Menü
https://leadergamer.com.tr/2017/03/07/thehunter-call-of-the-wild-inceleme/

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

Yapımcı Ubisoft
Dağıtımcı Ubisoft
Çıkış Tarihi 7 Mart 2017

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands İnceleme

Birisi açık dünya TPS oyunu mu arıyordu? Ubisoft sizi düşündü ve yeni bir Ghost Recon oyununu piyasaya sürdü.

Bolivya halkı şu sıralar oldukça kötü günler geçiriyor. Halkın o güzel toprakları artık kanlar ve uyuşturucu maddeler ile boyanmış. Huzurlu seslerin yerini isyancı birlikler ile uyuşturucu çeteleri arasında çıkan çatışmaların silah sesleri almış. Köşe başındaki Achates’in Yeri mekanında bile uyuşturucu satılıyor, genç yaşta insanlar ölüyor. Peki, efsanevi Ghost takımı, böyle bir duruma sessiz kalır mı? Tabii ki hayır. Atlıyoruz helikopterimize, Bolivya’ya kısa bir yolculuk yapıyoruz. Helikopterimizden iniyoruz ve kötü adamlara taktik maktik olmadan bam bam bam sıkıyoruz. Canımızı ortaya koyup, bu güzel toprakları kurtarmaya çalışıyoruz. Tüm bunları Ubisoft tarafından geliştirilen Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands içerisinde yapıyoruz. Nasıl mı? Çok zor değil. Sadece ateş etme tuşuna basmanız yeterli. Çünkü bu sadece bir açık dünya TPS oyunu. Neyse efendim, fikirlerimizin geri kalanını şimdi başlayacağımız inceleme yazımıza bırakalım isterseniz. İşte Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands inceleme yazımız!

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands İnceleme

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Senaryo

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, tabii ki konulu, senaryolu bir oyun. Biraz önce de bahsettiğim gibi, Dünya üzerindeki en büyük 4. uyuşturucu çetesini, ki artık terörist seviyesinde bu arkadaşlar, çökertmeye çalışıyoruz. 20 küsür civarında lidere sahip olan bu çeteyi teker teker, farklı kategoriler altından bitiriyoruz ve senaryo hakkında söyleyeceğimiz şeyler bu kadar. Oyun içerisinde senaryo, bölgedeki her patronun tanıtıldığı videolarda, oyun içi bazı sinematik sahnelerde ve oyun içerisindeki toplanabilir eşyalardan belgeleri okuyarak kendisini belli edebiliyor.

Eğer bu oyunu satın almayı düşünüyorsanız, kesinlikle ilgi çekici bir senaryonun olmadığını bilmeniz gerekiyor. Zaten yeni çıkan Tom Clancy oyunlarının çoğunda kayda değer bir senaryo bulunmuyor. Bu yüzden, bu oyunda da öyle etkileyici bir hikaye beklememeniz gerekiyor. Fakat şunu söylemeliyiz ki, çetede bulunan birçok patron ve alt çalışanlar, birbirinden benzersiz kişiliklere ve dış görünüşe sahip. Ubisoft’un bu konuda yaptığı işi ciddi anlamda beğendik. Evet, öyle güzel bir senaryo yok ortada ama karakterler gayet yerinde, oyuncuları mutlu edebilecek kalitede.

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands_20170304194928

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Özelleştirmeler

Oyun içerisinde 4 kişilik bir grup içerisindeyiz. Bu grup içerisindeki 3 arkadaşımızın da tipi sabit fakat biz, kendi tipimizi oyuna başlamadan önce ve oyun sırasında değiştirebiliyoruz. Daha doğrusu, oyun başlamadan önce tipimizi yaratıyoruz, oyun sırasında da dilediğimiz zaman değişiklik yapamıyoruz. İşte bu konuda oyun beni oldukça etkiliyor. Öncelikle cinsiyetimizi seçerek başlıyoruz. Ardından yüz özelliklerimizi, kıyafetimizi, kulaklığımızı, çantamızı, yüz boyamızı filan oldukça detaylı bir şekilde özelleştirebiliyoruz. Ayrıca oyundaki her bir özelleştirme ögesinin bayağı bir renk seçeneği bulunuyor. Eğer bu tür özelleştirmeler ile zaman kaybetmek istemiyorsanız, 4-5 farklı hazır tipten birini seçebiliyorsunuz kıyafet olarak ya da daha temalı kıyafet kiti alabiliyorsunuz. Şu an oyun içerisinde sadece 1 kit bulunuyor. Bu kit de kıyamet sonrası temasına sahip, Ubisoft Club üzerinden 40 puana açılabiliyor. Gayet hoş bir kit olduğunu söyleyebiliriz.

