Menü
https://leadergamer.com.tr/2016/10/11/assassins-creed-filmi-uzunlugu/
Westworld 11 Ekim 2016 19:20

Westworld’ün yapımcıları Bioshock ve Grand Theft Auto’dan esinlenmişler

Yapımcılar Jonathan Nolan ve Lisa Joy, dizinin neden bu kadar çok oyunları andırdığını çok mantıklı nedenlerle açıkladı.

HBO’nun yeni dizisi, 1973’te çıkan filmin adaptasyonu olan Westworld şu anda çok fazla gündemde. Bunun sebeplerinden bir tanesi, kanalın Game of Thrones’un yokluğunda bir başka kaliteli içerik ile takipçilerini sevindirmesi. Diğeri ise dizinin aşırı derecede açık dünya rol yapma oyunlarına benziyor olması. Öyle ki birçok insan dizinin ilk bölümünü seyrettikten sonra The Elder Scrolls V: Skyrim, Grand Theft Auto, Fallout ve özellikle Red Dead Redemption gibi oyunlarda buldular kendini.

Westworld

Bahsi geçen dizinin ikinci bölümü dün yayımlandı. Bir yandan da dizinin yapımcıları olan Jonathan Nolan ve eşi Lisa Joy da bu oyun benzerliğinin sebebini açıkladılar. Yapımcılar, dizide insanların sanal dünyalarda nasıl tepki verdiklerini göstermek istediklerini belirttiler. Her bilgisayar oyuncusu gibi bu insanların bazılarının yasaya uyup bazılarının da gerçekte yapamadıklarını  yapmak istediklerini ve bunu yansıttıklarını anlattılar.

New York Comic Con’da konuşan çift, ikisinin de çok koyu Grand Theft Auto  oyuncuları olduklarını söylediler. Eşi Lisa Joy’un dünyanın en sıkıcı Grand Theft Auto oyuncusu olduğunu iddia eden Jonathan Nolan, eşine takılmadan edemedi. Lisa Joy ise oyunun mükemmel tasarımında işleri yavaştan alıp tadını çıkarmak istediğini söyledi. Tüm bunları aslında insanların ikili doğasını anlatmak için söylediklerini de belirttiler. İnsanların simülasyonlarda, gerçek hayattaki gibi davranmadıklarını ve Westworld’te de insanın bu ikili doğasını keşfetmeye çalıştıklarını anlattılar.

Jonathan Nolan ayrıca Bioshock serisini de çok sevdiğini ve bu serinin son 10 yıl içerisindeki en edebi, en derin eğlence ürünlerinden biri olduğunu belirtti. Bioshock’un yönetmenlerinden Ken Levine’ın da yaptığı bir söyleşide, oynanamayan karakterlerin diyalogları üzerinde çok çalıştıklarını ve belki de oyuncuların bunu fark etmediklerini bile belirtmişti. Westworld’te de bu ön plana çıkan bir detay. Merkezde olmayan karakterlerin kendi içlerindeki, başrollerden bağımsız bir şekilde diyaloglara girmesi hem rol yapma oyunlarında hem de Westworld’te ortak olarak bulunan özelliklerden bir tanesi. Yapımcıların Grand Theft Auto ve Bioshock gibi şaheserlerden etkilenmeleri dizinin bir oyuna benziyor olmasında büyük bir rol oynuyor gibi gözüküyor.

Uğur Emre Doğru Editör