of Duty Ghosts ve Battlefield 4 için şuana kadar açıklanmış bilgileri sizin için bir araya getirdik. Bakalım yeni neslin ünlü FPS’leri arasında kazananı tayin edebilecek miyiz?

activision_vs_ea_46Geçmişteki oyunlarda Call of Duty daha çok kuvvetli bir hikâye modu ile tek başına yükseldiğin bir multiplayer çizgisinde yürümüştü. Bu hamlesi ile çok başarılı ve unutulmaz hikâyeler çıkaran Activision multiplayerda da yalnız oynamayı sevenleri cephesine çekmişti. Battlefield ise özellikle son oyununda getirdiği sosyal oyun deneyimi ile ve geçmişten süre gelen takım şeklinde Multiplayer oynanışı ile ve tabii ki hava, kara araçları ile oyuncuları kendi safına çekmeye çalışmıştı.

EA’nin Battlefield 4 için 26 Mart gününde yayınladığı 17 dakikalık “Fishing in Bakü” oyun içi videosu Battlefield’ın yeni nesle adım atışını ilk gördüğümüz andı. Gerçekten herkesi etkileyen bu videodan sonra oyun hakkında ufak tefek bilgilerde sızdı. Call of Duty Ghosts ise taşlarını Xbox One lansmanında döktü. Oyun hakkında birçok detaya ulaşmış olsak da Battlefield 4’e göre çok az bir oyun içi görüntü yayınlanması bizleri hayal kırıklığına uğrattı.

Varsa yoksa Grafik

İlk olarak iki oyun için merak edilen şey grafik motorlarıydı. Bizleri oynanış videosundaki grafik detaylar ve yüzeyler ile etkileyen Battlefield 4 yepyeni motor Frostbite 3 ile tasarlanıyor. DICE’ın yenilenmiş motoru Battlefield 4’e yeni “baskı” özelliğini getirecek. Yeni özellik ile helikopterin veya arabanın çarptığı yer, bir kulenin düşmesi ya da bir bombanın patlaması ile ortaya çıkan güç yüzeyleri etkileyecek. Bunun dışında yeni motor ile rüzgâr faktörü oyuna dâhil olacak. Bölgesel ve genel rüzgâr olmak üzere ikiye ayrılacak olan rüzgâr teknolojisi oyundaki ağaçlardan kıyafetlere, dumanlara her şeyi hareket ettirecek. Bu yeni özelliklerin dışında hasar sistemi ise daha da gelişecek. Bunların yanı sıra daha akıllı bir yapay zekâ bizlerle olacak. Grafik motoru bunları yaparken bütün şu anki ve gelecek konsollara uyumlu olacak.

frostbite_3_45646

Yorumlar (7)

Bir Cevap Yazın

  1. Eren dedi ki:

    Her şeyden önce şunu belirteyim: artık devir multiplyer devri… İnsanlar muhtemelen bu oyunların singleplayer’ını ya hiç oynamayacak ya da 3-4 saatte bitirp bir daha bakmayacaklar. Artık SP’nin değerlendirmelere girmesi dahi bence yanlış. Neyse…

    Editör objektif olarak yaklaşmaya mı çalışmış yoksa başka bir nedeni mi var bilmiyorum ama CoD4ten sonra 3000 saat kadar CoD oynayıp 1 sene önce BF3e geçmiş birisi olarak ben ortada kalite adına bir çekişme olacağını düşünmüyorum.
    Gamepad ile FPS oynamayı saçma bulan bir insan ve evinden uzakta laptopla oyun oynamaya çalışan bir öğrenci olarak grafik konusunda ben CoDu daha çok(!) seviyorum. Milyonlarca yıl önce CoD4 ile çıkan grafik motoru her sene üstüne bir iki göz boyama amaçlı cila çekilerek yeniden sunuluyor ve benm dandik laptopda 1600×900 çözünürlükte çok güzel çalışıyor öte yandan BF3 bir çok cihazı buharlaştıracak hayvani bir Grafik Motoru ile beni extreme derecede düşük ayarlarla(bf3 SE v2 ile) oynamaya mahkum ediyor. Bütün gerçekçliğine rağmen adamlar Fb2 ile yetinmedi Frostbite3’ü çıkardılar. EA son yıllarda çok iyi işler yapıyor.
    CoDu yıllarca oynadım hem de üst düzey bir oyuncu olarak ve şunu söyleyebilirim, BF serisine göre son derece akıcı, hareket kabiliyeti geniş bir oyun CoD. Ayrıca 1 kişinin harikalar yaratabildiği, kişisel yeteneğe çok bağlı bir oyun.Sarsılmayan Silah fiziği ile, stun gibi flash gibi ekipmanları ile, close combat konusunu ileri düzeye taşıyan perkleri ve melee vuruşu ile CoD çok hızlı çok daha ince bir oyun BF’ye göre. 5-10 milisaniyenin çok şey ifade ettiği bir oyunda malesef son 4 yıldır “lag compensation” ve “ping” sıkıntısı var. Steamplay denen saçmalıktan kurtulamadı bir türlü CoD. Yani ne yaparlarsa yapsınlar bir türlü çözülemeyen çok temel ve çok büyük bir problem bu. Ayrıca son yıllarda insanların kalplerinde yer eden bir senaryo ile de gelemediler. Cpt.Price’lı Soap’lu epic CoD yok artık. Böylelikle de en önemli 2 avantajını da kaybetmiş durumda bence. Her sene bunu telafi etmek için salak saçma işlerle geliyorlar. Yok küçük helikopter, yok tepede uçan uçak, yok sürülüp patlatılan oyuncak araba. 5 para etmez şeyler bunlar. Bir kere oyunu gereksiz karmaşıklaştırıyor. Birkaç temel ekipman ve perk yeterli. Bu sene de köpek varmış çok muhteşem(!) değil mi? Böyle küçük bir ayrıntının haberlerde geçmesi kadar acınası bir şey yok bence.