Sadece karakter özelleştirmesi değil, silah özelleştirmeleri de oldukça hoşuma gitti. Aynı karakterimiz gibi, kullanacağımız silahları da parçasına kadar değiştirebiliyoruz. Eğer yanlış hatırlamıyorsam, bir silah üzerinde maksimum değişebilecek  7-8 parça bulunuyor fakat bu sayı, silahtan silaha değişebiliyor. Mesela bazı silahlarda değişebilecek sadece 5 parça var. Bu parçalara örnek olarak namlu, tetik, nişan, dürbün, şarjör, destek gibi ögeleri verebiliriz sanırım. Silahınıza takabileceğiniz farklı parçalar oyunun başında açık olmuyor, ayrıca sadece 2 silaha sahip olabiliuorsunuz tip olarak. Silahlar ve parçaları da açık dünya üzerinde bulunuıyor. Her neyse, silah özelleştirmesinde son olarak kamuflajlar oldukça hoşuma gitti. Silahın her parçasına ayrı renk veya tümüne tek bir renk verebiliyorsunuz. Son olarak hoş bir detay: Silahınızı kullandıkça, silahın boyası dökülebiliyor, çamur olabiliyor. Tek bir tuşla bunu temizleyebiliyorsunuz veya o şekilde, “Kullanılmış” bir görünüme sahip olabiliyorsunuz. Yani kısaca oyun, özelleştirme konusunda sınıfı geçti efendim.

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands_20170304200200

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Oynanış I

Oyunun önce oynanış kısmındaki iki eksi yönüne değinmek istiyorum. Bunlardan ilki, sürüş. Daha önceki birçok oyuna ait özel yazıda bu durumdan bahsetmiştim. Oyunun sürüşü gerçekten çok kötü ve hissiz. Hasar parçacıkları, yol tutuşu, hiçbir şey size bir araba kullanıyor hissi vermiyor. Hava araçlarını her ne kadar biraz beğenmiş olsam da, genelde kara araçlarını kullanıyoruz ve bu kara araçları ciddi anlamda berbat. Eğer oyunu satın alırken, “Ya araba sürüşü de güzeldir. Dev gibi harita, azıcık da araba sürerim.” diyorsanız, oyunu açınca çok büyük hayal kırıklığına uğrayacaksınız efendim. Bana göre bu, oldukça büyük bir eksi puan çünkü harita gerçekten büyük ve araç kullanmanız neredeyse zorunlu. Size zorunlu olarak verilen bu mekanik de ne yazık ki çok başarısız.

Şimdi de animasyonlardan bahsedeceğim. Sürüş mekanikleri gibi, oyundaki animasyonlar da oldukça başarısız. Yatma, çömelme, yürüme, koşma, zıplama, şarjör değiştirme, arabaya binme, arabadan inme… Aklınıza hangi animasyon gelirse gelsin, gerçekten çok kötü. Sanki karşımızda bir AAA oyunu değil de, düşük bütçe ile hazırlanmış bağımsız bir oyun var. Fakat sanıyorum ki genel olarak çoğu Tom Clancy’s Ghost Recon oyununda animasyonlar bu derece kötü. Bu noktada yanlışsam, lütfen düzeltiniz. Bu seriden çok fazla oyun oynamışlığım yoktur. Çok sıkı Tom Clancy’s Ghost Recon oyuncuları varsa ve her oyunda animasyonlar cidden kötüyse, bu oyunun animasyonları büyük bir ihtimalle çok fazla dikkat çekmeyecektir fakat dışarıdan gelen oyuncular için bu animasyonlar ciddi anlamda başarısız. Yani, sürüş ve animasyonlar berbat denebilecek kadar kötü efendim.

