Leadergamer

© 2007-2023 Gamer Media Tüm Hakları Saklıdır. Bu sitenin veya içeriğinin hiçbir kısmı telif hakkı sahibinin izni olmadan çoğaltılamaz.

Avatar
Yazar: Staff, Editör Yazım tarihi: 21.10.2016

VG Tech Youtube sayfasında, Battlefield 1'in PS4 versiyonu için FPS ve Frame-time testi yapılan videolar paylaşıldı.

Battlefield 1 conquest modu için farklı haritaların kullanıldığı iki test videosu paylaşıldı. Test, PS4 platformunda yapılıyor. Yani diğer platformlarda farklı sonuçlara rastlanabilir. Oyunun PS4 performansı ortalamanın üstünde olsa da kesinlikle yeterli seviyede değil. Detaylı bilgi için sizi haberin devamına alalım.

İlk etapta hepimizin önem verdiği konu tabii ki frame-rate, FPS. Oyun genelde 40-60 FPS arasında oynanıyor. Ortalamanın üstünde performans gösterdiğini söyleyebiliriz. Fakat bu rakamlar yeni nesil oyuncuları tatmin etmeyecektir. Günümüzde 4K ve 60 FPS terimlerini aynı cümlede kullandığımızı düşünürsek 40 FPS kesinlikle yeterli gelmeyecektir. Ayrıca videonun bazı yerlerinde oyun 30 FPS'nin altına düşüyor. Bunlar kesinlikle kabul edilebilir rakamlar değil.

Oyunun frame-time değerleri daha iyi. Bilmeyenler için kısaca bahsetmek gerekirse; frame-time görüntüdeki her bir karenin (frame) kaç saniyede oluştuğunu söyler. Performans için FPS kadar önemli bir parametredir. 60 FPS oynanan bir oyunda 1 saniyede 60’dan az ya da fazla kare üretilirse oyun olması gerekenden daha az akıcı görünür. Bazı oyunların 60 FPS performans ile çalışmasına rağmen diğer 60 FPS çalışan oyunlardan daha az akıcı gözükmesinin nedeni genelde bu olur. Kıyaslama yapmak için bu değerlere bakabilirsiniz: 60fps=16,7ms / 30fps=33,3ms.

Teste baktığımızda frame-time değerlerinin çoğunlukla 16,7ms - 33,3ms arasında olduğunu görüyoruz. Oyunun FPS değerlerine baktığımızda bu rakamlar oldukça makul. Testin 33,3ms değerine yaklaştığı anlar genelde 40 FPS'ye düştüğü anlar. Yani frame-time değerleri makul seviyede.

Oyunun performans kaybettiği yerlerde çözünürlük sorunları da boy gösteriyor. Bunun sebebi ise oyunun PS4 performansını düşürmemek için dinamik çözünürlük kullanılıyor olması. Bilmeyenler için kısaca bahsetmek gerekirse; dinamik çözünürlük, oyunlardan 60 FPS performans alabilmek için 1080p çözünürlükten anlık ödünler verilmesini sağlayan bir yöntem. Oyun normalde 1080p çalışıyor, fakat konsolun performans zorluğu çektiği yerlerde çözünürlük anlık olarak düşürülüyor. Bu düşüşleri genelde oyuncular fark edemiyor; çözünürlük dinamik şekilde 1080'den 900p gibi değerlere düşüyor ve düşüş süresi 1-2 kare oluyor. Değişim, oyuncuların fark edebileceğinden çok daha hızlı gerçekleşiyor. Tabii bu yöntemin verimli kullanılamadığı zamanlar oluyor. Bu yöntem sadece konsollarda uygulanıyor. Bildiğim kadarıyla PC platformunda böyle bir yöntem yok.

Teste dönersek, performansın zorlandığı ve değerlerin 30 FPS altına düştüğü yerlerde ciddi görüntü bozuklukları oluşuyor. Bu bozuklukların sebebi dinamik çözünürlük sonucu düşen çözünürlük değerleri. Oyununun konsol performansını daha sabit bir hale getirmeye çalışılmış, fakat ciddi görüntü bozuklukları yaşanıyor.

Sonuç olarak Battlefield 1, PS4 platformunda PC kadar iyi performans gösteremiyor. FPS düşüşleri ve çözünürlük bozulmaları ciddi sıkıntılar yaratıyor. Neyse ki bu sorunlar oyunun geneline yansımıyor. Bardağın dolu tarafını görebiliriz. Oyun genel olarak ortalamanın üstünde makul performanslar sergiliyor.

 

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.