    Bugün 120 pingin altında MW3 oynamak Türkiye’de mümkün değil. Oyundaki bir sürü gereksiz oyun modu yetmezmiş gibi bir de DLCler ile zaten az olan oyuncu sayısı iyice bölünmüş durumda. Şu anda BF oynamak isteyen bir insanı dolup taşan yüzlerce yüksek hızlı server beklerken CoD oynamak isteyeni bir sürü bağlantı problemi, hile ve bekleme süresi karşılayacak. Her çıkan oyundan sonra daha kötü olamaz denilen CoD bir sonraki oyunuyla bu lafları sahiplerine yutturmakta ve eski oyunları sayesinde satışlarını artırmakta gayet başarılı.

    Sonuç olarak bir yanda zaten çok muhteşem olan BF3ü ileriye taşımaya çalışan ve bence başarılı da olan EA varken ; öbür tarafta sadece önceki oyunların adı ve değeri üzerinden yenilerini pazarlayan Activision var. Peki sonuç nasıl olacak? CoD yine beş para etmez bir oyundan tonla para kazanacak çünkü insanların içinde hala o eski EPiC CoDların geri dönüşü umudu var. Ben bile CoD4ün hatrına MW2ye MW3e para verdiysem bütün hayal kırıklıklarına rağmen CoD yine hakettiğinden kat be kat fazla satacak. Sonuçta yine bu serinin katledilmesinde suçlu gerekli eleştirileri yapmayan bu tip medyada ve o oyuna para veren biz oyuncular olucak.

  2. Efe Berçin dedi ki:

    İlginiz için teşekkürler. Sizin de belirtiğiniz gibi objektif yaklaşmaya çalıştım. Yoksa benim de gönlümde bir birinci var. :)

  3. Yusuf YILDIZ dedi ki:

    Benim birincim her zaman BF olmuştur çünkü gerçekten grafik hastasıyım. Oyunu gerçekmiş gibi oynamak, üstüne duvarların düşmesi, hareket animasyonları gibi unsurlar beni cezbeder ancak mutlaka hergün 2 saat Call of Duty BO2 oynamadan da edemem. Durum şöyle: Call of Duty gir çık oyunu. Girersin, bir iki map oynayıp mutlaka çıkarsın. Daha çok kişisel yeteneğe bağlı bir oyun. Ama Battlefield öyle değil, oyuna girdin mi saatlerce başındasın ve zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsun. Bazı mapler yarım saat bir saat sürüyor. Ve hiçbir sıkıntı hissetmiyorsun.

    Yani demek istediğim bence ikiside farklı türde oyunlar (aynı kategoride olsalarda). Ortak noktaları sadece FPS olmaları, o kadar :)

  4. Eren dedi ki:

    Aynen katılıyorum, ben de türlerinin tamamen farklı olduğunu düşünüyorum. O yüzden karşılaştırırken birbirleri ile karşılaştırmak yerine kendi içlerinde eksiklerinden ve artılarından bahsetmeye çalıştım. Yıllarımı CoD’a verdiğim için galiba ona daha çok yoğunlaştım sonuçta BF3ten önce başka birşey oynamadım BF adına(1942 hariç tabiki :D)
    CoD yapılması gerekeni yapmadığı için eleştirilerin hedefinde

  5. GP dedi ki:

    Kesinlikler BF 4

  6. Anonim dedi ki:

    “ı. En basitinden bir kapıyı açmamız ya da çevredeki eşyaları hareket ettirerek ya da düşmanımızın üzerine düşürerek farklı farklı sonuçlar çıkarabileceğiz.” hehehe Cod daha yeni bulmuş bunu, biz BF3’te az adam öldürmedik üzerine duvar yıkarak :D

  7. Anonim dedi ki:

    CS 1.3de kapı açmak mümkün :D