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands_2017030512414555

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Oynanış II

Şimdi de biraz oyunun açık dünyasından bahsedelim. Daha önce dediğim gibi, oyunda 21 civarında farklı bölge bulunuyor ve bu bölgeler gerçekten farklı. His olarak, renk paleti olarak, hepsi birbirinden farklı hissettiriyor. Her bölge içerisinde yenmeniz gereken bir patron, yapmanız gereken yan görevler ve toplamanız gereken ögeler bulunuyor. Bu ögeler ise silahlar, silah parçaları, yetenek puanları, belgeler ve senaryo ile alakalı diğer küçük şeyler. Yani evet, bu oyunda da, diğer tüm açık dünya oyunlarında olduğu gibi toplanacak yüzlerce, belki de binlerce şey var. Bu durum beni genelde rahatsız eder fakat bu sefer rahatsız olmadım ve bana bu toplanabilir ögeler başarılı geldi. Silahlar, parçaları, yetenek puanları ve diğer senaryo ögeleri, topladığınıza değecek şeyler. Ses kayıtlarını dinleyerek senaryoyu daha iyi anlayabiliyoruz, silahlarla da envanterimizi genişletiyoruz.. Bu yönden oyun çok başarılı. Hem yapabileceğimiz onlarca şey var, hem de tüm bunları dev gibi bir haritada yapıyoruz.

Peki, tam olarak neler yapıyoruz? İşte bu noktada da oyunun eskiye düştüğü bir yer göreceğiz. Yine birçok açık dünya oyununda olduğu gibi bu oyunda da, yaptığınız her şey birbirini tekrar ediyor. Tamam, belki ilk 1-2 bölgede bunu hissetmeyeceksiniz fakat önünüzde 21 bölge var ve bu 21 bölgede de her şey aynı. Belki de aynı tip görevleri en az 50 kere yapacaksınız. Ben genelde oyunlarda sıkıcı şeyler yapmayı severim fakat oyun bu kadar büyük olunca ve aynı görevleri yüzlerce kez yapacağınız zaman, durum biraz abartılmış oluyor. Aynı konvoyları patlat, aynı helikopterleri kaçır, aynı mekana baskın yap… Yerler değişse bile görevin tipi sürekli olarak aynı kalıyor. Bu, oldukça büyük bir eksi.

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands_20170305124159

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Görevlere Yaklaşım

Şimdi, bahsetmiştik. Bu oyunda bol bol aynı görevi yapacağız. Fakat her görev, göreve yaklaşım tarzınıza göre size değişik gelebilir. İster arkadaşlarınızla oynayın, isterseniz de yapay zeka ile oynayın, görevlere sessiz veya gümbür gümbür yaklaşabiliyorsunuz. Gümbür gümbür yaklaşmakta pek bir marifet yok. Önünüze geleni vuruyorsunuz. Fakat sessiz yaklaşmak isterseniz, farklı taktikler yapabilirsiniz, tüm ekipmanlarınızı kullanabilirsiniz. Drone, dürbün veya silahınız ile düşmanları işaretleyip, sıra sıra hepsini öldürebilirsiniz ya da o düşmanları öldürmeleri için takım arkadaşlarınıza işaret verebilirsiniz. İşler kötü giderse de, taktik belli. Yani şunu demek istiyorum, eğer görevlere farklı yaklaşım imkanı sunan oyunları ve gizliliğin eğlenceli olduğu oyunları seviyorsanız, bu oyun size göre olabilir çünkü Ubisoft güzel bir iş ortaya koymuş bu konuda.

Bu konuda sanırım bir de yapay zekadan bahsetmemiz gerekecek sanırım. Oyunu hem normal, hem de zor seviyede oynadım bu kısmı yazmak için. Bana kalırsa yapay zekanın öyle yenilikçi, şaşırtıcı bir yönü yok. Yani, gizlilik ile giderken, eğer gizliliği becerebilirseniz, oyun genelde kolay bir şekilde ilerliyor. Yapay zeka zaman zaman sizi arıyor ama kaçmak oldukça kolay. Fakat bodoslama girmek isterseniz, sayıca karşı taraf eğer bayağı bir fazlaysa, yapay zeka sizi zorlayabiliyor. Tabii bu sizin biraz da yetenek seviyenize bağlı ama dediğim gibi, oyunun yapay zeka kısmında öyle ayrıca bahsedilebilecek özel hiçbir şey yok. Patron savaşları ise oldukça ilginç. Açıkçası ben mermi süngeri patron savaşları beklerken, diğer düşmanlardan farkı olmayan patronlar çıktı karşıma. Yani kafadan 1 mermi ile ölebiliyorlar. Bu, oyunu hem basitleştirip, patronları güçsüz kılıyor; hem de oyuna güzel bir gerçekçilik katıyor. Sonuçta kafasına 100 mermi yiyen birinin ölmediğini görmek, oyuncuların hevesini kırabilirdi.

