Anlatıcıların olmassa olmazı: Şiddet

Anlatıcıların olmassa olmazı: Şiddet

Irrational Games'den Ken Levine, oyunlarda şiddeti yorumluyor.

Irrational Games‘den Ken Levine, son zamanların en çok tartışılan sorunsalı, oyunlarda genel şiddet hakkında konuştu. Levine’e göre bir hikayeyi ağzından dinlediğimiz kişi için şiddet unsuru son derece önemli.

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

BioShock-Infinite-BannerŞiddet, kötü veya iyi yönde, anlatıcıda bitiyor” diyor Levine. “Bence burada sorulması gereken bir kaç soru var. Çocukken hatırlıyorum, pek popüler bir çocuk değildim. Hatta biraz inek, sıradan bir çocuktum. Sosyal yönüm pek gelişmiş olmadığı için fazla arkadaşım yoktu. Daha sonra Dungeons & Dragons ile tanıştım.”

Hatırlarsanız, 70’lerde Dungeons & Dragons büyük ses getirmişti. Hatta çocuklar kendilerini öldürüyor, mağaralarda kayboluyorlardı. Bu aynı zamanda çizgi romanlar sayesinde ve o zamanın müziği Rock’n Roll sayesinde de gerçekleşiyordu.”

Varmak istediğim nokta, benim kararıma göre, oyunlar ‘o çocuk’ olmakla ilgili. Burada bilimsel bir şey söylemiyorum, öyle olsaydı bile burada bir kaç şey söylemek isterdim ama, bilirsiniz… o konuda en iyi olduğum söylenemez.”

Düşündüğüm başka bir nokta ise bunları First-Person-Shooter olarak adlandırıyorlar değil mi? Buradaki first-person kelimeleri çok önemli karaktere bürünme kısmı devreye giriyor. Daha sonra da shooter. Ki onlar elimizde oldukça fazla.”

MAKALE AŞAĞIDA DEVAM EDİYOR

Bu konuşma üzerine sahiden Irrational’ın Bioshock Infinite‘inin fırtınalar estirdiğini görünce, siz ne düşünüyorsunuz? Sizce oyunlarda hikaye gereği şiddet önemli bir unsur mu?

Ayrıca En yeni haberler için Facebook, Twitter ve Google Haberler üzerinden Leadergamer'ı takip edebilirsiniz.