Menü
https://leadergamer.com.tr/2017/05/04/project-scorpio-harici-hdd/
Popüler , Quake Champions 4 Mayıs 2017 13:12

Quake Champions İnceleme (Kapalı Beta)

Quake evrenine tekrar adım atmaya hazır olun. Quake Champions geliyor.

FPS tipinde oyun dendiği zaman, akla ilk gelen serilerden bir tanesi idi Quake. Tabii artık değil. Şimdi, bir oyuncuya aynı soruyu sorduğunuz zaman, %80 bir olasılık ile Battlefield veya Call of Duty gibi oyunların cevabını alırsınız. Çünkü Quake uzun bir süredir, büyük bir çıkış yapmamıştı oyun sektöründe. Fakat Quake Champions, günümüz oyuncularının FPS anlayışını, Call of Duty ve Battlefield gibi oyunlardan farklı bir yöne çekmek için hazırlanıyor. Biz de, bir süre önce kapalı beta süreci gerçekleşmiş olan bu oyunu inceleme altına alıyoruz.

Öncelikle söylemem gerekiyor ki, Quake Champions oldukça basit ve hemen öğrenilebilir bir kontrol şeması sunuyor oyunculara. Böylece, FPS serisine yeni olan oyuncular, genelde konsol üzerinde oyun oynayan oyuncular ve çok daha fazlası, kolaylıkla bu oyunu öğrenebiliyor ve oynamaya başlayabiliyor. Tabii oyunda basit seviyenin üstünde, farklı şeyler yapmanıza yarayan tuşlar da bulunuyor fakat oyun o kadar hızlı bir şekilde ilerliyor ki, o tuşları kullanmak aklınıza gelir mi, şu an pek bilemiyoruz. Rahatlıkla söyleyebiliriz ki, Quake Champions şu an piyasadaki en hızlı FPS oyunu ve bu kesinlikle kötü bir şey değil.

Quake Champions, gerçekten hızlı bir oyun olmasına rağmen, birçok farklı FPS oyununa göre kontrol etmesi daha kolay bir oyun. İşte bu üstünlük sağladığınız karakteriniz ile, kapalı beta sürecinde 3 farklı haritada oynayabiliyordunuz. Bu haritalar; Blood Covenant, Ruins of Sarnath ve Burial Chamber idi. Bana soracak olursanız, 3 harita da birbirinden benzersiz hissettiriyordu. Belki temel olarak aynı yapıya sahip bu haritalar fakat, içlerine eklenmiş olan minik değişimler ve detaylar ile gerçekten benzersiz hissettiriyor. Beta sürecinde benim favori haritam Ruins of Sarnath olmuştu bu arada. Söylemeden geçmeyeyim.

Haritalar üzerinden gidecek olursak, bildiğiniz üzere Quake Champions oyununda, silahları, canları ve zırhları, harita içerisindeki noktalardan alıyorsunuz. Tam da bu anda, size yardım edebilecek olan bir mini harita olmadığı için, neyin nerede olduğunu öğrenmeniz gerekiyor. Fakat dediğim gibi, haritalar gerçekten güzel tasarlandığı için ve maç başlamadan önce 30 saniyelik bir ısınma turu yaşandığı için, kolaylıkla hangi silahın, nerede olduğunu görebilirsiniz ve daha sonradan hatırlayabilirsiniz. Zaten bu oyunu eğlenceli ve Call of Duty gibi oyunlardan farklı kılan şeyler de bu güzel detaylar.

Tabii bu oyunda sadece haritalar değil, karakterler de birbirinden benzersiz. Oyunda bulunan her karakterin farklı can, hızlılık ve buna benzer birkaç farklı değeri bulunuyor. Ayrıca her karakterin, kendine ait özel bir gücü de bulunuyor. Mesela ben bu beta sürecinde en çok Ranger karakterini kullandım ve bu sınıfın özel yeteneği, karşı tarafa bir enerji topu atması idi. Bu enerji topu, eğer bir düşmana çarparsa patlıyor. Eğer çarpmazsa, ışınlanabiliyoruz Bu karakterin haricinde, mesela Nyx sınıfı görünmez olabiliyor bir süreliğine. Yani oyunda, her oyuncunun oynanış tipine uygun farklı sınıflar bulunuyor.

Her güzel şeyin, bir de kötü yanı bulunuyor ayrıca. Bildiğiniz üzere Quake Champions, ücretsiz bir oyun olarak piyasaya çıkacak. Bu yüzden, içerisinde birçok mikro ödeme sistemi taşıyor ve oyuncular bundan rahatsız olabilir. Öncelikle, oyunun temel karakteri, herkese ücretsiz veriliyor. Diğer karakterleri ise oyun içinde kazandığınız para ile veya mikro ödemeler ile kiralayabiliyorsunuz 24 saatliğine. Oyunda şu an 3 farklı para birimi bulunuyor. Bu birimlerin biri, tabii ki gerçek para ile alınıyor. Diğer ise oyun oynayarak kazanılıyor. Sonuncusu ise, eşyalarınızı parçalayarak elde edebiliyorsunuz. Yani şu an Call of Duty oyunlarının kullandığı sistemin aynısı. Quake Champions içerisinde kutu açma sistemi de bulunduğu için, oyuncular bir şekilde mikro ödemeye itilmiş oluyor.

Dilerseniz bu kutu mevzusuna daha yakından göz atalım. Bu kutular, oyun içerisinde sırt çantaları olarak geçiyor. Bazı görevleri yaparak ve oyunu oynayarak bu çantalara sahip olabiliyorsunuz. Çantaların içerisinden ise şampiyonunuz için eşyalar çıkabiliyor. Fakat oyun ilerledikçe, karakterleriniz geliştikçe, çanta kazanmak çok daha zor oluyor. Bu yüzden dedik zaten, oyuncular bir süre sonra mikro ödemeye itiliyor diye. Ayrıca kutu içerisinden, sahip olmadığınız bir karaktere de eşyalar çıkabiliyor. Bu da işleri daha zora sokuyor. Açıkçası böyle köklü bir seriyi, bu halde görmek bizleri pek memnun etmesi.

Quake Champions

Quake Champions her şeye rağmen güzel bir oyun. Eğer karakter özelleştirmeye filan önem vermiyorsanız, mikro ödemeler büyük bir ihtimalle sizi uzunca bir süre rahatsız etmeyecektir. Fakat karakter özelleştirme sizin için önemliyse, Quake Champions ile Call of Duty: Infinite Warfare arasında hiçbir fark yok diyebiliriz mikro ödeme açısından. Geri kalan her şey ise bildiğiniz, klasik Quake diyebiliriz. Quake Champions, çok güzel bir şekilde köklerine sadık kalmış.

Kaan GEZER Editör

Leadergamer Daily'ye abone olun. Günün en popüler 5 haberini, Türkiye saatiyle 20:00'da gönderelim.