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands_20170305124500

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Yetenekler

Oyunda yetenek olarak da zengin bir ağaç ile karşılaşıyoruz. Temelde 6 adet farklı yetenek dalımız bulunuyor. Bunlar; silah, drone, ekipman, fizik, takım ve isyancı desteği olarak geçiyor. İsyancı destekleri kısmı, diğer yetenekler gibi işlemiyor. Bu destekleri, açık dünyada görev yaparak açıyorsunuz. Yani kazanacağınız yetenek puanlarının, bu dal ile bir ilgisi yok. Diğer geri kalan 5 yetenek dalında da birçok yeteneğin kendi içerisinde 4 seviyesi bulunuyor. Seviye atladıkça bahsedilen yetenek, etkisi artıyor. Üstüne üstlük bir de yetenek madalyaları bulunuyor. Bu bahsettiğimiz 5 yetenek dalı içerisinde bazı yeteneklerin açık dünyada madalyaları var ve eğer o madalyayı bulursanız, madalyanın bağlı olduğu yetenek bir tık daha güçleniyor. Fakat bu, yeteneğin o 4 seviyesini etkilemiyor.

Oyun içerisinde isyancı desteği ile birlikte 55-60 arasında yetenek bulunuyor. Yani bu yeteneklerin tümünü açmak ve son seviyeye getirmek için bayağı bir zaman harcamanız gerekiyor. Az ve öz şeklinde oyunu oynamak, size pek bir şey kazandırmıyor yani. İlla günlerinizi, haftalarınızı, hatta aylarınızı bu oyuna vermeniz gerekiyor. Bu konuda ben çok büyük hayal kırıklığına uğramış olsam da, farklı çeşitlilikte yeteneklerin bulunması ve bu yeteneklerinin sayısının 55 civarı olması beni mutlu etti. Karakterimizi, dilediğimiz oynanış tipine yönlendirebiliyoruz çünkü bu şekilde.

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands_20170305124144

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands – Final

Aslında tarz olarak sevdiğim bir oyun oldu Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands. Arkadaşlarınızla oynadığınız zaman inanılmaz eğlenceli, tek başınıza oynarken de eğlenceli fakat arkadaş ile oynananın tadını vermiyor. Gizlilik zevkli, dev gibi açık dünyada çok güzel manzaralar, öldürecek bol bol düşmanlar var. Yani oyunun birçok olumlu yönü var ama aynı zamanda da birçok olumsuz yönü var. Bu oyun, piyasadaki orta seviyeli tüm açık dünya oyunları ile aynı kümede bence. Sürekli aynı görevleri yapıyoruz, aynı düşmanları öldürüyoruz. Hiçbir şekilde görev çeşitliliği bulunmuyor oyunda. Toplanabilir ögeler ise bir süre sonra sizi boğmaya başlıyor. Adam akıllı, sağlam bir senaryonun olmaması da, eğer tek başınıza oynayacaksanız bu oyunu, sizi hemen sıkabiliyor.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands hakkında daha fazla önemli bilgiye, rehberlere, ipuçlarına ve çok daha fazlasına ulaşmak isterseniz, buraya tıklayınız. Ayrıca, eğer oyunu satın almak isterseniz, Voidu üzerinden buraya tıklayarak satın almayı deneyebilirsiniz.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

PUAN: 7 /10
Yapımcı

Ubisoft

Dağıtımcı

Ubisoft

Tür

Aksiyon, Tactical, TPS,

Platform

PC, PlayStation 4 ve Xbox One

  • Karakter ve silah özelleştirmeleri.
  • Büyük harita.
  • Arkadaşlarla eğlenceli olabiliyor.
  • Gizlilik.
  • Senaryo sağlam değil.
  • Yapacak her şey tek tip.
  • Sürüş ve animasyonlar berbat.

Arkadaşlarınızla eğlenebileceğiniz, yüksek bütçeli bir AAA oyununa hiç benzemeyen bir yapıt var karşınızda.

Kaan GEZER Editör

Leadergamer Daily'ye abone olun. Günün en popüler 5 haberini, Türkiye saatiyle 20:00'da gönderelim.